تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803927111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعیت سالمندان مرد استان چهارمحال وبختیاری ۳۸ هزار و ۴۰۰ نفر می باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: جمعیت سالمندان مرد استان چهارمحال وبختیاری ۳۸ هزار و ۴۰۰ نفر می باشد استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - معاون بهداشت و درمان دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان گفت :جمعیت مردان سالمند استان حدود ۳۸ هزار و 400 نفرو جمعیت زنان سالمند ۳۸ هزار و 7۰۰ نفر می باشد که با توجه به آغاز برنامه های آموزشی از سال ۸۶ در تمامی شهرستان ها درصد سالمندان آموزش دیده هم اکنون به ۵۸.۳ درصد می رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ،  دکتر عبدالمجید فدایی دراولین جلسه كميته دانشگاهي سالمندان  افزود : امروز بيش از ۷۰۰ ميليون سالمند در جهان وجود دارد كه پيش بيني مي شود اين تعداد تا سال ۲۰۲۰ به بيش از يك ميليارد نفر مي رسد و حدود ۶۰ درصد از اين جمعيت در كشورهاي در حال توسعه زندگي مي كنند.
وی  با بيان اينكه افزايش جمعيت سالمندان تبعات و پيامدهاي اجتماعي،‌اقتصادي بويژه در حوزه بهداشت و درمان در بر دارد افزود: بيماري هايي همچون فشار خون بالا، ‌بيماري هاي قلبي و عروقي، ‌ديابت و بي اختياري ادرار و دردهاي عضلاني و ‌اختلالات رواني از جمله اين بيماري ها است.
وي گفت: ‌توجه به نيازهاي روحي و رواني در سنين سالمندي از اهميت ويژه اي برخوردار است و بهبود شيوه زندگي از راهكارهاي موثر در اين زمينه است.
معاون بهداشتي دانشگاه با اشاره به تقسيم بندي دوره سالمندي به سه دوره سالمند جوان (۶۹-۶۰)، ‌ميان سال(۷۹- ۷۰) و كهن سال (بالاتر از ۸۰ سال) در تعريف كلي سالمندي بيان داشت: فردي كه سن وي بالاتر از ۶۰ سال باشد سالمند محسوب مي گردد.
دكتر فدايي ، ‌افزايش اميد به زندگي، ‌كاهش نرخ باروري، كاهش مرگ و مير ،‌ افزايش و بهبود خدمات بهداشتي و درماني را از علل افزايش جمعيت سالمندان عنوان كرد و اظهار داشت: افزايش جمعيت اين عزيزان بر اهميت خدمات رساني به اين گروه و توجه بيشتر به مسائل آنان مي افزايد.
وي، در تشريح روند سالمندي در جهان تصريح كرد: بررسي ها نشان مي دهد، شكل هرم جمعيت در سابق مثلثي و در سال ۲۰۲۵ تغيير كرده و به شكلي استوانه اي پيش خواهد رفت به گونه اي كه جمعيت كودك و سالمند برابر مي شود.
به گفته وي، در زمان حاضر سوئد با ۱۷.۵ درصد بيشترين جمعيت سالمند در دنيا را دارد و ايتاليا، ‌بلژيك و يونان بعد از سوئد به ترتيب بيشترين ميانگين جمعيت سالمند را به خود اختصاص مي دهند.
دكتر فدايي افزود: اين در حالي است كه عدد شاخص سالمندي در كشورهاي در حال توسعه در حال افزايش است.
وي گفت: بر اساس آمار منتشر شده در سال ۱۳۵۷ جمعيت سالمندان در ايران ۵.۲۵ درصد و در حال حاضر سالمندان حدود ۸.۲ درصد جمعيت كشور را تشكيل مي دهند و تغيير الگوي جمعيتي در كشور به سمت ميانسالي و سالمندي به پيش مي رود.
وي ادامه داد: در حال حاضر گيلان و سيستان و بلوچستان به ترتيب مسن ترين و جوانترين جمعيت ايران را دارا هستند.
رئيس مركز بهداشت استان چهارمحال و بختياري گفت: طبق بررسي جمعيت شناسان تا سال ۲۰۵۰ ،‌۳۳ درصد جمعيت ايران سالمند است كه معادل ۲۸ ميليون نفر جمعيت آن زمان است و اين درحالي است كه كشورهاي دنيا در همان سال نرخ ۲۱ درصدي جمعيت را خواهند داشت.
وي افزود: همچنين طبق برآورد در سال ۱۴۳۰ به ازاي هر ۱۰۰ زن سالمند در كشور ۸۸ مرد سالمند خواهيم داشت و اين در حالي است كه، افزايش اميد در زنان ۷۶ و در مردان ۷۲ سال مي باشد.
دكتر فدايي با اشاره به جمعيت بيش از ۹۸۰ هزار نفري استان چهارمحال و بختياري افزود: جمعيت سالمندان اين استان ۷۷ هزار نفر معادل ۷.۸ درصد مي باشد كه جمعيت روستايي سالمندان حدود ۳۴ هزار و شهري سالمندان حدود ۴۳ هزار نفر هستند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان اضافه كرد: بيشترين جمعيت شهري سالمند با رقمي بالغ بر ۲۵ هزار و ۶۵۸ نفر در شهركرد و بيشترين جمعيت روستايي سالمند با رقمي بالغ بر ۱۱ هزار و ۳۸۴ نفر در لردگان ساكن هستند.
دكتر فدايي بيان داشت: در چهارمحال و بختياري ۳۲.۶ نفر سالمند به ازاي هر يكصد نفر زير ۱۵ سال زندگي مي كند كه رقم اين شاخص بر لزوم تدوين و تهيه برنامه هاي ارتقاء سلامت سالمندان مي افزايد.
وي با بيان اينكه، ‌سالمندي فرايندي است كه به تدريج اتفاق مي افتد افزود: ارتقاء‌ كيفيت زندگي در اين دوران و كاهش بار بيماري ها نيازمند برنامه هاي طولاني مدت و از پيش تعيين شده مي باشد.
وي افزود: اصلاح شيوه زندگي در همه گروه هاي سني بويژه سالمندان هموراه مورد تاكيد مسئولين حوزه سلامت بوده است لذا در همين راستا معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد با تاكيد بر افزايش تعداد سالمندان آموزش ديده و افزايش تعداد سالمندان داراي اطلاعات ماندگار نسبت به توزيع ۴ جلد كتاب پيرامون چند توصيه بهداشتي زندگي سالم، ‌تغذيه و تمرينات بدني، ‌استخوان و مفاصل، ‌حوادث و سوانح اقدام نموده است.
دكتر فدايي گفت: همچنين برنامه شيوه زندگي سالم در دوره سالمندي در سطح استان در حال پيگيري است و برنامه مراقبت هاي ادغام يافته نيز بر اساس طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در اين دانشگاه در حال ارائه مي باشد.
به گفته وي، در قالب اين برنامه سالمندان با استفاده از بوكلت پزشكي و غير پزشكي سالمندان با هدف مراقبت،‌شناسايي،‌ارزيابي و درمان بيماري هاي شايع در دوره سالمندي مورد مراقبت و ارزيابي قرار مي گيرند لذا در اين راستا پزشكان،‌بهورزان و كارشناسان سلامت خانواده آموزش هاي لازم را دريافت نموده اند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد،‌ بار مضاعف بيماري ها، ‌افزايش خطر ناتواني ،‌ كميت و كيفيت ارائه مراقبت به سالمندان و تشكيل يك الگوي فكري جديد را از چالش اين دوران عنوان كرد .
دكتر فدايي، ‌تشكيل كميته هاي سلامت سالمندان دانشگاه،‌ حضور فعال اعضاء در جلسات كميته،‌ تشكيل كميته علمي سالمندان دانشگاه،‌افزايش تعاملات دورن بخشي و برون بخشي در زمينه ارتقاء سلامت و ارائه پيشنهادات در راستاي بهبود و ارتقاي سلامت اين عزيزان را از جمله انتظارات كميته از اعضاء‌ برشمرد.
وي در پايان اذعان داشت: آموزش سالمندي بايد در سنين جواني انجام بشود و جوانان بايد از مباحث خود مراقبتي و مسائل مربوط به سالمندي مطلع باشند.
رئيس مركز بهداشت استان، حركت به سمت ارائه خدمات و توسعه خدمات پزشكي ،‌پرستاري و مراقبت ها در منزل با تاكيد بر امر پيشگيري را براي كاهش بار ابتلا به بيماري هاي حاد را براي جلوگيري از تحميل هزينه هاي گزاف بر سيستم درمان موثر دانست و بعنوان يك پيشنهاد مطرح نمود.

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 16:28:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن