تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813432295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تا اردبیهشت ۹۵ مشكلات آب آشامیدنی شهری حل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار سمنان: تا اردبیهشت ۹۵ مشكلات آب آشامیدنی شهری حل می شود استاندار سمنان در دیدار با حمیدرضا جانباز رئیس هیات مدیریت و مدیرعامل شركت سهامی مهندسی آب و فاضلاب كشور، آب را مهم ترین و اساسی ترین چالش این استان برشمرد و گفت: در كوتاه مدت قصد داریم تا اردبیهشت ۹۵ مشكلات آب آشامیدنی شهری نظیر سمنان، مهدیشهر و شاهرود كه با كم آبی مواجه اند را حل كنیم.
۱۳۹۴ پنج شنبه ۶ اسفند ساعت 17:04

خبرگزاری پانا+تا اردبيهشت ۹۵ مشكلات آب آشاميدني شهري حل می شود

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان، محمدرضا خباز افزود: برای تامین آب آشامیدنی استان سمنان از همه ظرفیت های ملی و استانی استفاده خواهیم كرد و اعتبارات كافی برای انتقال آب دریای خزر در بلند مدت و ساخت سه سد نهایی شده است ولی متاسفانه در چند سال اخیر، مطالعات دقیق و كافی برای رفع این مشكلات در استان سمنان صورت نگرفته است. وی از برنامه های استانداری برای رفع كاهش آب در تابستان گرم امسال این استان خبر داد و خاطرنشان كرد: بر اساس برنامه های صورت گرفته در سه مقطع، برنامه ریزی كلان برای حل مشكل كم آبی در استان صورت گرفته است. استاندار سمنان، مقدار اعتبارات در نظر گرفته شده برای رفع مشكل كم آبی در این شهرستان ها را ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اعلام كرد و اظهار امیدواری كرد: با حفر چند حلقه چاه، مشكل آب این مناطق برطرف می شود. خباز حفر چاه در این مناطق برای حل مشكل آب را مقطعی دانست و از برنامه های میان مدت و تصویب مصوبات هیاِت دولت در بودجه سال ۹۵ از احداث سه سد بزرگ چاشت، فینسك و كالپوش در این استان خبر داد. وی برنامه ریزی كلان در بلند مدت برای رفع كم آبی استان در حال انجام است، بیان داشت : انتقال آب دریای خزر به سمنان یكی از پروژه های بزرگ استان به شمار می آید و چندین شركت ژاپنی، چینی و اروپایی برای شركت در این انتقال آب اعلام آمادگی كردند.
استاندار سمنان گفت: چهل درصد از آب های انتقالی از دریای خزر را وزارت نیرو و قرارگاه خاتم خریداری خواهند كرد و سی درصد آن را شهر دامغان برای خرید اعلام آمادگی كرده است و منابع مالی خرید نیز از بانك ملت تامین خواهد شد. مدیرعامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور با بیان این كه امسال بر اساس پیش بینی های هواشناسی سال گرمی در پیش داریم و از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست برای كاهش كم آبی گزارش كامل را برای جلوگیری از خشكسالی انجام دهند. حمیدرضا جانباز، روند انتقال آب چشمه های قطره به شهرستان شاهرود را نهایی اعلام كرد و گفت: ماه اسفند زمان مناسب برای انتقال آب است. همچنین مجوزهای لازم برای انتقال آب از استان گلستان صورت گرفته است. وی از نهایی شدن اعتبارات كافی از طریق صندوق توسعه ملی، برای كاهش كم آبی ها در روستاهای استان سمنان خبرداد و گفت: هفته آینده اعتبار به حساب آب و فاضلاب روستایی واریز می شود. استان سمنان بیش از ۶۰ هزار مشترك آب و فاضلاب دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن