تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815046985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای یک نمایش پس از چهل سال


واضح آرشیو وب فارسی:شبستان: خبرگزاری شبستان: کارگردان نمایش «زارع شیکاگو» درباره اجرای خود از نمایشنامه مارک تواین یادداشتی در اختیار خبرگزاری شبستان قرار داده است.
رضا وثوقی، کارگردان نمایش زارع شیکاگو که به تازگی اجرای این اثر را در فرهنگسرای نیاوران به پایان رسانده، در متن این یادداشت آورده است:
«نمایشنامه زارع شیکاگو را در سال 1355 زمانی که دانشجوی شهر تبریز بودم، به طور اتفاقی خریداری کردم. پس از خواندن آن به جهت منطبق بودن حال و هوای قصه نمایش با وضعیت و شرایط جامعه خودمان، چنان مهرش به دلم نشست که در همان زمان و در دانشکده محل تحصیلم آن را شروع به تمرین کردم.
متاسفانه پس از چندی، تمرین نمایش از طرف مسئولان دانشکده به دلایلی توقیف شد. اما با توجه به مهری که از نمایش به دل داشتم همیشه مترصد آن بودم که در یک موقعیت مناسب دوباره آن را تمرین و به اجرا برسانم.
علیرغم فعالیتی که از سال 57 در گروه تئاتر طلوع مشهد داشتم هیچگاه موقعیت مناسبی برای کار کردن زارع شیکاگو پیش نیامد، تا اینکه بالاخره پس از 14 سال دوری از تئاتر دوباره اقدام به تمرین نمایش و اجرای آن در تهران کردم.
لازم به ذکر است ، پیش از این آخرین کارم نمایش بازرس گوگول بود که در سال 1380 در مشهد اجرا گردید.
نمایش زارع شیکاگو اجرای سختی بود، ولی علیرغم تمامی مشکلات توانستم گروه صمیمی ...
[ مشاهده متن کامل خبر اجرای یک نمایش پس از چهل سال در خبرگزاری شبستان ]
اجرای یک نمایش پس از چهل سال






شنبه ، ۸اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبستان]
[مشاهده در: www.shabestan.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن