تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819545576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری از نیمه دوم سال ۹۵


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری از نیمه دوم سال ۹۵


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری از نیمه دوم سال آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خانم معصومه ابتکار در حاشیه صبحانه کاری اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران گفت : خودروسازان ما هم اکنون بر اساس استاندارد یورو 4 خودرو تولید می کنند و ما هم به طور مستمر خطوط تولید خودروسازی کشور را بازرسی می کنیم.
وی افزود: از روند تولید خودروها از نظر انطباق تولید با استاندارد بطور مستمر گزارش تهیه می شود و هر جا انطباق نباشد شماره گذاری خودروی تولیدی داخل متوقف می شود و در این باره مواردی هم داشتیم که شماره گذاری را متوقف کردیم تا رفع آلایندگی با مشکلی که با استاندارد همخوانی ندارد ، صورت گیرد.
وی اضافه کرد: درباره موتور سیکلت ها متاسفانه در گذشته استاندارد نداشتیم اما اکنون استاندارد یورو 3 برای موتورسیکلت ها اعمال می شود و از نیمه دوم سال آینده توقف تولید موتور سیکلت های کاربراتوری را خواهیم داشت.
ابتکار گفت: در دوره ای از گذشته ارتقای استاندارد و نظارت های کافی را نداشتیم که موجب شده تعداد زیادی از خودروها که معاینه فنی درستی هم برایشان اجرا نشده و متاسفانه قانون هم 5 سال پس از تولید به این خودروها مهلت داده است در سطح شهر تردد کنند.
وی افزود : لایحه هوای پاک هنوز در مجلس است و تاکنون نتیجه نداده ضمن اینکه مشکلات خودروهای تولیدی از قبل هنوز پابرجاست که می تواند موجب تشدید آلایندگی هوا شود .در تهران حدود 2.5 میلیون دستگاه موتورسیکلت و 2.5 میلیون خودرو تردد می کند.
ابتکار با بیان اینکه بر اساس قانون برخورد با خودروهایی که آلایندگی آشکار دارد یا از مهلت معاینه فنی آنها گذشته به عهده راهور ناجاست ، گفت: مهمترین اتفاق در این حوزه یکپارچه سازی معاینه فنی است به این نحو که اطلاعات مربوط به 400 مرکز معاینه فنی کشور به طور یکپارچه با وزارت کشور ، راهور ناجا و محیط زیست مبادله می شود.
وی افزود: امیدواریم هر چه سریعتر راهور ناجا گام نهایی را در این باره بردارد و یکپارچه سازی معاینه فنی را انجام دهیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شامل پارکهای ملی، مناطق حفاظت شده، پناهگاه های حیات وحش و آثار طبیعی ملی بطور ویژه حفاظت می شود ضمن اینکه در سالهای گذشته توانستیم مطالعات طرح های مدیریت این مناطق را تکمیل کنیم و طرح جامع و تفصیلی بیشتر این مناطق آماده است.
ابتکار گفت: برای اجرای این طرح های مدیریت با استانداران تفاهم نامه ای را امضا کردیم و در بسیاری از استان ها ردیف اعتباری اجرای این طرح های مدیریت برای تالاب ها و  مناطق حفاظت شده برای نخستین بار پیش بینی شده است.
وی افزود: در بسیاری از زمینه ها سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی با همکاری جوامع محلی اتفاق می افتد تا بتوانیم این مناطق را به نحوی مدیریت کنیم که ذخایر آن حفظ شود و در این حال جوامع محلی هم بتوانند منتفع شوند.
ابتکار ادامه داد : در این که اجازه دهیم فعالیت اقتصادی جدید داخل این مناطق رخ دهد، ضوابط و محدودیت های جدی دارد که اعمال می کنیم اما در نقاط دیگر کشور هر فعالیت صنعتی و هر سرمایه گذاری اگر مشمول ارزیابی زیست محیطی باشد قبل از احداث باید مطالعات ارزیابی آن انجام و به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شود و پس از تایید سازمان حفاظت محیط زیست، فعالیت آغاز خواهد شد.
ابتکار گفت: درباره مکان یابی همه واحدهای صنعتی ، تولیدی و خدماتی کشور باید مجوز زیست محیطی از نظر ضوابط استقرار رعایت شود.


دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن