تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820970028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنهایی که شناسنامه شان جای مُهر نداشت/ با من بخوان این فصل را


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مهر از حماسه مازندرانی ها گزارش می دهد؛
آنهایی که شناسنامه شان جای مُهر نداشت/ با من بخوان این فصل را

انتخابات مازندران


شناسهٔ خبر: 3566544 - جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
استانها > مازندران

ساری - با من بخوان این فصل و سرود همدلی، این فصل افسانه نیست و لحظه‌لحظه‌اش سراسر شور و حماسه است. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: با من بخوان این فصل را باقی همه فسانه است، خواندیم و گزینه‌های روی میز بددلان را فسانه پنداشتیم و سرود همدلی را دوباره سرودیم.  این فصل را بسیار خواندیم، عاشقانه بود و شبهه ظلمت را از خاطره‌ها گذراندیم و به قله مقصود رسیدیم و دست در دست و پا به‌پای هم به میعادگاه حضور آمدیم. این قصه را با من بخوان و به فرهنگ هزارساله‌مان بالیدم و از جان، نوای ایران و سرفراز باشی میهن من را سردادیم و چشمان جهان را به خود خیره کردیم، آنانی که همواره فسانه می‌بافند و یاس را بوق و کرنا کرده‌اند. این فصل را دوباره خواندیم، قصه حضور زنان و مردانش دیگر فسانه نبود و خواب ناز، دیوان و بدگهران را برآشفته کرد و آنان نیز دیدند فسانه‌هایشان دیگر رنگ واقعیت ندارد و برابر اراده ملت شکستند.  شوق حضور مردم در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران به اوج رسیده است و ایران را سربلند کردند تا اقتدار و وجهه انقلاب در جهان بیش از گذشته شود.

در ساعات باقیمانده به مهلت قانونی اخذ رأی، رفته‌رفته حضور مردم استان مازندران در پای صندوق‌های رأی بیشتر می‌شود تا برگ دیگری از حماسه حضور را در تاریخ انقلاب رقم زنند. امروز مردم برای سرنوشت کشورشان از پیرو جوان وارد میدان انتخابات شدند تا سرود همدلی و حماسه را دوباره بر تارک ایران نقش‌بندند. مردم حوزه انتخابیه شرق مازندران در بهشهر، نکا و گلوگاه با آغاز رأی‌گیری از هشت صبح در شعب اخذ رأی حاضر و در رأی‌گیری این دوره شرکت کردند. جشن تکلیف سیاسی رای اولی ها یک رأی اولی که به همراه برخی از دوستانش برای رأی دادن به صندوق شعبه شهری در محمودآباد حضور یافته بود، می‌گوید: امروز آمده‌ایم تا در جشن تکلیف سیاسی زندگی‌ام شرکت کنم. مونا حق پور با اشاره به اینکه خوشحالم در این جشن سیاسی شرکت کرده‌ام، افزود: از اینکه رأی من در سرنوشت میهنم تأثیر دارد بسیار خرسندم و امیدوارم نمایندگی در مجلس حضور یابند که درد مردم را بشناسند.

امروز در گوشه و کنار مازندران، پیران و مردان و زوج‌های جوانی در پای صندوق‌های رأی شرکت کرده بودند و همه آمده بودند تا حماسه‌ای حضور را اثبات کنند. یک زوح جوان که در شعبه مسجد شکوهی ساری به‌پای صندوق رأی رفته بودند عشق به میهن را دلیل حضور در انتخابات بیان کردند. این زوج عروس و داماد از اینکه جشن عروسی‌شان با روز انتخابات پیوند خورده است گفت: شرکت در انتخابات یک تکلیف دینی و شرعی است و باید در سرنوشت خویش سهیم باشیم. فرماندار بهشهر و رئیس حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس اعلام ۳۱۹ هزار نفر جمعیت این حوزه انتخابیه وجود دارد که از این تعداد ۲۲۵ هزار نفر واجد شرایط برای حضور در پای صندوق‌های رأی هستند. سید خالق سجادی افزود: بر اساس جمعیت رأی‌دهنده در این حوزه انتخابیه، تعداد ۲۹۳ شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه پیش‌بینی‌شده که از این تعداد ۲۲۶ شعبه ثابت و ۶ شعبه سیار است. حضور پیرترین زن کجوری در انتخابات حضور استاندار مازندران به همراه همسرشان و همچنین حضور آیت‌الله لاریجانی در حوزه انتخابیه آمل برای رأی دادن ازجمله حاشیه‌های این حضور به همراه پیرمردان و پیرزنانی است که عصازنان آمدند تا به ندای رهبر لبیک‌گویند و دراین‌بین حضور پیرزن ۹۳ ساله کجوری و آنانی که شناسنامه‌شان جایی برای رأی نداشت. مرضیه علیزاده عضو شورای اسلامی شهر خلیل شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: وظیفه ملی ماست که در این حضور حماسی شرکت کرده و در تعیین تکلیف سرنوشت سیاسی شرکت کنیم و آینده ما از این آرای ماست و مردم با حضور حماسی خود علی‌رغم مشکلات فراوان نشان دادند که با وحدت و اتحاد در انتخاب باخدا معامله کردند.

محمد حق جو از شهروندان شرق مازندران تیز به خبرنگار مهر گفت: حضور مردم در این انتخابات تجدید بیعت با امام و رهبری است تا بار دیگر با حضور در سرنوشت خود بیعتی مجدد با امام و رهبری و شهدا داشته باشیم و مردم باید با بصیرت در انتخاب نماینده اصلح وارد این حضور حماسی شوند تا ضمن انتخاب فردی اصلح برای آینده کشور، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بزنند. قاسم راوندی نیز به خبرنگار مهر گفت: حضور در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی ما است چراکه این حضور کشور را بیمه و در برابر یاوه‌گویان جامعه را ایمن می‌کند. حضور استاندار با همسرش در پای صندوق رای استاندار مازندران که به‌اتفاق همسرش در پای صندوق رأی در شعبه مسجد شکوهی ساری شرکت کرده بود نیز می‌گوید: مازندران استانی بوده که در خلق حماسه‌های سیاسی و حضور در پای صندوق‌های رأی آمار بالایی را داشته است.

وی بابیان این‌که مازندران در انتخابات ریاست جمهوری حضور بیش از ۹۳ درصدی داشته است افزود: در این انتخابات هم مردم خلق حماسه جدیدی و تجلی حضور را برای تعیین سرنوشت خود رقم خواهند زد. فلاح انتخابات را در هر کشوری سرنوشت‌ساز و مهم برشمرد و افزود: مردم هر چه حضور بیشتری داشته باشند برای اقتدار کشور مهم است و مردم با شرکت در انتخابات این مرحله  بسیار مهم و با مشارکت حداکثری امروز مشتی بر دهان استکبار خواهند زد. سه هزار و ۴۵ صندوق رأی در انتخابات آرای بیش از دو میلیون و ۲۳۵ هزار نفر را در استان جمع‌آوری می‌کنند. امروز همپای ملت ایران، مازندرانی‌ها این فصل را دوباره خواندند، سراسر شور بود و شوق، همه آمده بودند با هر نژاد و تفکر و هر سن و سال. این قصه را باید از زبان دانش‌آموزی شنید که می‌گوید با بچه‌های کلاسمان آمدیم تا در جشن بزرگ ملت سهیم باشیم. این فصل را باید وقتی خواند که پیر و جوان در کنار هم در صفوف فشرده انتخابات حضور دارند تا برگی از همدلی را در صندوق را بیندازند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن