تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820804858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقت دولت با تخصیص بودجه ۷۰۰ میلیاردی هلال احمر


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: موافقت دولت با تخصیص بودجه ۷۰۰ میلیاردی هلال احمر
رئیس جمعیت هلال احمر، از مصوبه شب گذشته هیئت دولت برای تخصیص بودجه ۷۰۰ میلیاردی تومانی هلال احمر در سال ۹۴ خبر داد.
به گزارش نامه نیوز، دکتر سیدامیرمحسن ضیائی در حاشیه دومین جلسه بازپیوند خانواده که با همکاری جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ کشور برگزار شد، در تشریح آخرین وضعیت بودجه‌ سال ۹۴ جمعیت هلال احمر که هنوز پرداخت نشده است، گفت: با توجه به مصوبه شب گذشته هیئت دولت، اینکه بتوانیم چه مقدار از این بودجه را از خزانه دریافت کنیم، برای ما مهم است.


وی درباره برنامه «بازپیوند خانواده» نیز اظهارداشت: از اهداف مهم این جلسه بازپیوند خانواده‌هایی است که به دلیل پناهندگی و مهاجرت‌های ناشی از بحران‌ها از هم جدا شده‌اند. همچنین در ایران نیز این موضوع در طی ۱۵۰ سال گذشته یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما بوده است. در زمان جنگ نیز یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها این بود که اطلاعاتی از اسرا به خانواده‌هایشان برسانیم.


ضیائی با بیان اینکه امروز بروز مسئله پناهندگان و مهاجران در راس اخبار قرار گرفته و در حال گسترش است، گفت: در این جلسه وضعیت پناهندگان، خانواده‌ها و آثار این پناهندگی در کشورهای هدف را مورد بررسی قرار می‌دهیم.


وی با بیان اینکه ایران نیز یکی از بزرگ‌ترین کشورهای پذیرنده پناهدگان در دنیاست، افزود: بیش از ۳۰ سال است که چندین میلیون پناهنده از کشورهایی چون افغانستان داشته‌ایم و خدمات بسیاری را نیز برای آنها ارایه کرده‌ایم. بنابراین در این زمینه تجربیات زیادی داریم و همه اقدامات را بدون کمک بین‌المللی انجام داده‌ایم؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران این کار را بنابر اهداف انسانی و اسلامی انجام می‌دهد.


ضیائی با بیان اینکه در ایران برای پناهندگان اقداماتی از سوی وزارت کشور انجام شده است، ادامه داد: بر این اساس اقداماتی برای توانمند ساختن این افراد جهت بازگشت به کشورشان در حال انجام است. البته بازگشت فردی به کشورش که چندین دهه است در کشوری دیگر اقامت دارد، دشوار است. بر این اساس امیدواریم با بهبود شرایط کشورها این کار انجام شود. این اقدامات در ایران به عنوان یک مرکز منطقه‌ای مرتبا انجام می‌شود.


برنامه‌های نوروزی هلال احمر


وی در ادامه در پاسخ به سئوالی درباره اقدامات نوروزی هلال احمر، گفت: موضوع نوروز هر ساله در برنامه های ما قرار دارد و اعتباراتی را برای آن قرار میدهیم. امسال نیز سعی میکنیم که با وضعیت بهتر و کیفیت بالاتر خدمات را ارایه دهیم. البته ستاد نوروزی جمعیت، از دو الی سه ماه قبل در جمعیت تشکیل شده است.


رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره روند بهره‌برداری از مرکز همودیالیز هلال‌احمر در تاجیکستان نیز، اظهارداشت: مرکز همودیالیز تاجیکستان از مراکزی است که کار ساختمان و تامین تجهیزات آن انجام شده و منتظریم تا افتتاح شود. این مرکز با ۱۰ دستگاه همودیالیز به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.


وی همچنین درباره هفته سلامت مردان گفت: این هفته به ابتکار انجمن اورولوژی انجام می‌شود و فرصتی است تا به همه ابعاد سلامت در مردان توجه کنیم. برا ین اساس امیدواریم که مردان توصیه‌های سلامتی را بویژه بعد از دهه ۵۰ زندگی جدی گرفته و مراقبت بیشتری انجام دهند.


ضیائی درباره بالگردهای جدید جمعیت هلال احمر نیز گفت: یک فروند بالگرد را که در ایران مونتاژ شده از شرکت پنها تحویل گرفتیم و تست‌های آن انجام شده است. امیدواریم در نوروز امسال بتوانیم آن را وارد مدار کنیم. البته برای نوروز به تعداد بیشتری بالگرد نیاز نداریم. بر همین اساس، اضافه کردن ۹ بالگرد به سیستم هلال احمر برنامه‌ریزی شده که ۶ فروند از خارج کشور به ما داده می‌شود.


رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: امیدواریم خرید بالگرد در پسابرجام آسان‌تر شده و اعتبار بیشتری برای تکمیل ناوگان امداد هوایی در اختیار هلال احمر قرار دهند.




منبع: مهر


۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن