تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803945749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجلي روح پهلواني در حمايت همه جانبه از بانوي ورزشكار


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تجلي روح پهلواني در حمايت همه جانبه از بانوي ورزشكار
نویسنده : شيوا نوروزي 
حمايت گسترده ورزشكاران از بانوي آسيب‌ديده ملي پوش راگبي تجلي روح واقعي ورزش و پهلواني بود، روحي كه يك بار ديگر روي خوب ورزش را نشان داد.  آمار تصادفات رانندگي در ايران اگرچه زياد است اما رسانه‌اي شدن حادثه ناگواري كه براي سارا عبدالملكي رخ داد بازتاب متفاوتي داشت.

ملي پوش ايراني در راه بازگشت به خانه در اثر تصادف شديد رانندگي به شدت مصدم شد، تا جايي كه به رغم انجام چند عمل جراحي تغييري در وخامت حال او ايجاد نشد. در چنين وضعيتي بود كه بي‌پولي و نداشتن هزينه‌هاي درمان عذاب تحمل اين فاجعه را براي خانواده عبدالملكي دو‌چندان كرد. در شرايطي كه پدر و مادر اين بانوي جوان اميدي به آينده نداشتند حركتي مردمي براي تأمين هزينه‌ها شروع شد، كمپيني كه هنرمندان آغازگر آن بودند و ورزشكاران نيز با پيوستن به موقع به كمپين نقش بسزايي در ادامه درمان سارا عبدالملكي داشتند. در روزهايي كه اخبار حاشيه‌اي در ورزش ايران كم نيست تلاش اهالي ورزش و به ويژه فوتبال نشان داد كه هنوز مي‌توان نشانه‌هايي از جوانمردي را يافت، هنوز هستند چهره‌هايي كه با وجود شهرت زياد در مواقع ضروري به داد سايرين برسند، كماكان مي‌توانيم اميدوار باشيم كه بسياري روحيه پهلواني را بر قهرماني ارجح مي‌دانند. اتفاقي كه براي بانوي راگبي كشور رخ داد تنها يك نمونه از رفتارهاي انسان دوستانه جامعه ورزش بود. اگرچه حواشي زياد فوتبال و گير افتادن اين رشته در منجلاب فساد تأثير منفي در اذهان عمومي داشته و به عقيده بسياري، ورزشكاران مشهور تنها به فكر پر كردن حساب‌هاي بانكي خود هستند، تصادف ملي پوش جوان سبب شد تا آن روي سكه ورزش به نمايش دربيايد.


اتحاد ورزشي براي كمك رساندن به خانواده ورزشكار مصدوم تلنگر بزرگي بود براي مسئولاني كه هميشه در قهرماني‌ها به ياد نخبه‌هاي ورزشي مي‌افتند. با گذشت چند روز از تصادف عبدالملكي و رسانه‌اي شدن ماجرا خبري از حمايت دست اندركاران ورزش نشد. تا اينكه كمپين مردمي و حضور گسترده ورزشكاران، آقايان را به فكر فرو برد و يك به يك بر بالين بانوي ورزشكار حاضر شدند.


تأمين نبودن ورزشكاران نكته مهمي بود كه اين بار پس از آسيب ديدگي شديد دختر راگبي باز به چشم آمد. مبهم بودن بيمه ورزشكاران سبب شد تا ورزشكاري كه به خاطر استعداديابي به شهرستان رفته و در همين راه دچار آسيب ديدگي شده در نهايت پس از سال‌ها حضور در ورزش براي درمان او خانواده‌اش مجبور به كمك گرفتن از مردم شوند. با در نظر گرفتن اين واقعيت كه ورزشكاران در كشورمان با دور شدن از دنياي قهرماني يا حتي با كوچك‌ترين بيماري از حمايت‌هاي لازم برخوردار نيستند جا داشت كه مسئولان به جاي سكوت دست به كار شوند و حداقل به بهانه اتفاق رخ داده براي يك دختر ورزشكار قدمي در راه حل اين مشكل ديرينه بردارند. الحق والانصاف ورزشي‌ها به عنوان بخشي از جامعه ايراني با حضور به موقع دين خود به يكي از اهالي ورزش را ادا كردند. در اين موفقيت نبايد از نقش حضور چهره‌هاي سرشناس به سادگي گذشت.


حركت مردمي با تلاش هنرمندان شروع شد و همنطور كه انتظار مي‌رفت ورزشي‌ها نيز همانند ساير مردم خيلي زود دست به كار شدند و اجازه ندادند بي‌پولي دردي به دردهاي خانواده ورزشكار مصدوم اضافه كند. پيوند بين مردم و جامعه ورزشي اتحاد زيبايي را به نمايش گذاشت، اتحادي كه حتي در رسانه‌هاي خارجي نيز بازتاب داشت. حمايت مادي و معنوي از بانوي ملي پوش با چنان شور و شدتي به مرحله اجرا درآمد كه حيرت خارجي‌ها را به همراه داشت. تصادف سارا عبدالملكي اگرچه اين ورزشكار با انگيزه را براي مدتي طولاني از عرصه ورزش دور كرد اما متحد شدن ورزشكاران از او جنبه مثبت اين حادثه تلخ را براي همه به نمايش گذاشت.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن