تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820018601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دچار فقدان هیئت علمی و راهبرد در حوزه ادبیات آئینی هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایکنا: گروه ادب: یک شاعر و مداح اهل بیت(ع) گفت: ادبیات آئینی می تواند یک علم مستقل باشد و باید یک هیئت علمی برای تعیین خط مشی و راهبرد این گونه ادبی تشکیل شود.
محمد صمیمی، شاعر و مداح اهل بیت(ع) در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه ادبیات آئینی می تواند یک علم مستقل باشد و باید یک هیئت علمی برای تعیین خط مشی و راهبرد این گونه ادبیی تشکیل شود، عنوان کرد: اکنون در آستانه تحول در حوزه ادبیات آئینی هستیم و دوران طلایی را در پیش رو داریم.
صمیمی افزود: در عین حال با وجود توجه خاص به ژانر آئینی هنوز به تعریف واحد و جامعی از ادبیات آئینی نرسیده ایم. برخی می گویند مناجات های کهن و هر شعری در بیان مسائل اعتقادی جزء ادبیات آئینی است و عده ای شعر آئینی را محدودتر می کنند؛ چراکه فرایند تبیین دامنه این گونه از ادبیات در کشور ما ناقص بوده است.
این شاعر آئینی تاکید کرد: نهادهای مختلف و اساتید این گونه از ادبیات نیز با برداشت های سلیقه ای پیش می روند و ادبیات آئینی ما فاقد خط مشی و راهبرد است. امیدواریم در سال های آتی شاهد تشکیل هیئت علمی در این حوزه ادبی با همکاری گروه های مطالعات جنبی دانشگاه ها باشیم.
صمیمی همچنین به آسیب شناسی نقد ادبیات آئینی پرداخت و گفت: ادبیات آئینی هنری تخصصی است که فراز و فرودهای خاص خود را ...
[ مشاهده متن کامل خبر دچار فقدان هیئت علمی و راهبرد در حوزه ادبیات آئینی هستیم در خبرگزاری قرآنی ایران ]

جمعه ، ۱۴اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایکنا]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن