تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804774209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كارت دعوت پايداري براي اصلاح‌طلبان!/ گره خوردن یارانه ها و انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: كارت دعوت پايداري براي اصلاح‌طلبان!/ گره خوردن یارانه ها و انتخابات
با نزدیک شدن به روز پایانی تبلیغات انتخاباتی تقریباً همه روزنامه ها رنگ انتخاباتی به خود گرفته اند و هرچه در توان دارند را صرف تبلیغ نامزدهای جناح خود می کنند.در این میان حتی موضوعات اجتماعی و اقتصادی نیز با تحلیل های انتخاباتی عجین شده است.
کد خبر: ۵۷۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ - 24 February 2016


با نزدیک شدن به روز پایانی تبلیغات انتخاباتی تقریباً همه روزنامه ها رنگ انتخاباتی به خود گرفته اند و هرچه در توان دارند را صرف تبلیغ نامزدهای جناح خود می کنند.در این میان حتی موضوعات اجتماعی و اقتصادی نیز با تحلیل های انتخاباتی عجین شده است. در ادامه می توانید روایت تابناک از روزنامه های امروز چهارشنبه پنجم اسفند را بخوانید. «روزنامه ابتکار» در گزارشی به موضوع یارانه ها و دعواهای اخیریارانه ای در بحبوحه انتخابات می پردازد. برخی اصولگرایان معتقدند که دولت در نظر دارد بعد از انتخابات بیش از ده میلیون نفر را از گرفن یارانه حذف نماید. با این حال این روزنامه در این گزارش با عنوان«موج سواری انتخاباتی با یارانه ها» به این ادعا پاسخ داده است. ابتکار در این گزارش می نویسد:« اقتصاد و معیشت مردم فصل مشترک هر دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصول گراست، که در این بین اصول گریان که بخش قابل توجهی از سهم قدرت را در سال های اخیر داشته اند با به چالش کشیدن لیست اصلاح طلبان مبنی بر نبود کارشناس اقتصادی در آن و همچنین سیاست های اقتصادی دولت، در مبارزات انتخاباتی شرکت کرده اند.چالش های مطرح شده اما گاهی رنگ و بوی سفسطه به خود گرفته است؛ مطرح کردن موضوعاتی مانند هدفمندی یارانه ها و واردات بی رویه که در زمان دولت نهم و دهم اصولگرا شکل گرفت، حالا از دید منتقدان نقطه سیاه کارنامه ی دولت روحانی شده است و این در حالی است که این منتقدان خود در زمان پیدایش هدفمندی یارانه ها و نا بسامانی های ناشی از آن در جایگاه مشاور و یا نماینده مجلس قرار گرفته بودند. هدفمندی یارانه ها که روزی جزو کارنامه درخشان دولت دهم محسوب می شد، حالا از دید منتقدان یک مقصر اصلی پیدا کرده و آن دولت یازدهم است.نمونه ی بارز آن سخنان مهرداد بذرپاش بود، او که خود زمانی مشاور رییس دولت نهم و دهم بود و بعد هم در کسوت نماینگی مجلس شورای اسلامی به فعالیت پرداخت، از دولت بابت حذف یارانه ها، انتقاد کرد و گفت: مردم به مجلس قطع یارانه رای ندهند! و دولت یازدهم را متهم به نپرداختن یارانه ها کرد.اگر چه مسولان دولتی بارها گفته اند که قرار نیست یارانه ی همه ی مردم قطع شود و فقط دهک های بالایی از دریافت یارانه منع خواهند شد، اما منتقدان دولت (که درست در زمان تبلیغات انتخابات صدای وا اسفای اقتصادی شان بلند شده) از این موضوع استفاده کردند تا با سفسطه در اصل موضوع ذهن مردم را به این سمت سوق دهند که نامزدهای جناح رقیب قرار است در قطع یارانه ها سهیم باشند.در این بین بیشتر کارشناسان اقتصادی دولت فعلی را توصیه به تغییر درشیوه ی پرداخت یارانه می کنند ، با این حال اما، روز گذشته سخنگوی دولت باز هم تاکید کرد که یارانه های نقدی قرار نیست قطع شود.پیش از این مهدی تقوی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با «ابتکار» گفته بود: دربحث یارانه ها دولت نباید از تبعات سیاسی این اقدام هراسی داشته باشد، قطع یارانه ها و صرف هزینه ی آن دراقتصاد، نفع مستقیم برای مردم خواهد داشت و آقای روحانی باید در این زمینه برای مردم روشنگری کند.»
«روزنامه کیهان» در یادداشتی به قلم سعدالله زارعی با عنوان«انتخاب اسفند، نفوذ ما در منطقه یا نفوذ غرب در ایران» می نویسد:« در این تردیدی نیست که این انتخابات علاوه بر آنکه مثل همیشه مهم و اثرگذار است، «نقطه عطف» هم به حساب می‌آید. اگر به نوع تبلیغاتی که از یکی دو سال پیش از این درباره شرایط پیش روی کشور به راه افتاد، نگاه بیندازیم، این «نقطه عطف» خود را نشان می‌دهد. بعنوان مثال تمرکز دشمن روی رهبری و فشاری که برای شکستن داربست‌ها و سازوکارهای نظام - نظیر شورای نگهبان، سپاه‌پاسداران، مجلس خبرگان- دنبال شد از تلاش برای دستیابی به «تغییر هویتی» جمهوری اسلامی خبر می‌داد که البته این موضوع با هوشیاری نظام به جایی نرسید. همزمان با این موضوع، تلاش گسترده‌ای معطوف به «تغییرسازمانی» نظام- که در چهره تسخیر مجلس جلوه‌گر شد- گردید. غرب اگرچه امروز اعتراف می‌کند که دوم خردادیزه شدن انتخابات هفتم اسفند یک راه حل قطعی و نتیجه‌بخش نیست اما معتقد است در شرایطی که یک طبقه جدید با در اختیار گرفتن بعضی از مناصب نظام، بطور آشکار و پنهان «تغییر سیاست‌های خارجی» نظام را دنبال می‌کنند، کمک مجلس به این طیف و بخصوص کمک به امتداد آنان در حکومت طی سالهای آینده، «استراتژیک» و دارای «ارزش بنیادین» ارزیابی می‌نمایند و از این رو معتقدند این دوره‌ای است که اگر مغتنم شمرده شود، احتمالا قابل تمدید نیست.»
«روزنامه شرق در صفحه بین الملل خود به موضوع اوضاع سوریه پرداخته است. این روزنامه در این گزارش با عنوان«سایه روشنِ صلح » ضمن اشاره به این موضوع که دمشق طرح آتش بس را پذیرفته می نویسد:« دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه، نیز با «توقف اقدامات خصمانه» موافقت کرد تا برای اولین‌بار از آغاز جنگ داخلی، از روز شنبه شاهد بندآمدن خون‌ریزی پنج‌ساله باشیم؛ آتش‌بسی سراسری که البته با نظر به خلأها و راه‌های گریز فراوان آن، شاید تنها وقفه‌ای کوتاه در حمام خون سوریه باشد. وزارت خارجه سوریه در حالی روز گذشته و طی بیانیه‌ای از توافق دمشق با آتش‌بس اعلام‌شده از سوی ایالات متحده و روسیه خبر داده که هشدار این وزارتخانه مبنی‌بر ادامه حملات علیه «داعش»، «جبهه النصره» و دیگر گروه‌های تروریستی شناخته‌شده از سوی سازمان‌ملل و همچنین مخالفت با هرگونه سوءاستفاده احتمالی مخالفان از شرایط آتش‌بس برای تقویت مواضع نظامی خود، نگرانی‌ها و تردیدهای فراوانی درباره اجرا و تداوم آتش‌بس برانگیخته است. دراین‌میان، اظهارات دولت اسد مبنی‌بر همکاری با روسیه در تعیین و تشخیص گروه‌ها و مناطقی که مشمول طرح آتش‌بس خواهند شد نیز احتمالا کمک چندانی به رفع موانع پیش‌رو نخواهد کرد؛ حتی اگر رئیس‌جمهوری روسیه وعده داده باشد تا از نفوذ خود بر دمشق برای اطمینان از برپایی درازمدت آتش‌بس استفاده کند.
«روزنامه آرمان» در گزارشی با عنوان« كارت دعوت پايداري براي اصلاح‌طلبان!» ادعاهای جالبی را مطرح کرده است. در بخشی از این گزارش می خوانیم:« روز دوشنبه بود كه پيامكي با اين محتوا براي تعدادي از اصلاح‌طلبان ارسال شد: «با عرض سلام. از جنابعالي دعوت مي‌شود به همراه ديگر دوستان متدين خود سه شنبه 4 اسفند ساعت 3 بعد از ظهر در همايش بزرگ اصولگرايان شركت فرماييد. ميدان بهارستان مدرسه عالي شهيد مطهري جبهه پايداري استان تهران» اما ارسال اين پيامك براي طيف رقيب به چه معناست؟»











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن