تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801210914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک کارشناس امور زنان در گفت‌وگو با فارس: زنان کشورمان در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی هیچگاه تردید نداشته‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: یک کارشناس امور زنان در گفت‌وگو با فارس:
زنان کشورمان در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی هیچگاه تردید نداشته‌اند
یک کارشناس امور زنان با اشاره به نقش زنان به عنوان نیمی از جامعه در تعیین سرنوشت خود و خلق حماسه‌های بزرگ گفت: زنان در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و اصول و ارزش‌های آن هیچگاه دچار تردید نبوده‌اند و در رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آتی کشور نیز پیشقدم خواهند بود.

خبرگزاری فارس: زنان کشورمان در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی هیچگاه تردید نداشته‌اند



عشرت شایق در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس انتخابات هفتم اسفندماه را عرصه ظهور و بروز قدرت ملی دانست و گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات، تضمین کننده تداوم انقلاب اسلامی و ارتقاء دهنده جایگاه جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی است.

وی افزود: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، فضای کشور رنگ و بوی انتخابات به خود گرفته و کاندیداهای داوطلب نمایندگی به شیوه‌های مختلف سعی در شناساندن خود به مردم دارند که شایسته است موازین اخلاقی و اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی را رعایت کنند.

این فعال سیاسی تأکید کرد: یکی از موثرترین عوامل و لازمه رأی آوردن یک نامزد، نحوه تبلیغات وی است که منجر به اشاعه شخصیت، تفکر، نظرات و برنامه‌های فرد کاندیدا می‌شود اما چنانچه موارد غیر قانونی در رفتار وی مشاهده شود، نتیجه معکوس خواهد داد.

شایق گفت: بر اساس ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی، هشت روز قبل از روز اخذ آغاز و تا 24 ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت اما برخی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از ماه‌ها قبل با شرکت در مجالس و محافل مختلف به نوعی در تدارک انتخابات بوده اند که در مواردی نیز با اعمال و رفتارهای اغواگرانه و غیر قانونی همراه بوده است و بی گمان این رفتارها از چشم نهادهای نظارتی و اجرایی انتخابات به دور نخواهد ماند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افراد شاخص و مطرح معمولا نیازی به تبلیغات گسترده آنهم از نوع تبلیغات غیر قانونی ندارند چرا که به انحای مختلف مباحثی پیرامون حضور آنها در انتخابات مطرح می‌شود اما این امر دلیلی برای مبرا دانستن این افراد از تخلفات احتمالی انتخاباتی نیست.

وی افزود: در کنار افراد شاخص، تعدادی نیز برای اولین بار وارد صحنه انتخابات شده‌اند که مجبور هستند تلاش و تبلیغات بیشتری از خود نشان دهند و بعید نیست که در میان شیوه‌های تبلیغاتی خود، مرتکب اعمالی شوند که مغایر قانون انتخابات باشد.

شایق تاکید کرد: هرچند اقدام غیر قانونی از سوی هر کس که باشد امری ناپسند محسوب می‌شود و یقینا مردم فهیم ایران در قضاوت و تصمیم گیری خود برای انتخاب افراد، به این موارد دقت خواهند کرد ولی نباید از آسیب هایی که از این ناحیه متوجه جامعه می‌شود غفلت کرد.

وی با بیان اینکه خدشه دار شدن اعتماد عمومی و تحمیل هزینه‌های بی مورد به نظام مردم‌سالاری دینی، حداقل آسیب‌هایی است که از محل تبلیغات اغواگرانه متوجه جامعه می‌شود،گفت: در بسیاری از موارد جبران این آسیب‌ها بسیار سخت و گاهی غیر ممکن است.

این کارشناس مسائل زنان، دادن وعده‌های غیر قابل اجرا، زیر سئوال بردن اصول و ارزش های دینی و انقلابی، زدن تهمت و افترا نسبت به رقبای انتخاباتی، دست یازیدن به شیوه های غلط و دور از اخلاق در تبلیغات، برگزاری مراسمات پر هزینه و ... را از جمله مواردی دانست که در هر دوره از انتخابات مشاهده می‌شود.

وی همچنین گسترده شدن سفره‌های شام و ناهار انتخاباتی، پرداخت کمک‌های مادی به محافل و مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی، کمک مالی به مؤسسات خیریه و حتی افراد رأی‌دهنده و ... را از جمله موارد دیگر تبلیغات اغواگرانه اعلام کرد و افزود: برخی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای جلب توجه رأی‌دهندگان و پیروزی در انتخابات متأسفانه اقداماتی از این دست را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: نکته تاسف آور این است که برخی از طرفداران و حامیان کاندیداها که دارای مقام و منصبی رسمی هستند نیز در قالب همایش‌ها و گردهم آیی‌ها اقدام به تبلیغ برای نامزد مورد نظر خود نموده و اذهان عمومی را برای ورود نامزدی خاص به انتخابات هموار می‌کنند.

شایق تأکید کرد: خوشبختانه رشد آگاهی مردم و روحیه پرسشگری آنان راجع به محل تأمین هزینه‌های سرسام آور تبلیغات انتخاباتی و انگیزه فرد از انجام چنین هزینه‌ها، شخصیت اسپانسرهای تبلیغاتی و ... باعث شده که استفاده از چنین روش‌هایی دیگر مثل گذشته خیلی موثر نباشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها و پیام‌های متعدد راجع به انتخابات بر اهمیت انجام صحیح انتخابات تأکید فرموده و انتخابات را نقطه‌ اساسى وصل افکار و آراى مردم به بدنه‌ نظام اجرایى اعلام نموده اند. در همین راستا معظم له فرموده اند: «اگر انتخابات با حضور مردم، با اراده‌ مردم، با آزادى کامل مردم و انتخاب آزادانه‌ آن‌ها انجام بگیرد، و حداکثر آگاهى از سوى مردم به کار برود، تا این‌ که افراد صالح و شایسته و حقیقتا حائز شأن نمایندگى این ملت عظیم، به مجلس فرستاده بشوند، نظام اسلامى مى‌تواند مطمئن باشد که در جهت آرزوها و هدف‌هاى خود در حرکت است».

شایق تاکید کرد: یقیناً برگزاری شکوهمند دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، تضمینی برای تداوم حرکت انقلاب اسلامی خواهد بود و با وجود توطئه‌های همه‌جانبه استکبار، ملت ایران در بار دیگر آگاهی و بصیرت خود را به جهانیان نشان خواهند داد. این کارشناس مسائل سیاسی گفت: یکی از مهمترین محورهای جنگ نرم دشمنان ملت ایران در شرایط کنونی، بی تفاوت کردن مردم نسبت به انتخابات هفتم اسفند است و در این راه از همه شیوه‌ها مانند نشر شایعات، ترویج بی اعتمادی، مأیوس کردن مردم از آینده و غیرقابل حل جلوه دادن مشکلات اقتصادی و اجتماعی ایران استفاده می‌شود. شایق تاکید کرد: محورهای اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای و دیگر ابزارهای تهاجمی کشورهای نظام سلطه برای جلوگیری از تحقق حماسه سیاسی عظیم ملت ایران در هفتم اسفند روی این اقدامات و ایجاد فاصله میان مردم و نظام جمهوری اسلامی متمرکز شده است. وی با اشاره به نقش زنان به عنوان نیمی از جامعه در تعیین سرنوشت خود و خلق حماسه‌های بزرگ، افزود: تردیدی نیست که شکل گیری حماسه سیاسی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، زمینه ساز رویدادهای بزرگ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خواهد بود و بدخواهان برای مقابله با چنین تحولات سرنوشت سازی، همه ابزارهای خود را بکار گرفته اند. نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، روحیه ولایتمداری ملت ایران همراه با هوشمندی و داشتن انگیزه برای مقابله با زیاده خواهی مستکبران را از توانمندی های مردم ایران برای انجام حرکت های بزرگ دانست و افزود: دشمنان عزت و سربلندی ملت ایران با هدف آسیب رسانی به این ویژگی ها، از سال‌ها قبل، جنگ نرم گسترده‌ای را علیه ملت ایران شروع کرده اند و متاسفانه عده‌ای در داخل کشور دانسته و یا ندانسته در جهت تحقق اهداف آنان گام بر می‌دارند. شایق، لازمه خنثی سازی توطئه‌ها و ترفند‌های رنگارنگ دشمنان را افزایش بصیرت و گم نکردن مسیر اعلام کرد و گفت: زنان در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و اصول و ارزش‌های آن هیچگاه دچار تردید نبوده‌اند و یقینا در رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آتی کشور از جمله انتخابات هفتم اسفندماه نیز همچنان پیشرو و پیشقدم خواهند بود.

این فعال سیاسی و پژوهشگر مسائل اجتماعی تاکید کرد: مقام معظم رهبری با روشنگری‌ها و اتخاذ تدابیر شجاعانه و عالمانه خود، مقابل توطئه ها ایستاده و پرچم مقابله با تهدیدات دشمنان را در دست دارند و قطعا آحاد ملت ایران با وجود تهاجم سنگین و همه جانبه استکبار، در هفتم اسفندماه  یکی از پرشورترین انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران را برگزار و حماسه بزرگی خلق خواهد کرد.

94/12/06 - 10:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن