تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816906913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك ميليون و 650 هزار زن سرپرست خانوار در كشور وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك ميليون و 650 هزار زن سرپرست خانوار در كشور وجود دارد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس مركز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوري گفت : براساس سرشماري سال 85 يك ميليون و 650 هزار زن سرپرست خانوار در كشور وجود دارد و به طور متوسط سالانه 60 هزار نفر به اين تعداد افزوده مي شود.


به گزارش رو چهارشنبه خبرنگار ايرنا، دكتر " زهره طبيب زاده نوري " در نشست خبري ستاد بزرگداشت مقام زن با اعلام اين مطلب افزود : 845 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش كميته امداد، 147 هزار نفر ديگر تحت پوشش بهزيستي قرار دارند و قرار است حدود 45 هزار نفر ديگر كه در نوبت دريافت خدمات از بهزيستي هستند با توجه به مصوبه مجلس و دريافت اعتبارات جديد به اين تعداد بپيوندند.
وي اضافه كرد : از مجموع يك ميليون و 650 هزار نفر ، شماري از افراد نيز داراي تحصيلات هستند و شغل دارند و شمار ديگري نيز از خدمات بيمه اي همسر خود بهره مند مي شوند.
طبيب زاده نوري ايجاد بانك اطلاعات توسط وزارت رفاه را كه از جمله اقداماتي خواند كه در صورت تاسيس باعث مي شود با در دسترستي به اطلاعات صحيح قدمهاي موثرتري در راستاي حمايت از زنان سرپرست خانوار برداشت.
طبيب زاده نوري با بيان اينكه 25 درصد از زنان سرپرست خانوار شاغل هستند ، افزود: صاحبان حرفي كه زنان سرپرست خانوار را استخدام كنند از نصف سهم بيمه كارفرما معاف مي شوند.
به گفته وي ، اين موضوع براي كمك به اشتغال زايي زنان سرپرست خانوار در هيئت دولت طراحي و تصويب شد.
مشاور رئيس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلام اينكه زنان سرپرست خانوار روستايي نيز تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار مي گيرند ، اظهار داشت: اين لايحه امسال در هيئت دولت تصويب شده است.
طبيب زاده افزود: با استفاده از بند " ب" تبصره 15 كه 350 ميليارد تومان براي خدمات رفاهي در نظر گرفته بود، توانستيم سهم زنان روستايي را براي پرداخت حق بيمه شان بپردازيم كه با سهم دولت 34 هزار نفر از آنان كه تحت پوشش بهزيستي بودند از اين خدمات بهره مند شدند.
وي گفت: تسهيلات ويژه اي براي پرستاران در هيئت دولت در نظر گرفته شده كه چون هنوز به تصويب نهايي نرسيده جزئيات آن اعلام نمي شود.
مشاور رئيس جمهور در امور زنان و خانواده، ايجاد ميادين ورزشي و پارك بانوان را از اخبار مطلوب و مهم براي زنان در آغاز هفته زن عنوان كرد.
طبيب زاده نوري تبيين نقش زن و منزلت آن در جهان كنوني، رسيدن به جامعه آرماني كه زنان در آن نقش هاي مهمي در عرصه آموزش ، اشتغال، سياسي و اجتماعي را به دور از هر گونه افراط ،دارند را 4 محور اساسي در زمينه مسائل زنان خواند و افزود: بررسي جايگاه زن از لحاظ حقوقي در جامعه كنوني و مقايسه آن با دنياي اسلام و حق زن در دنياي كنوني و نقش آنها در جنگ و صلح از ديگر محورها محسوب مي شود.
مشاور رئيس جمهور در امور زنان و خانواده از برگزاري و اجراي 28هزار و 339 برنامه توسط دستگاه هاي اجرايي و استان هاي كشور خبر داد و افزود: استان كرمانشاه با 3 هزار و 543 برنامه و مازندران با 785 برنامه بيشترين جشن ها و همايش ها را در بزرگداشت مقام زن اجرا مي كنند.
وي تصريح كرد " تقدير از مادران و همسران سرداران جنگ و مسولان بلند پايه نظام كه توسط منافقين به درجه شهادت نائل شدند از جمله برنامه هاي هفته ياد شده خواهد بود.
طبيب زاده نوري همچنين از برگزاري كنگره بين المللي " فاطمه شناسي " در اراك در روزهاي پنجم و ششم تير خبر داد و گفت : 70 مقاله در اين كنگره ارائه خواهد شد كه شمار 50 مقاله از كشورهاي ديگر خواهد بود.
طبيب زاده با اشاره به ساده زيستي حضرت فاطمه زهرا (س ) گفت : بايد ببينيم خواست حضرت زهرا(س) چيست و مطابق منش و راه او حركت كنيم.
وي با ذكر اين نكته كه " رويكرد غرب ، زن را در تراز انسانيت در موقعيت نامناسبي قرار مي دهد " گفت : بايد در اين زمينه با كمك گرفتن از وسائل ارتباط جمعي به برپايي همايش هاي مطلوب بپردازيم.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن