تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805134549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از 5 دستاورد جديد صنعت دفاعي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رونمايي از 5 دستاورد جديد صنعت دفاعي
وزير دفاع از دستاوردهاي جديد اين نيرو در حوزه‌هاي فناورانه رونمايي و خط توليد محصولات مهم دارويي مقابله با عوامل شيميايي را افتتاح كرد.


به گزارش فارس، با حضور سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح پنج دستاورد جديد فناورانه دفاعي شامل دستگاه آشكارساز پارس كم، دستگاه آشكارساز مواد منفجره و مخدر، پوشش‌هاي پليمري ضد ضربه و انفجار، نسل جديد لباس‌هاي محافظ NBC بر پايه فناوري غشاهاي تراواگزين، رونمايي و خط توليد داروي اوبيدو اكسايم كلرايد از محصولات مهم دارويي مقابله با عوامل شيميايي افتتاح شد.
سردار دهقان در حاشيه رونمايي از اين دستاوردهاي جديد، در سخناني با اشاره به رويكرد وزارت دفاع در طراحي و ساخت تجهيزات فناورانه و روزآمد در حوزه‌هاي مختلف گفت: امروز به همت دانشمندان، متخصصان و محققان زبده و كارآمد وزارت دفاع شاهد دستاوردهاي جديدي هستيم كه حقيقتاً مصداق عيني فرمايش راهبردي مقام معظم رهبري است كه فرمودند: «ما خواستيم و توانستيم به حول قوه الهي». سردار دهقان تصريح كرد: وزارت دفاع ابداع و طراحي امكانات و تجهيزات پيشرفته و پيچيده دفاعي را به عنوان يك مأموريت مهم راهبردي دنبال مي‌كند كه بحمدالله در همين راستا در حوزه‌هاي دفاعي دستاوردهاي بسيار ارزشمندي به ثمر نشسته است.
سردار دهقان در تشريح دستاوردهاي جديد وزارت دفاع گفت: دستگاه آشكارساز پارس كم با روش آشكار‌سازي طيف‌سنجي متحرك يوني و با سامانه هشدار دهنده ديداري و شنيداري قادر است گروه عوامل شيميايي اعصاب، تاول‌زا، عوامل خون و خفه‌كننده را آشكار كند، اين دستگاه پيشرفته براي حفاظت از جان رزمندگان و مردم در شرايط بهره‌برداري دشمن از سلاح‌هاي شيميايي كاربرد دارد.  وي در خصوص دستگاه آشكارساز مواد منفجره و مواد مخدر نيز افزود: اساس كار اين دستگاه طيف سنجي يوني در دماي بالاست كه داراي قابليت بالاي جداسازي و حساسيت مي‌باشد و مي‌تواند انواع مواد منفجره و انواع مواد مخدر مثل هروئين، متامفتامين، متادون، ترياك، كوكائين، كراك و مورفين را تشخيص دهد. پوشش‌هاي پليمري ضد ضربه و انفجار از ديگر دستاوردهاي رونمايي شده بود كه سردار دهقان در خصوص آن گفت: اين پوشش پليمري به دليل دارا بودن خواص مكانيكي مطلوب به جذب انرژي بالا و الاستيسيته زياد براي حفاظت از ابنيه، تجهيزات و هرنوع وسيله‌اي كه نياز به محافظت مكانيكي، خوردگي، شيميايي، ضربه‌اي و انفجاري داشته باشد، مناسب و از مقاومت بالايي برخوردار است و در انواع صنايع غير‌نظامي نيز نظير صنايع ساختماني، غذايي، دريايي، معدني، نفت گاز، پتروشيمي و انرژي‌هاي بادي، آبي و بيوگاز كاربرد دارد.
وزير دفاع پيرامون آخرين دستاوردهاي رونمايي شده اظهار داشت: نسل جديد لباس‌هاي محافظ در برابر عوامل شيميايي و بيولوژيكي كه از ضروريات اساسي البسه نظامي است با استفاده از غشاي لايه تراوش‌كننده تراواگزين مي‌تواند محافظ مناسبي در برابر نفوذ عوامل شيميايي و بيولوژيكي محسوب شود.  وي افزود: اين لباس‌هاي محافظ، هيچ يك از معايب لباس‌هاي محافظ برپايه كربن فعال و لباس‌هاي ساخته شده از لايه لاستيكي را ندارد و در عين حال از راحتي پوشش و وزن بسيار مناسبي برخوردار مي‌باشد.  نكته حائز اهميت در توليد لباس‌هاي جديد بومي بودن صد درصدي فناوري لايه محافظ مي‌باشد و مي‌توان با توجه به اين قابليت توانايي‌هاي ديگري از جمله متعادل‌كننده دما و همچنين قابليت ضدباكتري و تميز‌شوندگي را به راحتي به اين لباس‌ها اضافه كرد.
وزير دفاع گفت: علاوه بر چهار دستاورد جديد فوق براي نخستين بار در كشور خط توليد داروي اوبيدو اكسايم كلرايد نيز در راستاي اصول اقتصاد مقاومتي راه‌اندازي شد كه جزو داروهاي تحريم به شمار مي‌رود و تأييديه‌هاي لازم بهره‌برداري از مراجع ذي‌صلاح كشور را نيز اخذ كرده است.  سردار دهقان تصريح كرد: به رغم وجود تحريم‌ها در بخش دفاعي، نيروهاي مسلح در نيل به خودكفايي و خلق دستاوردهاي جديد همواره نيات و اهداف دشمنان را ناكام گذاشته و خواهند گذاشت.  وي با تشكر و قدرداني از دست‌اندركاران طرح‌هاي مذكور گفت: وزارت دفاع و صنايع وابسته در بخش‌ها و حوزه‌هاي مختلف در فتح قله‌هاي فناوري خاص و پيشرفته لحظه‌اي درنگ و ترديد ندارند و اين مسير كه خواست فرماندهي معظم كل قوا، رئيس‌جمهور محترم، نيروهاي مسلح و مردم مي‌باشد را با قاطعيت ادامه مي‌دهند.

   بازويي مؤثر براي مقابله با حملات شيميايي
هم اكنون يكي از مهم‌ترين راهكارها براي حفاظت از مردم در جريان حملات شيميايي استفاده از تجهيزات شيميايي است تا بتوان در مقابل هر گونه حمله احتمالي مقابله كرد. جمهوري اسلامي ايران در جريان جنگ تحميلي هشت سال عليه ايران مورد تهاجم همه جانبه شيميايي رژيم بعثي قرار داشت كه منجر به وارد آمدن تلفات فراوان شد. يكي از اصلي‌ترين دلايل اين تلفات نبود تجهيزات لازم براي رزمندگان اسلام جهت مقابله با اين تجهيزات در داخل كشور بود.  حكومت عراق در زمان صدام حسين به طرز گسترده‌اي از سلاح‌هاي شيميايي براي مقابله با مخالفان و جنگ ايران استفاده كرد. از حدود سال ۱۳۵۵، رژيم عراق با جمع‌آوري برخي از استادان دانشگاه و صرف بودجه لازم به جمع‌آوري اطلاعات درباره سلاح‌هاي شيميايي ـ ميكروبي و راديواكتيو پرداخت و در هر سه زمينه، موفقيت‌هايي را به دست آورد.
صدام حسين از سال ۱۹۸۴ به بعد به طور گسترده از تابون استفاده مي‌كرد، اما اين ماده گران بود و پيدا كردن مواد لازم براي ساخت آن هم سخت بود. او بعدها بيشتر سراغ گاز وي ايكس رفت كه قدرت و دوام بيشتري داشت. او در سال ۱۹۸۸ حدود چهار تن از اين گاز را در اختيار داشت اما ماده شيميايي كه در حجم وسيع‌تري در دسترس او قرار داشت، گاز سارين بود. صدام حسين به گاز خردل هم علاقه داشت، چراكه اين گاز اثرات درازمدتي نظير كوري، انواع سرطان، ناباروري و نقص عضوهاي پيش از تولد داشت.  از سال ۱۳۶۳ استفاده گسترده عراق از گاز اعصاب، گاز تاول‌زا و گازهاي عامل خون آغاز شد. تنها در يكي از موارد استفاده عراق از اين قبيل سلاح‌ها عليه شهروندان عراقي حامي ايران در اسفند ۱۳۶۶، متجاوز از 5 هزار نفر غيرنظامي شهيد و 7 هزار نفر ديگر مجروح شدند.  از همين رو پس از پايان جنگ تحميلي تلاش همه‌جانبه‌اي براي مقابله با اين فشار آغاز شد و يگان‌هاي متعددي جهت مقابله با حملات شيميايي در داخل كشور توسعه يافت. هم اكنون با توليد اين داروها و اين تجهيزات جديد زمينه مقابله جدي‌تر با هرگونه حمله شيميايي فراهم مي‌شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن