تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819507688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه کسی به کفاشیان گفت به اینفانتینو رای بده؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: چه کسی به کفاشیان گفت به اینفانتینو رای بده؟
تقریبا یک هفته است که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) رییس جدید خود را شناخته است.
به گزارش   ایلنا، جیانی اینفانتینو دبیرکل سابق یوفا در حالی به عنوان رئیس دستگاه تصمیم گیر فوتبال در جهان برگزیده شده است که در رقابتی سخت و پیچیده در برابر رقیب بحرینی قرار داشت. شیخ سلمان رییس کنفدارسیون فوتبال آسیا که رای آسیا و آفریقا در اختیار داشت در نهایت نتوانست به صندلی ریاست فیفا بنشیند.


در این میان اما رای فوتبال ایران به کدام یک از نامزد‌ها داده شده است. علی کفاشیان در گفت‌و‌گو با رسانه‌های مختلف می‌گوید که رای کشورمان مخفی است اما این موضوع زمانی پیچیده می‌شود که بدانیم جیانی اینفانتینو در زمانی که در اوج کارزار انتخاباتی با رقبا قرار داشت به تنها کشوری که در آسیا سفر کرد،ایران بود. اما چگونه این سفر اتفاق افتاده است و چه تاثیری به روی رای ایران داشته است؟


 بیش از این میان فدراسیون فوتبال ایران و ایتالیا روابط بسیار خوبی برقرار بوده است به صورتی که تاوکیو رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا سفری به تهران داشته است. اولین تماس با فدراسیون فوتبال ایران توسط فردی به نام میرفخرایی که مقیم ایتالیا است و بیش از این نیز با فوتبال ایران همکاری‌هایی داشته است در زمانی که علی کفاشیان در جلسه هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کرده بود،گرفته می‌شود. میرفخرایی که از لابیست های جیانی اینفانتینو در انتخابات فیفا بود به قطر سفر کرده بود و با برخی از سران فوتبال آسیا تماس گرفته بود. در آنجا علی کفاشیان با جیانی اینفانتینو به صورت تلفنی صحبت می‌کند و از برخی از برنامه‌های او آگاه می‌شود.


در مرحله بعد کارلوس کی‌روش که پس از پایان مرخصی‌اش به تهران می‌آید و درخواست می‌کند که فوری رییس فدراسیون فوتبال را ببیند. در ملاقات با کفاشیان می‌گوید که جیانی اینفانتینو دوست قدیمی اوست و از او درخواست کرده که ایران در انتخابات فیفا از او حمایت کند. گویا در این بین علاقمندی در مورد سفر جیانی اینفانتینو به تهران با مقامات فدراسیون در میان گذاشته می‌شود و کفاشیان در ایمیلی رسما از جیانی اینفانتینو دبیرکل یوفا و نامزد انتخابات فیفا برای سفر به ایران دعوت می‌کند.


این موضوع می‌توانست ضربه سختی به حریف آسیایی او باشد که کفاشیان نایب رییس‌اش در کنفدراسیون فوتبال آسیاست. جیانی اینفانتینو به تهران آمد و توانست روی نظر کفاشیان برای انتخاب گزینه نهایی در انتخابات فیفا تاثیر بگذارد چه آنکه او اعلام کرد که در این زمینه بیشتر فکر می‌کند و جیانی اینفانتینو ایده‌های خوبی برای فوتبال دارد.


کفاشیان رای خود را اعلام نمی‌کند اما به نظر می‌رسد که رای او دو مرحله بوده باشد و او و بسیاری از کشورها با توجه به دور دومی بودن انتخابات رای‌های خود را نیز در هر کدام از دورهای انتخابات تقسیم کرده‌اند. 


تاریخ انتشار: ۰۲:۰۴ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - 03 March 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن