واضح آرشیو وب فارسی:شما نیوز: شهرک سینما یی غزالی که در هفته های اخیر میزبان رییس سازمان صداوسیما بود، در این روزها با بهبود نسبی وضعیت ظاهری اش روبه رو بوده است. چندی پیش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا در بازدیدی از این شهرک سینما یی، از وضعیت نامناسب آن خبر داده بود؛ مشکلی که در هفته های اخیر به نظر می رسد اصلاح شده و بازدید دوباره خبرنگار ایسنا از غزالی و گفت وگو با مدیر شهرک هم حکایت از این اتفاق داشت. مدیر شهرک سینما یی غزالی در این گفت وگو از علت وجود برخی بناهای تخریب شده شهرک، چرایی عم تخریب یا تعمیر آنها و تاثیر بازدیدکنندگان بر روی میزان نظافت و سلامت لوکیشن های این شهرک سینما یی مطالبی را مطرح کرد. به پیشنهاد مدیر شهرک سینما یی «غزالی»، به جای آنکه در اتاق بنشینیم و از شهرک سینما یی حرف بزنیم، به داخل لوکیشن ها رفتیم و ضمن بازدید، درباره ی وضعیت شهرک که می گفت این روزها نسبتاً مناسب است، صحبت کردیم. بازدیدمان از شهرک سینما یی با لوکیشن های سریال «معمای شاه» آغاز شد و با گذر از لوکیشن های در حال ساخت (خیابان انقلاب و میدان ژاله) به «کوفه»، «اورشلیم»، «سامان» و «رصدخانه» رسیدیم که در نهایت با دیدن لوکیشن های جدیدی که در ساختمان شهرداری و سوله ها واقع شده بود، به این بازدید پایان دادیم. این بار حال شهرک سینما یی «غزالی» بهتر بود؛ دیگر در لوکیشن های شهر «کوفه» و «سامان» خبری از تل های انباشته شده زباله نبود؛ در شهر «سامان» که برای سریال «کلاه پهلوی» ساخته شده بود را بسته و برای برخی از لوکیشن ها هم یک متصدی در نظر گرفته بودند. آن روز شهرک سینما یی تمیزتر شده و برای بازدیدکنندگان شرایط بهتری را به وجود آورده بودند؛ بازدیدکنندگانی که برای داشتن شهرکی سینما یی درخور کشورمان، به همراهی آنها هم نیاز است اما متاسفانه همچنان با یک نگاه اجمالی هم می توان یادگاری هایشان را روی دیوارهای لوکیشن های شهرک سینما یی دید. تمیز بودن شهرک سینما یی قدم بسیار مهمی است، اما همچنان این سوال باقی است که تکلیف لوکیشن های تخریب شده و خطراتی که برای بازدیدکنندگان شهرک سینما یی به دنبال دارند، چه می شود؛ اینکه اگر این شهرک جنبه گردشگری دارد، چرا به آن چندان که باید رسیدگی نمی شود و اگر غیر از این است، چرا درهای آن را نمی بندند تا از وقوع خطرات احتمالی برای بازدیدکنندگان جلوگیری شود؛ سوالاتی است که هنوز پاسخ مشخصی به آن ها داده نشده است. سید حسن بطحایی - مدیر شهرک سینما یی غزالی - با اشاره به لوکیشن های ماندگار این شهرک، اظهار کرد: در شهرک سینما یی برای تولید آثار نمایشی دو نوع دکور ساخته و بهره برداری می شود؛ دسته اول دکور های ماندگاری هستند که با سازه های محکم و پایدار ساخته شده اند و مورد استفاده پروژه های مختلف قرار می گیرند؛ دسته دوم هم شامل دکورهایی می شود که با وسایل دکورهای سبک و ارزان قیمت ساخته شده اند و با گذشت زمان و شرایط نامساعد آب و هوا به مرور زمان تخریب می شوند. او ادامه داد: بازسازی دکورهایی که ماندگار نیستند به هیچ وجه برای شهرک سینما یی مقرون به صرفه نیست؛ برای مثال لوکیشن شهر «کوفه» که در سال های 68 الی 70 ساخته شد، به مرور زمان قسمت هایی از آن تخریب شده اند؛ البته این دکورها اگر مورد استفاده و نیاز کارگردانی باشد، به صورت جزئی تعمیر و برای فیلم برداری آماده می شوند. او متذکر شد: در برخی پروژه ها تعداد کثیری از هنروران که گاهی تعدادشان به مرز 1000 نفر می رسند، از صبح تا پاسی از شب در اختیار پروژه فیلم برداری هستند؛ بسیار طبیعی است که حضور این تعداد از افراد که همگی هم از ظروف یک بار مصرف استفاده می کنند در نگاه اول محیط 27 هکتاری شهرک را کثیف و بی نظم نشان می دهد؛ با این وجود همکاران زحمتکش و پرتلاش خدماتی شهرک در اولین فرصت ممکن، نظافت می کنند و روزانه حداقل دو نیسان زباله از شهرک خارج می شود. مدیر شهرک سینما یی «غزالی» با اشاره به جنبه بازدیدی این شهرک خاطرنشان کرد: لوکیشن هایی که در اختیار پروژه سینما یی یا سریال هستند، اجازه بازدید ندارند ولی بازدید از دیگر لوکیشن ها بلامانع است؛ البته لوکیشن های جدید مانند میدان بهارستان، خیابان ولیعصر، میدان منیریه، میدان ژاله، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران و... بعد از اتمام فیلم برداری به روی بازدیدکنندگان باز خواهد شد. بطحایی در ادامه سخنانش بازدیدکنندگان شهرک سینما یی را خطاب قرار داد و گفت: بازدیدکنندگان گرامی خواهشمندم این مکان را به عنوان یک میراث فرهنگی از آن خود بدانند و در حفظ، نگهداری و نظافت این مکان هنگام بازدید نهایت مساعدت و همکاری را با مسوولان شهرک داشته باشند و از یادگاری نوشتن، شکستن درها و ... خودداری کنند. او با بیان اینکه به طور کلی سیاست شهرک سینما یی بر این است که کل لوکیشن های در خال ساخت را ماندگار بسازد، افزود: ما نمی توانیم لوکیشن های غیر مندگار شهرک را خراب کنبم، چراکه برخی از لوکیشن های قدیمی مثل «کوفه» همچنان مورد استفاده برخی از کارگردان های تلویزیونی و سینما یی هستند. بطحایی با بیان اینکه به طور کلی سیاست سازمان صداوسیما بر این است که کل لوکیشن های در حال ساخت را ماندگار سازد، افزود: ما نمی توانیم لوکیشن های غیرماندگار شهرک را تخریب کنیم؛ چرا که برخی از لوکیشن های قدیمی مثل «کوفه» همچنان مورد استفاده برخی از کارگردان های تلویزیونی و سینما یی هستند؛ زمانی می شود یک لوکیشن را کاملاً تخریب کرد که پروژه ای آن را خراب و به جای آن لوکیشن جدیدی احداث کند. بازدید از شهرک سینما یی غزالی بازدید از شهرک سینما یی غزالی بازدید از شهرک سینما یی غزالی بازدید از شهرک سینما یی غزالی بازدید از شهرک سینما یی غزالی بازدید از شهرک سینما یی غزالی بازدید از شهرک سینما یی غزالی بازدید از شهرک سینما یی غزالی بازدید از شهرک سینما یی غزالی بازدید از شهرک سینما یی غزالی بازدید از شهرک سینما یی غزالی بازدید از شهرک سینما یی غزالی بازدید از شهرک سینما یی غزالی انتهای پیام
سه شنبه ، ۴اسفند۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: شما نیوز]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3]