تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814609564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفتیان: خارجی‌ها به ما تبریک گفتند اما ایرانی‌ها نه


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: تفتیان: خارجی‌ها به ما تبریک گفتند اما ایرانی‌ها نه
رکورددار 60 متر ایران و مسابقه‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا گفت: من چیز زیادی از مسئولان نمی‌خواهم و فقط به دنبال آرامش هستم تا بتوانم بدون دغدغه کار کنم.

به گزارش "ورزش سه"، حسن تفتیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره مسابقه‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا گفت: خوشبختانه توانستم در رقابت‌های قهرمانی آسیا مدال طلا بگیرم و به همراه آن رکورد ایران و مسابقه‌ها را جابجا کنم بنابراین می‌توانم بگویم مسابقه‌های خوبی بود. چند تن از رقیبان من اصلا ملیت آسیایی نداشتند و از قاره‌های دیگر آمده بودند که این کار را برای ما سخت کرده بود. شرایط خوب میزبانی و مسابقه‌ها همه دست به دست هم داد تا من بتوانم جواب زحمات و تمرین‌های این مدت را بگیرم و زحمات خانواده و مربی‌ام را جبران کنم.

تفتیان ادامه داد: خوشحالم آنچه که پیش‌بینی کرده بودیم عملی شد اما هدف اصلی ما این مسابقه‌ها نبود و برای آمادگی بیشتر در راستای نتیجه‌گیری در مسابقه‌های جهانی و همچنین المپیک در این رقابت‌ها شرکت کردم.

او درباره اینکه مربی‌اش از رکورد تفتیان در مسابقه‌های قهرمانی آسیا رضایت ندارد گفت: صددرصد این موضوع درست نبود. من به دلیل اینکه رقیبی نداشتم قبل از رسیدن به خط پایان خوشحالی‌ام را شروع کردم چرا که مطمئن بودم رکورد ایران را زده‌ام. اگر این کار را انجام نمی‌دادم قطعا رکورد بهتری را بر جای می‌گذاشتم. اما باز هم می‌توانم بگویم این رکورد قابل قبول است. فرصت برای شکستن رکورد وجود دارد و نباید بابت این اتفاق خیلی ناراحت بود. هدف اصلی من مسابقه‌های جهانی است چرا که در آن رقابت‌ها چیزی برای از دست دادن نداریم و مسابقه‌های جهانی آمریکا اصلا قابل مقایسه با آسیا نیست.

رکورددار 60 متر مسابقه‌های قهرمانی آسیا درباره تاثیر غیبت مربی خود در این رقابت‌ها گفت: حضور آقای رمضان‌زاده خیلی موثر بود. من به آقای کیهانی و خواجوی هم گفتم که اگر من و حتی لیلا رجبی مربیانمان همراه‌مان بود شاید نتیجه بهتری می‌گرفتیم. برخی رشته‌ها سطح پایین‌تری دارند و حضور مربی در آن اهمیت زیادی ندارد اما برای من صدم ثانیه موثر است و وجود مربی می‌تواند بار روانی بسیار مثبتی داشته باشد. صحبت‌هایی صورت گرفته تا در مسابقه‌های جهانی آمریکا آقای رمضان‌زاده همراه‌مان باشد هرچند تا الان ویزای این رقابت‌ها فراهم نشده و امیدوارم این دغدغه برطرف شود.

او درباره برنامه‌های آینده خود قبل از المپیک 2016 ریو گفت: متاسفانه اردوی قطر کنسل شده و برنامه‌ها را فدراسیون شفاهی تایید می‌کند اما زمانی که کار به عمل می‌رسد، برنامه‌ها کنسل و اردوی قطر با اردوی آفتاب انقلاب عوض می‌شود. تصمیم داریم بعد از مسابقه‌های جهانی یک ماه تا 40 روز در اردوی آمریکا بمانیم اما نمی‌دانم که این هم کنسل می‌شود یا خیر.

تفتیان ادامه داد: ما کار خودمان را می‌کنیم و به این نتیجه رسیدم که مشکلات برای ما همیشه وجود دارد و اگر بخواهیم به آن فکر کنیم حتی یک جلسه هم نمی‌توانیم تمرین کنیم. امیدوارم وزارت و کمیته دیدگاه ویژه‌ای به ما داشته باشند. تمام کارشناسان اذعان کردند که این رکورد 60 متر حاکی از رکورد زیر 10 ثانیه در دوی 100 متر است. امیدوارم در مدت زمان باقی مانده تا المپیک دغدغه‌ها و نیازهای اولیه ما برطرف شود چرا که هیچ یک از رقیبانمان چنین دغدغه‌هایی ندارند و خیلی راحت کار می‌کنند. من چیز زیادی از مسئولان نمی‌خواهم فقط به دنبال آرامش هستم چرا که بدون وجود آرامش نتیجه گرفتن در المپیک سخت است و من ثابت کردم اگر شرایط برایم فراهم باشد می‌توانم به نتیجه برسم.

او درباره پرداخت نشدن حقوق مربی خود گفت: متاسفانه آقای رمضان‌زاده حق و حقوق خود را نمی‌گیرد. به نظرم او تنها یک دهم آنچه لیاقتش را دارد حقوق می‌گیرد. یک مربی خارجی حداقل ماهی 2 تا 3 هزار دلار تقاضا می‌کند و آقای رمضان‌زاده که شاگردش به نیمه نهایی جهانی رسیده و در آسیا هم مدال دارد، این میزان دستمزد را می‌گیرد. انگار نه انگار که او یک مربی حرفه‌ای و در حد جهانی است. باید علت این موضوع را پرسید. چون ایرانی است باید وضع اینطور باشد؟ ما باید این نگاه را عوض کنیم که چون یک مربی ایرانی در سطح جهانی کار می‌کند، حق و حقوقش را پرداخت نکنیم.

تفتیان در پاسخ به نظرات برخی درباره اینکه شکستن رکورد مسابقه‌های قهرمانی آسیا کار چندان بزرگ و مهمی نیست که او انجام داده است گفت: دوستان به من لطف دارند. آن‌ها آنقدر افتخارات زیادی را کسب کرده‌اند که چنین اتفاقی به چشم‌شان نمی‌آید! من کار مهمی انجام نداده‌ام. حتی طلا گرفتن هم خیلی مهم نیست اما باید این را بگویم که گرفتن مدال در دوهای سرعت نه تنها در دوومیدانی بلکه در بازی‌های المپیک هم اهمیت زیادی دارد. مربیانی که در قهرمانی آسیا حضور داشتند به من تبریک می‌گفتند و اظهار می‌کردند که رکورد تو یک رکورد جهانی است اما نمی‌دانم که این تبریک‌ها چرا در ایران اتفاق نمی‌افتد و مسئولان فدراسیون و مربیان ما متوجه اهمیت این موضوع نمی‌شوند؟

او در پایان درباره پرداخت پاداش برای کسب مدال طلا و همچنین شکستن رکورد ایران و مسابقه‌های آسیایی گفت: هیچ پاداشی پرداخت نشده و فقط با من عکس یادگاری گرفته‌اند. امیدوارم مقداری از توجهی که به احسان حدادی می‌شود و امکانات در اختیارش قرار می‌گیرد به ما هم توجه شود چرا که دوی سرعت در دوومیدانی اهمیت زیادی دارد.





08:40  1394/12/05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن