تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805313921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزار وعده خوبان یکی وفا نداشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


هزار وعده خوبان یکی وفا نداشت استان‌ها > مازندران - معلولین دنیای عجیبی دارند تا کنارشان نباشی، تا از دغدغه های آنها با خبر نشوی، تا کنار پله ها نایستی و نگاه پر از سوالشان که خیره به ویلچر مانده را حس نکنی نمی توانی از آنها بنویسی

محمدمحتاطی - انسان ها همواره تمایل دارند امور شخصی خود را به صورت مستقل انجام دهند. از سویی برخی افراد در سطح جامعه وجود دارند که برای انجام کارهای روزمره خود محدودیت هایی دارند. این قشر از جامعه به علت کم توانی جسمی و نابسامانی و عدم انطباق فضاهای شهری با نیازهای آنها، امکان حضور فعال در شهر را ندارند و این موضوع در بلند مدت موجب بروز خسارت های اجتماعی و اقتصادی فراوانی خواهد شد .با وجود پیشرفت های زیاد و افزایش درک و آگاهی نسبت به افراد معلول یا کم توان و ناتوان، هنوز هم معلولان درجامعه با مشکلات زیادی مواجه هستند.
در این میان نمی توان از نقش سازمان های مردم نهاد و موسسات حمایتی که در راستای توانمندسازی و تضمین و تحقق حقوق افراد معلول و برابر سازی فرصت ها در همه عرصه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی در جامعه مشغول به فعالیت هستند ساده گذشت و در مقابل این انتظار میرود همه مسئولان همراه و همگام با مردم در حمایت از این قشر پویا برای حفظ ارزش ها و کرامت والای انسانی گام بردارند.
قصه بی مهری مدیران به اقشار بی بضاعت قصه ی تازه ای نسیت که بخواهیم سطرها را سیاه کنیم و برای شما شرح بدهیم ولی این بار شکل تازه ای از بی مهری مدیران و مسئولان رده اول استان که همواره به اجرای مُرّ قانون تاکید دارند گویای زوایای جدید از بی توجهی به معلولان و چشم پوشی و نادیده گرفتن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان دارد.
مرکز کارگاه غیر دولتی روزانه تولیدی حمایتی معلولان ذهنی پسرانه یاس که از سال 1382 با مجوز رسمی سازمان بهزیستی در راستای تبیین و بازپروریی نقش معلولین و گسترش حمایت و استقلال در تامین حداقل نیازهای اساسی این گروه مظلوم و نیازمند در شهرستان محمودآباد فعالیت خود را آغاز نموده است و همواره در تحقق اهداف خود از هیچ کوششی دریغ ننموده است چندی است در سایه بی توجهی ها و بی مهری های مدیران استان دلسرد از مسیری که تا کنون با اشتیاق و قدرت تمام طی طریق کردند و به افتخارات زیادی نائل شدند روز های سرد زمستان را به سردی سپری می نماید.
این مرکز که اولین مرکز تولیدی و حمایتی معلولین در استان مازندران بشمار میرود که با رویکرد حرفه آموزی و توانمند سازی و ایجاد اشتغال برای افراد ناتوان و معلول که پیش از این سربار جامعه و خانواده خود بودند و نگاهها به آنان جز هزینه برای خانواده و دولت نبود در سایه تلاشهای اعضای این مرکز اکنون دیگر یک فرد معلول یک بیمار و یا یک فرد کم توان نیست بلکه یه شهروند حرفه آموخته مستقل است که برای بازپروری توانایی ها و تبدیل ظرفیت های بالقوه خود به بالفعل نیازمند همیاری و توجه مسئولین استان دارد.

خدیجه نیک نژاد مدیر مرکز کارگاه غیر دولتی روزانه تولیدی حمایتی معلولان ذهنی پسرانه یاس محمودآباد در گفتگو با خبرنگار ما در محمودآباد در خصوص فعالیت های این مرکز گفت: همواره خدا را شاکرم که توفیق خدمت گزاری به برخی از بندگان کم توان و معلول خود را به حقیر و همسرم عنایت فرمود .
وی گفت: زندگی با معلولین در کلام نمی گنجد و باید عاشق باشی تا درک کنی دنیای افراد معلول که چشم انتظار دستهایی مهربان و نگاههایی که لبریز از محبت باشد را منتظرند و ترحم و دلسوزی را نمی پسندند.
وی گفت: من و همسرم هر دو دانش آموخته رشته روان شناسی هستیم و با اشراف به اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهاد های مهم حمایتی کشورمان جامعه آماری زیادی را تحت پوشش خود قرار داده است و حمایت های این سازمان به دلیل بزرگی خانواده جامعه هدفش و محدودیت توان مالی شاید نتواند در جلب رضایت افراد تحت پوشش موفق ظاهر شود تصمیم گرفتیم برای نقش دهی و مشارکت اجتماعی و استقلال مالی معلولین اقدام به تاسیس این مرکز نمائیم .
وی افزود: این مرکز با پذیرش بیش از 50 فرد معلول ذهنی و کم توان اقدام به آموزش و حرفه آموزی به معلولین نموده و در حال حاضر کلیه افراد تحت پوشش این مرکز به هنرهای سنتی از جمله معرق ، قالی ، نقاشی ، شبه فرش مسلط بوده و همه ساله میزبان مقامات عالی رتبه کشورمان در نمایشگاههای که از سوی این مرکز برگزار میگردد می باشد.
مدیر مرکز کارگاه غیر دولتی روزانه تولیدی حمایتی معلولان ذهنی پسرانه یاس محمودآباد گفت: در راستای تقویت فعالیت های حرفه آموزی این مرکز و ایجاد اشتغال مستقیم برای تامین هزینه های نگهداری و درمان معلولین اقدام به راه اندازی خط تولید بسته بندی قند و قهوه با بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت معلولینی که همواره نگاه به آنان بصورت یک فرد بلا استفاده و بیمار بود نموده ایم که این اقدام موجب ابراز رضایت خانواده های معلولین و کمک اقتصادی به خانواده ها و مرکز در تحقق اهداف خود شد و باید گفت این مرکز به جای اینکه ماهی به افراد تحت پوشش خود برای گذران روزگار دهد ضمن آموزش و غنی سازی اوقات فراغت آنان در تامین هزینه های خود و اشتغال زایی معلولین ماهیگیری را به آنان آموزش داد.
خدیجه نیک نژاد گفت: اقدامات و نوآوری های خوب این مرکز موجب شده بود که همواره مورد تقدیر مسئولین کشوری قرار بگیرد و نمایشگاه های متعددی از آثار معلولین تحت پوشش این مرکز در سراسر کشور برپا شود.
وی با اشاره به اهمیت توجه به معلولین و حمایت از این قشر کم توان برای تحقق شان و کرامت انسانیشان گفت: همه آحاد جامعه باید نسبت به بچه های معلول احساس مسئولیت نمایند و در این میان نقش مدیران و مسئولان استان حساس تر و پررنگ تر است.
ایشان ضمن ابراز گلایه از دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران و مهندس نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: دی ماه سالجاری همایش شهرداران شهرهای استان مازندران به میزبانی شهرستان نکا برگزار گردید و برابر مذکرات قبلی با مهندس نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران و بنا به پیشنهاد ایشان مبنی بر برپایی نمایشگاه صنایع دستی از آثار معلولین مرکز در حاشیه این همایش به منظور عرضه آثار معلولین وخرید شهرداران در راستای حمایت از معلولین ، 48 تابلو از آثار هنرمندان معلول تحت پوشش این مرکز تهیه و در قالب نمایشگاهی در این همایش ارائه گردید اما دریغ از حضور شهرداران و خرید حتی یک تابلو.
وی گفت: دکتر فلاح استاندار مازندران و مهندس نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور در این نمایشگاه ضمن تقدیر و تشکرازبرپایی نمایشگاه و ابراز خوشحالی از اقدامات این مرکز و آثار خوب ارائه شده از سوی هنرمندان معلول تحت پوشش این مرکز ، قول مساعد جهت تامین هزینه های خرید دستگاه بسته بندی برای راه اندازی خط تولید بسته بندی برنج و حبوبات را دادند که پس از ماهها پیگیری همچنان در پیچ و هم بروکراسی اداری استانداری درگیر هستیم و توفیقی حاصل نشد.
خدیجه نیک نژاد گفت: بنا به پیشنهاد مهندس نبیان معاون هماهنگی امور عمرانی این نمایشگاه را با هزینه های گزافی که متوجه مرکز شد تنها در راستای حمایت ازمعلولین و با تکیه بر وعده معاون استاندار برپا نمودیم و عکسهای خوبی در این نمایشگاه در مهرورزی با معلولین توسط استاندار و معاونش گرفته شد ولی اقدام عملیاتی در توجه به این قشر نیازمند ولی مستعد توجه از سوی نفر استان و نماینده عالی دولت در مازندران گرفته نشد.
ایشان با ابراز تاسف از وعده استاندار و مجموعه مدیران ستادی استانداری که تا کنون علیرغم پیگیری های حضوری و مکاتبات متعدد تحقق نیافت گفت: مسئولان متوجه قلم و کاغذی که بر روی میزکارشان برای گره گشایی از مشکلات مردم دارند باشند .

کلید واژه ها: استان مازندران -




چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 13:19:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن