تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805133745




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرستار ضامن سلامت جامعه/انتخاب نماینده اصلح لازمه پیگیری مطالبات


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد:
پرستار ضامن سلامت جامعه/انتخاب نماینده اصلح لازمه پیگیری مطالبات

قهرمان شیرزاد مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز


شناسهٔ خبر: 3562974 - دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
استانها > آذربایجان شرقی

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بازار کار برای کادر پرستاری در مراکز درمانی آذربایجان شرقی فراهم است. خبرگزاری مهر – گروه استان ها – زهرا ناصران: خبرنگار مهر در واپسین روزهای هفته پرستار با قهرمان شیرزاد مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز به گفت و گو نشسته تا بخشی از مشکلات این قشر و البته رویکرد این قشر را در خصوص انتخابات مهم هفتم اسفند از زبان این مسئول حوزه پرستاری جویا شود. آنچه در ادامه می خوانید، شرحی بر این گفت و گوست. *تصویری کلی از مسائل و موضوعات حوزه پرستاری ارائه کنید. پرستاری رشته ای است که زمان نمی شناسد و ما این امر را در زمان زلزله ارسباران شاهد بودیم که مردم با توجه به احتمال خطر بدلیل پس لرزه های زلزله، منظقه و شهر را خالی کرده بودند، اما کادر پزشکی و پیراپزشکی از جمله پرستاران در بیمارستان مشغول ارایه خدمات بودند.   با توجه به مشکل کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی استان، دانشگاه علوم پزشکی تبریز بدنبال اخذ مجوز و امکان جذب پرستار برای حل این مشکل است که تا حدودی مرتفع شده و جهت جذب کمک پرستار (کمک بهیار) نیز در آینده نزدیک با برگزاری مناقصه و انتخاب شرکت این اقدام انجام خواهد شد و علوم پزشکی تبریز یکی از دانشگاه هایی است که ظرفیت های لازم را برای جذب پرستاران دارد و علت این امر نیاز شدید مراکز درمانی استان به نیروی پرستاری است. در حال حاضر پرستاران در برخی از بخش های دیالیز مراکز درمانی استان سه شیفت فعالیت می کنند و این امر فراتر از حد استاندارد است و پرستاران جویای کار و علاقه مند در استان های همجوار از جمله آذربایجان غربی، اردبیل و دانشکده علوم پزشکی مراغه می توانند جهت همکاری و جذب در مراکز آموزشی درمانی تبریز و شهرستان ها اقدام کنند.

*نگاه و رویکردهای معمول به حرفه پرستاری را چگونه ارزیابی می کنید؟ سلامت و امنیت دو نعمت بزرگی هستند که انسان همیشه به آنها نیازمند است و ما امروز به عنوان جامعه پرستاری افتخار داریم که به طور مؤثر و حیاتی همراه با پزشکان و همکاران پیراپزشکی و کادر پشتیبانی مراکز در سنگر سلامت انجام وظیفه می کنیم و حتی با تقدیم شهدایی در تامین نعمت امنیت حضوری فعال بوده ایم بطوری که در همین اواخر یکی از پرستاران خود را به عنوان شهید مدافع حرم تقدیم کرده ایم. بر همین اساس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مناسبت هفته پرستار امسال و برای تکریم و پاسداشت از همکاران جامعه پرستاری از ۹۰ پرستار شاغل در مراکز وابسته به دانشگاه، بیمارستان های دولتی تجلیل و تقدیر به عمل آورده که در این میان از همسران جانبازان که پرستاران واقعی هستند، تجلیل و تقدیر شد و چهار نفر از پرستاران استان نیز به عنوان پرستاران نمونه کشوری معرفی شدند. رشته پرستاری یک رشته دانشگاهی و آکادمی است که دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز این افتخار را دارد که از یکصد سال گذشته تاکنون پرستاران زیادی را تربیت کرده است و در حال حاضر در همین دانشکده علاوه بر مقطع لیسانس در مقطع کارشناسی ارشد با گرایش های متعدد و همچنین مقطع دکتری پرستاری دانشجو تربیت می کند و با توجه به معین بودن بیمارستان های تبریز برای بیماران استان های آذربایجان غربی و اردبیل و کردستان کمبود شدید کادر پرستاری داریم و با همت ریاست دانشگاه و پیگیری های لازم مجوز جذب در رشته پرستاری اخذ شده و در حال حاضر دانشگاه آماده جذب کادر تا ۸۰۰ نفر را دارد هر چند نیاز استان دو هزار نفر است. *اهمیت کار پرستاری را در چه می دانید و آیا این جایگاه به درستی تبیین شده است؟ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کار پرستاری، باید فهم عمومی جامعه و عام مردم ما این مطلب را به درستی درک کند که برای حفظ سلامتی در جامعه اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد، یعنی اگر بهترین پزشکان و جراحان کار خودشان را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند، اما از آن بیمار پرستاری نشود، به طور غالب کار آن پزشک یا جراح عالیقدر بی فایده خواهد بود. نقش پرستاری و بیمار داری در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بیمار، نقش درجه اول را دارد و در حالی که معادل با نفس یک پرستار ماهر است، بسیاری از این نکته غفلت دارند و به همین دلیل آن وزن و ارزشی که باید برای پرستار در نظر گرفته شود، مغفول می ماند و به آن توجه نمی شود در حالی که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، همه مردم و همه کسانی که به سرنوشت بیماران و به سلامت کشور اهمیت می دهند، باید به قشر پرستار توجه کنند و اهمیت کار پرستار و دشواری آن باید در فرهنگ جامعه چه بین مسئولان و چه آحاد مردم تبیین شود.

بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کسانی که در زمینه های مختلف برنامه ریز و تصمیم گیرند، باید به این شغل با این چشم نگاه کنند و بر اساس این خصوصیت درباره آن تصمیم بگیرند و مردم نیز که به خدمتگزاران جامعه در همه رده ها، به چشم احترام نگاه می کنند، باید احترام این قشر را داشته باشند تا پرستار نیز این را احساس کند که برای شغل و مسئولیت و تلاش او، مردم و جامعه و مسئولان اهمیت قائلند تا سختی های کاری برای او آسان شود. در حال حاضر اکثر کشورها خدماتی را برای پرستاران ارایه می دهند و در کشور ما نیز قانون بهره وری اجرا می شود که خوشبختانه قانون در مراکز وابسته به دانشگاه اجرا می شود و با توجه به لزوم تامین کمبود نیروی پرستاری ضرورت دارد که با اجرای این قانون پرستاران کاهش ساعات کاری داشته باشند و این امر به صورت اضافه کاری پرداخت شود. همچنین بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری پرستار در یک تلاش و چالش دائمی روحی و روانی است، فقط مساله جسم او نیست، خستگی روحی، مواجهه با بیمار و دردمند و احساس این وظیفه که باید برای این دردمند و بیمار، هم علاج جسمانی و هم علاج روحی و معنوی ارائه کند، مسئله بسیار فرساینده ای است، کار سنگینی است، این وظیفه سنگین را پرستاران به عهده گرفته اند. مقام معظم رهبری در خصوص نقش پرستار در تامین سلامت نیز فرموده اند: «جامعه مجموعه پزشکی و پرستاری و بقیه دستگاه های سلامت، در واقع تامین کننده این نعمت بزرگ برای جامعه اند و نقش پرستار در این میان، نقش بسیار برجسته ای است». * نوع خدمات ارائه شده توسط پرستاران در مراکز درمانی آذربایجان شرقی به چه صورت دسته بندی می شود؟ نوع تخصص پرستاران برای ارایه خدمات به بیماران در مراکزی مانند کودکان و رازی انحصاری است زیرا در این مراکز برقراری ارتباط  با بیمار سخت بوده و علت این امر نیز این است که در کنار فعالیت مراکز درمانی بخش خصوصی و غیر دولتی نیز فعالیت می کنند، اما بیمارستان کودکان و رازی تبریز تنها بیمارستانی است که در زمینه درمان بیمارستان فوق فعالیت می کند و  در این زمینه تاکنون بخش خصوصی وارد عمل نشده و می توان گفت با توجه به نوع تخصص ها خدمات این بیمارستان ها منحصر به فرد است. *ارزیابی شما از طرح های درمانی اجرا شده در جامعه چیست؟ در سال های گذشته به علت عدم وجود دارو بیماران نسخه به دست مجبور به تهیه دارو از بازار سیاه بودند، اما خوشبختانه با پای کار آمدن دولت تدبیر و امید برخی از مشکلات بیماران در بخش سلامت حل شده و  اکنون بیماران تنها به فکر درمان خود هستند و از مشکل دیگری رنج نمی برند و در این خصوص نیز مقام معظم رهبری در اکثر فرمایشات خود این دغدغه را دارند که خانواده ای که یک بیمار دارد به غیر از رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد. *و نظرتان رویکرد جامعه پرستاری استان در مورد انتخابات مهم پیش رو؟ بدون شک این رویداد مهم تاثیری قابل توجه در آینده سیاسی جامعه و به تبع آن در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و صد البته درمان و بهداشت خواهد داشت و از همین رو از همکاران پرستار خود نیز تقاضا می کنیم حضور حداکثری در پای صندوق های رای داشته و افراد اصلح را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند تا در آینده مطالبات شغلی خود را از نماینده برگزیده خود پیگیر شوند.    









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن