تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803784081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مستانه مهاجر: حس در تدوین فیلم نقش اساسی ایفا می‌کند/تدوینگر باید روایت درستی از کلام داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مستانه مهاجر: حس در تدوین فیلم نقش اساسی ایفا می‌کند/تدوینگر باید روایت درستی از کلام داشته باشد استان‌ها > اصفهان - یک تدوین گر سینما گفت: حس در تدوین بسیار نقش اساسی ایفا می کند و تدوین گر باید روایت درستی از کلام داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  ستاد خبری پنجمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در اصفهان، مستانه مهاجر در کارگاه آموزشی "حس در تدوین" با بیان اینکه حس در تدوین بسیار نقش اساسی ایفا می کند، اظهار کرد: احساسی کار کردن با احساسی فکر کردن متفاوت است، تدوینگر باید به خوبی بداند که کلماتی که در محل های مختلف به کار می روند چه معنایی دارند. وی با بیان اینکه تدوین گر باید روایت درستی از کلام داشته باشد، افزود: بیان و کلام تدوینگر باید بسیار قوی باشد و در این صورت است که می تواند روایت را درست انجام دهد. در این راستا کتاب خواندن و فیلم دیدن از پیشنهادهایی است که می توان به تدوینگران و هنرمندان ارائه داد. این تدوینگر سینما ادامه داد: تدوینگر ها باید آنقدر تمرین داشته باشند که وقتی وارد اتاق تمرین می شوند، بی قضاوت به کار تدوین بپردازند و مسایل و روحیات شخصی و خصوصی خود را در کار تدوین خود وارد نکنند و اجازه تاثیرگذاری این مسایل را در کار تدوین ندهند. مهاجر با بیان اینکه تدوین گر گاهی مانند شعبده باز عمل می کند، خاطرنشان کرد: تدوینگر کی تواند زمان و مکان اتفاقات و نوع روایت را در فیلم تغییر دهد، در واقع تدوینگر، تمرکز را از جایی از فیلم می گیرد و به جای دیگر انتقال می دهد. تدوینگر فیلم سینمایی "دختر شاه پریون" با اشاره به اینکه یک هنرمند باید جامعه شناس، فیلسوف، رنگ شناس، موسیقیدان، سیاست دان باشد، اضافه کرد: کتاب "در یک چشم به هم زدن" اثر والتر مرچ و "فن تدوین در سینما" در زمینه تدوین فیلم می تواند کمک و آموزش خوبی باشد. وی افزود: تدوین گر می تواند یک بازیگر و یک فیلم را نابود کند. تدوین گر بالقوه می تواند یک بازیگر را نشان ندهد اما قرار نیست این کار را کند در واقع کسی که این کار را انجام می دهد، خودش را نابود کرده است. این تدوین گر اضافه کرد: زمانی یک اثر سینمایی درست از آب در می آید که کارگردان و تدوین گر به یک نتیجه واحد برسند. مهاجر خاطرنشان کرد: کسانی که می گویند ما به دلیل نبود امکانات نمی توانیم فیلم بسازیم بهانه می آورند. در همین جشنواره فیلم هایی را دیده ام که بدون امکانات خاصی پیام و حرف خود را رساندند. وی به قانون شش در تدوین اشاره کرد و ادامه داد: تدوین در تمام دنیا بر محور شش قانون استوار است که اولین آن، حس است و احساس درست از کاتی که زده می شود و انتخاب حسی که می تواند روایت را درست انتقال دهد. دومین مورد مربوط به روایت می شود به این صورت که تدوین به گونه ای باشد که موضوع را به بهترین نحو انتقال دهد. مورد سوم نیز ریتم درست است. تدوین گر فیلم سینمایی "زندگی خصوصی" خاطرنشان کرد: این سه مورد بسیار مهم هستند و در اولویت های تدوین محسوب می شوند و امکان ندارد که از هم جدا شوند. سه مورد دیگر از قانون شش، خط فرضی، وضعیت دو بعدی و وضعیت سه بعدی هستند و استفاده از آنها به نوع اثر باز می گردد. مهاجر ادامه داد: روال معمولی در تدوین اینگونه است که کارگردان و تهیه کننده، اثر را در اختیار تدوینگر قرار می دهد و به استراحت می پردازد. اما برخی از کارگردان ها مانند داریوش مهرجویی، عباس کیارستمی و بهرام بیضایی متفاوت هستند. وی با بیان اینکه تدوینگر باید ابتدا اعتماد کارگردان را بدست آورد، گفت: تدوینگر باید خودش را در جای مخاطب قرار دهد و با نگاه مخاطب، فیلم را تدوین کند.  

کلید واژه ها: استان اصفهان -




جمعه 14 اسفند 1394 - 13:48:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن