تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804378419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه خانواده ها به نماز راهکار رفع مشکلات اجتماعی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: توجه خانواده ها به نماز راهکار رفع مشکلات اجتماعی است مدیر مرکز تخصصی نماز، راه حل بسیاری از مشکلات اجتماعی را طرح مباحث نماز در خانواده ها دانست و گفت: این مرکز برنامه هایی را در حوزه تخصصی کودک و نوجوان و در حوزه خانواده در نظر دارد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۹ اسفند ساعت 15:35

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا شهر تهران ، حجت الاسلام علی اصغر آیتی  اظهار کرد: اگر خانواده ها با مسائل نماز درگیر شوند، بسیاری از مشکلات اجتماعی حل خواهد شد و به مرحله ای می رسیم که به گفته رهبر معظم انقلاب یک نوجوان یا جوان بی نماز یا سست نماز در جامعه نباشد. وی از اجرای طرح یاور کودک و نوجوان در طرح یاوران نماز سخن گفت و افزود: همانگونه که روایات اهل بیت (ع) تاکید دارد، اگر ما موضوع تربیت را از دوران کودکی در فرزندان خود نهادینه کنیم، در بزرگسالی به معارف دینی خواهند پرداخت و در روایتی آمده است؛ قبل از این که دیگران عقاید کودکانتان را از بین ببرند، معارف ناب را در اختیار آنان قرار دهید. آیتی، از انتشار کتاب هایی با موضوع تربیت مربی کودک و نوجوان و همچنین راه اندازی یک سایت ویژه کودک و نوجوان خبر داد و گفت: طرح یاور کودک و نوجوان به عنوان یکی از طرح های مربوط به یاوران نماز نیز اجرا خواهد شد. وی افزود: برنامه هایی از سوی مرکز تخصصی نماز برای اقشار مختلف جامعه در دست تهیه است و طرح های قبلی نیز که برای طلاب، مبلغین، معلمان و کارکنان دولت در نظر گرفته شده بود، همچنان برجاست. این پژوهشگر مذهبی در ادامه گفت: اگرچه این مرکز در حوزه نماز فعالیت می کند ولی باید توجه کنیم که این معارف باید همراه با سایر مباحث اعتقادی مطرح شود و لذا در حوزه دعوت به نماز مسائلی مانند امر به معروف و نهی از منکر همراه می شود.
وی افزود: نماز یکی از اعمال عبادی است که با سایر واجبات در پیوند است و هرگاه قرآن به نماز دعوت می کند، به برخی شاخصه ها اشاره می کند. مثلا در سوره بقره می فرماید: نمازی مطلوب است که «قولوا للناس حسنا» نمازگزار با مردم خوشرفتار باشد و یا لقمان به فرزندش سفارش می کند که در کنار نماز به امر به معروف بپردازد و حتی مسائلی مانند خمس و زکات با نماز ارتباطی تنگاتنگ دارد. مدیر مرکز تخصصی نماز وابسته به ستاد اقامه نماز همچنین گفت: دین اسلام مسائلی را در حوزه اعتقادات بیان می کند و برخی مسائل را در حوزه رفتار و عمل مطرح می کند و اعتقادات به عنوان زیربنای رفتار و اخلاق انسان است ولی دین اسلام تاکید دارد که اعتقادات به تقویت عمل منجر می شود و عمل نیز اعتقاد را تقویت می کند. وی افزود: اگر می خواهیم اعتقاد ما رشد کند، پرداختن به معارف کافی نیست. بلکه این دو در کنار یکدیگر به رشد معنوی انسان کمک می کند و سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین(ع) نشانگر این مساله است و از ابتدای بعثت رسول خدا، نماز جماعت در کنار کعبه برگزار شد و اولین واجب در اسلام و سایر ادیان نماز بوده است. این کارشناس دینی تاکید کرد: اعتقادات در دین ما زیربنا محسوب می شود ولی باید در کنار اعتقادات به عمل نیز پرداخت و قرآن همواره در آیاتی تاکید می کند کسانی رستگار می شوند که ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند.
به گزارش ایرنا محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز دو هفته پیش در حکمی حجت الإسلام علی اصغر آیتی را به سمت مدیر مرکز تخصصی نماز این ستاد منصوب کرد. وی در این حکم از آیتی خواسته است تا با همکاری صاحبنظران و فعال سازی ظرفیت های جامعه در زمینه توانمندسازی و تربیت مدرس و مربی تخصصی نماز در کلیه استان های کشور و در حوزه های کودک، دانش آموزی، دانشجویی، خانواده و سایر اقشار مورد نیاز جامعه بصورت اختصاصی فعالیت کند. تهیه و تدوین محتوای مورد نیاز معاونت های ستاد اقامه نماز، تهیه و تدوین محتواهای مورد نیاز اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل نو در سطوح ملی و بین المللی در قالب مکتوب و دیجیتال از طریق بهره گیری از فن آوری های نوین بصورت روان، ساده، قابل فهم و با حجم کم از دیگر موارد خواسته شده از سوی قائم مقام ستاد اقامه نماز است. حجت الإسلام محمد صادق کفیل تا پیش از این عهده دار مسئولیت مرکز تخصصی نماز بود که قائم مقام ستاد اقامه نماز از زحمات چندین ساله وی تجلیل کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن