تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819542302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوش‌ بینی بازار آی‌ تی در آستانه سال جدید


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: روزهای منتهی به سال جدید تاثیر محسوس و مثبتی بر بازار خرید و فروش کالای آی‌تی گذاشته است.

به گزارش تراز ،بازاری که در چند ماه اخیر منتظر فرصت برای تحرک بیشتر است و مصرف‌کنندگان و فروشندگان این بازار مترصد فضای پر رونق خرید و فروش هستند. بنابراین با پایین آمدن نرخ دلار و خوش‌بینی‌هایی که مرتبط به تحولات سیاسی پیش روست انتظار می‌رود رونق به بازار محصولات آی‌تی در آستانه سال جدید بازگردد.به گفته بهنامی یک فروشنده محصولات اپل بازار تهران در چند روز اخیر با تحرک مثبتی در زمینه خرید و فروش مواجه بوده است. او  می‌گوید: «پایین آمدن نرخ دلار در چند روز اخیر به سرعت تاثیرش را بر بازار کالای آی‌تی گذاشت و به طوری که روز گذشته قیمت برخی محصولات اپل و‌ آی‌فون بین 100 تا 150 هزار تومان کاهش یافت. این عامل باعث شد تا روز گذشته بازار پس از مدتی که با رکود مواجه بود دچار تحرک شود و استقبال از خرید بهتر شود.» به گفته او کاهش یافتن قیمت‌ها روی دیگر محصولات این بازار هم تاثیرگذار بود: «این تغییرات قیمت در دیگر محصولات نظیر سرفیس‌های مایکروسافت و ‌آی‌پد هم دیده شد و همین موضوع هم باعث شد تا روز گذشته حجم تقاضا بالا برود. به نظر می‌رسد بیشترین تاثیر در این زمینه ناشی از جو کشور از منظر سیاسی بود چراکه مردم به بهبود اوضاع اقتصادی امید پیدا کردند و حالا کسی که به‌طور مثال 3 میلیون پول دارد با خوش‌بینی اوضاع آن را خرج کالای جدید به‌خصوص در بازارهای آی‌تی می‌کند.»

او می‌گوید این تحرک نمی‌تواند ناشی از فصل خرید در روزهای منتهی به سال جدید باشد چراکه نیمه ابتدای اسفند مردم به دنبال خرید کالا و محصولات غذایی و پوشیدنی هستند. خرید محصولات آی‌تی طبق روال همیشه در نیمه دوم اسفند اتفاق می‌افتد و به نظر می‌رسد اگر بداخلاقی‌های سیاسی اتفاق نیفتد و این خوش‌بینی حفظ شود و از سوی دیگر به‌دلیل اینکه در چند ماه گذشته حجم تقاضا تلمبار شده بود و مردم برای خرید کالایی که لازم داشتند منتظر اتفاقات تاثیرگذار بودند، حالا زمان را مناسب ببینند و به بازار بیایند». از آن سو اما بازار کالای آی‌تی «پایتخت» در انتظار تحولات بیشتر است. حسن بیگی عضو هیات‌مدیره مجتمع پایتخت  می‌گوید: «آنچه از بازار شب عید در سال‌های اخیر در اذهان وجود داشت تاکنون در بازارهای کالای آی‌تی به وقوع نپیوسته و به نظر می‌رسد مردم همچنان دست نگه داشته‌اند و منتظر فرصتی مناسب برای خرید هستند.»

به گفته او به‌دلیل نبود تعادل در خرید و فروش از بین 30 درصد از مغازه‌های اجاره‌ای پاساژ نزدیک به 10 درصد امکان بستن قرارداد مجدد را ندارند. او ادامه می‌دهد: «با وجود خوش‌بینی به وجود آمده در میان بازاریان از تحولات سیاسی اخیر همچنان خریداران مراجعه کننده به پاساژ بیشتر از طیف کسانی هستند که می‌خواهند در جریان آخرین تحولات تکنولوژیک دنیای محصولات آی‌تی قرار بگیرند.»

به گفته او خریدارانی که از طیف شرکت‌های خصوصی و دولتی و یا قشر دانشجویی هستند هم به دنبال تغییرات پسابرجام هستند و حالا یکی از امیدواری‌ها راه یافتن افرادی مناسب و با تفکر بهتر به مجلس شورای اسلامی هستند. کسانی که به دنبال به وجود آوردن شرایطی بهتر برای تعامل ایران با جهان باشند. او می‌گوید که هیات‌مدیره مرکز خرید پایتخت قصد دارد به‌زودی جشنواره خرید محصولات آی‌تی برگزار کند که طی آن فروشگاه‌های مستقر در این مرکز محصولاتشان با در نظر گرفتن تخفیفاتی در معرض فروش قرار دهند. بیگی معتقد است ورود شرکت‌های خارجی و اروپایی به بازارا ایران مادامی که شرکت‌های اصلی آمریکایی وارد بازار ایران نشده‌اند موجب تحول در بازار آی‌تی داخل نخواهد شد؛ «به نظر می‌رسد شرکت‌های اروپایی نیز منتظر شروع سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در بازار ایران هستند.» او ادامه می‌دهد: «چند شرکت اروپایی که وارد بازار ایران شده‌اند بیشتر در زمینه نفت و پتروشیمی و خودرو در حال سرمایه‌گذاری هستند و در حال حاضر روسیه نیز به‌دلیل از دست دادن ترکیه به عنوان شریک تجاری خواستار خرید مواد غذایی است اما در زمینه آی‌تی تاکنون اتفاق جدی در بازار مشاهده نشده است.»


منبع: خط برتر







زمانبندی انتشار: 10 اسفند 1394 - 13:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن