تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803859314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیش کنگره شهدای دانش آموز در 18 اسفند/ورود شهدای حرم به کتب درسی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل امور شاهد و ایثارگران اعلام کرد پیش کنگره شهدای دانش آموز در 18 اسفند/ورود شهدای حرم به کتب درسی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش کنگره شهدای دانش آموز 18 اسفند در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
۱۳۹۴ دوشنبه ۱۰ اسفند ساعت 13:01

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ محمدحسین کفراشی در نشست خبری امروز خود گفت: در سالهای گذشته برنامه یادمان شهدای دانش آموز را برگزار می کردیم اما این برنامه منسجم نبود که قصد داریم این یادمان های شهدا را از امسال به صورت همزمان و هدف مند در سراسر کشور برگزار کنیم. به همین منظور پیش کنگره این برنامه 18 اسفند ساعت 10 صبح با حضور مسئولان کشور در سالن حجاب و البته همزان با این برنامه در سراسر کشور برگزار می شود.
وی افزود: قرار است 36 هزار دانش آموز به صورت نمادین و با الگوگرفتن از 36 هزار شهید دانش آموز کشورمان در این برنامه شرکت کنند که این نفرات از حدود 150 مدرسه انتخاب شده اند که بالای 50 شهید را داشتند. هدف ما از این کار الگوسازی و ترویج فرهنگ ایثارو شهادت است.
ارسال بخشنامه پیش کنگره به استانها
کفراشی با اشاره به اینکه بخشنامه برگزاری این برنامه با دستور وزیر به استان ها ارسال شده است گفت: اجرای این برنامه کاری فرهنگی است و می خواهیم به فرزندان ایران اسلامی روحیه گذشت و ایثار و رفاقت را آموزش دهیم و تمرین کنیم. وقتی می خواهیم چنین چیزهایی را آموزش دهیم پس چه بهتر است که الگوهایمان همان شهیدان دانش آموزی باشند که جانشان را تقدیم کردند.
وی ادامه داد: قرار است زندگینامه این شهدای دانش آموز تهیه شده و در کنار دلنوشته ها ، یادداشت ها ، خاطرات و هر چیز دیگری که می تواند به معرفی آنها کمک کند مستند شده و در قالب مسابقه های فرهنگی و هنری برگزار شود.
تهیه دو جلد کتاب برای هر استان
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هر استان موظف شده دو جلد کتاب را درباره شهدای دانش اموز آن استان تهیه کند گفت: قرار است در این پیش کنگره تمام اطلاعات جمع آوری شود و هر استان برای معرفی شهدای دانش آموزش دو جلد کتاب تهیه کند که انشاالله بتوانیم آنها را چاپ کنیم و در اختیار همه علاقمندان قرار دهیم.
ارسال بخشنامه تشکیل شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
وی افزود: پاییز امسال جلسه ای را با حضور آقای رئیس جمهور داشتیم که تاکید داشت آموزش و پرورش باید در این مسئله محور باشد و بعد از آن هم اقای وزیر برنامه های خود در این زمینه را اعلام کرد. دستورالعملی دراین زمینه تهیه شد و آقای فانی دستور اجرای آن را صادر کرد قرار است برنامه ای هماهنگ با بخشهای مختلف وزارت آموزش و پرورش تهیه شود تا هم در بخش کیفیت بخشی و هم افزایی هماهنگ شده باشیم و هم در بخش هزینه ها و اعتبارات تا دوباره کاری نشود.
کفراشی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت انتقال این فرهنگ ناب به نسلهای بعدی ، ایجاد وحدت و دوستی و داشتن وحدت رویه ، تجلیل و تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران بخشی از برنامه هایی است که در این دستورالعمل به آن اشاره شده است.
اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران در مورد اعضای شورای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت گفت: آقای وزیر، رئیس این شورا است و معاون پشتیبانی، رئیس سازمان پژوهش ، معاون متوسطه ، معاون ابتدایی ، معاون پرورشی، مدیرکل وزارتی، مدیرعامل کانون و رئیس مرکز اطلاع رسانی اعضای دیگر این شورا هستند که سعی می کنیم از توانمندی همه آنها برای ارائه کاری بهتر استفاده کنیم .
اهداف این شورا
وی ادامه داد: سیاست گذاری و برنامه ریزی، پیش بینی برنامه های پش رو، تصویب و ابلاغ دستورالعمل ها، اولویت بندی طرح ها ، توجه به برنامه های باکیفیت ، جلوگیری از برنامه های موازی بخشی از اهداف مهم این شورا است که قرار است در سه بخش ستادی، استانی و مدرسه ای در چارچوب مشخص کارش را انجام دهد.
نبود شکایت از ثبت نام فرزندان شاهد و ایثارگر
کفراشی با اشاره به ثبت نام اینترنتی فرزندان ایثارگران ، شهدا و جانبازان در مدارس شاهد و تحت پوشش قرار دادن هر چه بیشتر این عزیزان گفت: هر ساله حدود 45 درصد از فرزندان این عزیزان در مدارس شاهد ثبت نام می شده اند که امسال این رقم به 70 درصد رسید و خوشبختانه هیچ شکایتی مبنی بر ثبت نام نشدن فرزندان این بزرگواران وجود نداشت که جای تقدیر از همه همکاران است .
وی کیفیت بخشی در مدارس را از برنامه های مهم این اداره کل در سال آینده معرفی کرد و گفت: طبق تفاهم نامه ای که امضا شده دانش آموزان مدارس شاهد از سال آینده هر ساله یک مهارت را آموزش خواهند دید .
ورود موسسه زبان های خارجی به مدارس شاهد
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران با اشاره به مهارت آموزی دانش اموزان متوسطه اول مدارس شاهد گفت: این طرح از سال آینده اجرا می شود و در اولین گام قرار است موسسه آموزشی زبان های خارجی کیش در برخی مدارس ما با هزینه خودش به آموزش زبان بپردازد.
وی ادامه داد: زبانهای خارجی یکی از چیزهایی است که در این زمینه کمبود داریم و نیاز است تا به آن پرداخته شود. هم اکنون خانواده ها هزینه زیادی را به موسسات آموزش زبان در بیرون از مدرسه می پردازند و چه بهتر است که ما بتوانیم این موسسات را به درون مدرسه بیاوریم و بقیه موارد را نیز هماهنگ کنیم.
تنها 5 درصد مدارس شاهد کمتر از حد انتظار
کفراشی به طرح رتبه بندی یک هزارو 347 مدرسه شاهد در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: 315 ناظر برای ارزیابی این مدارس به استان ها رفتند که در مجموع نتایج خوبی به دست آمد و بیشتر از 80 درصد مدارس ما در بین مدارس ممتاز و متعالی قرار گرفتند . حدود 16 درصد هم مدارس موفق بودند و کمتر از 5 درصد مدارس پویا و کمتر از حدانتظار را شامل می شدکه قرار شده سال آینده این مدارس حداقل یک پله رشد داشته باشند.
ورود شهدای مدافع حرم به کتب درسی
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران با تاکید بر اهمیت معرفی شهدای مدافع حرم گفت: برای معرفی جایگاه این عزیزان قرار است از سال اینده تعدادی از این شهدای مدافع حرم که ویژگی خاصی دارند و با سن و حال و هوای دانش آموزی مطابقت دارند وارد کتب درسی شوند. هماهنگی هایی در این رابطه با سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی انجام شده است. هدف همه این برنامه ها گسترش و ترویج روحیه ایثار و شهادت است.
200 سهمیه استخدامی باقی مانده است
کفراشی در پاسخ به این سوال که در آزمون استخدامی آموزش و پرورش یک هزار و 300 سهمیه به خانواده های شاهد و ایثارگر تعلق داشت و آیا این سهمیه ها تکمیل شد گفت: برای پاسخ به این سوال باید یک نکته را توضیح دهم و آن این است که دو قانون برای جذب خانواده های این عزیزان در ارگان ها وجود دارد. بخش اول ماده 21 قانون جامع ایثارگری است که همه دستگاه ها را مکلف کرده 25 درصد از جذب خود را از این جانبازان و شهدای بالای 25 درصد را داشته باشند و 5 درصد هم کمتر از این میزان را می تواند جذب کنند.
وی ادامه داد: ماده 68 قانون الحاقی هم دیگر بخشی است که خانواده های شاهد و ایثارگر می توانند جذب ارگان ها شوند و آن به این شکل است که علاوه بر سهمیه های گفته شده در بالا هر ارگان می تواند از فرزندان همکاران فرهنگی که شهید ، جانباز و یاآزاده هستند جذب کنند.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران ادامه داد: در این ازمون استخدامی هم بنیاد شهید نام یک هزار و 300 نفر را معرفی کرد که یک هزار و 100 نفر آنها پذیرش شدند و بقیه سهمیه ها خالی است. به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم که از این ماده الحاقی قانون برای پر کردن این 200 سهمیه استفاده کند که این امر در حال انجام است.
فوق العاده 25 درصد حقوق خانواده های شهدا منتظر جواب سازمان مدیریت
وی با اشاره به قانون پرداخت 25 درصد ویژه فوق العاده به خانواده های شهدا ، ایثارگران و جانبازان گفت: در آموزش و پرورش حدود 25 هزار نفر شامل این قانون می شوند که 14 هزار نفرآنها فرزندان و همسران شهید و 11 هزار نفر خانواده های جانبازان و آزادگان هستند.
کفراشی گفت: برای پرداخت این فوق العاده شغل سالانه به 55 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و مکاتبات زیادی انجام شده اما هنوز سازمان مدیریت جوابی در مورد 6 نامه ارسالی ما نداده است و از آنها خواهش می کنیم که به این مسئله توجه کنند.
وی گفت: معاون پشتیبانی وزارتخانه برای پرداخت این فوق العاده در صورت تامین اعتبار اعلام آمادگی کرده است و جزئیات آن را به سازمان مدیریت فرستاده ما منتظر پاسخ آنها هستیم.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن