تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815550854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حدادعادل: روحانی اجازه ندهد فتنه پشت نقاب اعتدال پنهان شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حدادعادل: روحانی اجازه ندهد فتنه پشت نقاب اعتدال پنهان شود
«صداي پاي مجلس ششم در تبليغات انتخاباتي شنيده مي‌شود» اين هشداري بود كه روز گذشته غلامعلي حدادعادل، سخنگو و سرليست ائتلاف اصولگرايان در تهران آن را عنوان كرد
نویسنده : جعفر تکبیری 


«صداي پاي مجلس ششم در تبليغات انتخاباتي شنيده مي‌شود» اين هشداري بود كه روز گذشته غلامعلي حدادعادل، سخنگو و سرليست ائتلاف اصولگرايان در تهران آن را عنوان كرد؛ هشداري كه مي‌كوشد با يادآوري آنچه در مجلس ششم روي داد، از تشكيل مجدد چنين مجلسي در انتخابات پيش رو جلوگيري كند. اشاره آقاي حدادعادل به مجموعه اتفاقات و تلاش‌هايي بود كه نمايندگان مجلس ششم انجام دادند که نام اين مجلس را به عنوان جنجالي‌ترين و پرحاشيه‌ترين مجلس تاريخ جمهوري اسلامي ايران ثبت كرد؛ اتفاقاتي كه گوشه‌اي از آن نامه مشهور جام زهر، اصلاح قانون مطبوعات و در نهايت تحصن و استعفاي دسته‌جمعي نمايندگان اين دوره از مجلس بود.

    ماجراي اصلاح قانون مطبوعات
درست در نخستين روزهاي آغاز به كار مجلس ششم بود كه طرحي با عنوان اصلاح قانون مطبوعات با قيد يك فوريت در دستور كار مجلس قرار گرفت؛ طرحي كه محمدرضا خاتمي، مرد اول مشاركتي‌هاي مجلس آن را مهم‌ترين «مسئله سياسي» آنها قلمداد كرده بود؛ طرحي كه در واقع در مقام نقض اصلاحيه ديگري برمي‌آمد كه سه ماه پيش از آن در مجلس پنجم به تصويب رسيده و به تازگي از سوي سيدمحمد خاتمي، رئيس‌جمهور وقت براي اجرا، ابلاغ شده بود. فوريت اصلاح قانون مطبوعات از سوي نمايندگان مجلس ششم اما در حالي تأييد مي‌شد كه مهدي كروبي، رئيس وقت مجلس در خاطراتي كه چند سال بعد يعني در دي‌ماه 86 از آن روزهاي مجلس نقل مي‌كرد به مخالفت مقام معظم رهبري از همان ابتدا با اين طرح اشاره كرد. كروبي در اين‌باره گفت: ما هنوز هيچ كاري در مجلس نكرده بوديم، تازه وارد مجلس شده بوديم كه ديديم عده‌اي دارند امضا مي‌گيرند، براي دوفوريت اصلاح قانون مطبوعات، شما به آيين‌نامه‌ داخلي مجلس نگاه كنيد، معلوم مي‌شود دوفوريت‌ها براي چه چيزي است. اخبار اين ماجرا به مقام معظم رهبري مي‌رسد، از دفترشان تماس مي‌گيرند، پيامي براي من و نفر دوم مجلس مي‌آورند، پيام دوستانه بود، در آن اين بود كه شما مي‌خواهيد قانون مطبوعات را اصلاح كنيد، خب! اجازه دهيد يك مقدار مجلس جلو برود، كارهايش را آغاز كند، كميسيون‌ها تشكيل شود، قانون مطبوعات قبلي عملي شود و نقايص آن مشخص شود، آن‌ وقت تصميم بگيريد. از دفتر مقام معظم رهبري گفتند كه آقا خواسته فعلاً طرح مطرح نشود، اما آقايان آمدند طرح را در مجلس مطرح كردند و فوريت آن مطرح و بررسي شد. جالب آنجا بود كه در اتفاقي كم‌نظير در مجلس جمهوري اسلامي ايران، نمايندگان مجلس بر سر بررسي اين طرح به طور فيزيكي با يكديگر درگير شدند.
 
   ماجراي نامه جام زهر
اتفاق جنجالي ديگر در مجلس ششم نيز ماجراي نامه جام زهر 127 نماينده به رهبر معظم انقلاب بود. در سال ۸۱ محمد خاتمي لوايح دوقلو را به مجلس شوراي اسلامي فرستاد. يك لايحه در مورد تبيين (افزايش) اختيارات رئيس‌جمهور و لايحه‌اي در مورد شوراي نگهبان و انتخابات بود. براساس اين لوايح كانديداهاي شركت‌كننده در انتخابات، نياز به اعتقاد به ولايت‌فقيه نداشته و شرط مسلمان بودن آنها كافي است! اين لايحه توسط شوراي نگهبان رد شد و نمايندگان مجلس ششم نامه‌اي تند و توهين‌آميز به رهبر انقلاب نوشتند. در بخشي از اين نامه آمده بود:‌
«اگر جام زهري بايد نوشيد قبل از آنكه كيان نظام و مهم‌تر از آن، استقلال و تماميت ارضي كشور در مخاطره قرار گيرد بايد نوشيده شود و بي‌ترديد اين برخورد خردمندانه و متواضعانه، از سوي ملت با همان پاداشي مواجه مي‌شود كه امام عزيز راحل روبه‌رو شد.»
 
   تحصن و استعفاي دسته‌جمعي
اما پس از نامه مشهور جام زهر، شوراي نگهبان نزديك به 80 نماينده‌اي كه نامشان در اين ليست آمده بود را از حضور در انتخابات مجلس هفتم منع كرد و همين موضوع باعث شد نمايندگان وقت دست به تحصن بزنند و در نهايت از سمت نمايندگي خود استعفا کنند.
 
   نمايندگان، خارج‌نشين
پس از اين وقايع در مجلس ششم، تعداد زيادي از نمايندگان اين دور از مجلس به خارج از كشور رفتند و امروز در مقام اپوزيسيون نظام جمهوري اسلامي ايران مشغول فعاليت هستند. از جمله اين افراد مي‌توان به فاطمه حقيقت‌جو، رجبعلي مزروعي، جميله كديور و علي‌اكبر موسوي‌خوئيني‌ها اشاره كرد. همچنين برخي ديگر از نمايندگان اين دور مجلس از جمله حسين مرعشي و جواد اطاعت نيز بعدها به جرم اقدام عليه امنيت ملي و فعاليت عليه نظام جمهوري اسلامي بازداشت شدند.

    صداي پاي مجلس ششم
در همين حال، غلامعلي حدادعادل سخنگوي شوراي مركزي ائتلاف اصولگرايان در آخرين مصاحبه مطبوعاتي خود قبل از انتخابات هفتم اسفند، با اشاره به احتمال شكل‌گيري مجلسي مانند مجلس ششم عنوان كرد: معتقديم در دوران پسابرجام، مجلس قوي از نظر اقتصادي مي‌تواند به دولت در زمينه اقتصاد كمك كند تا كشور به سويي كه صرفه آن است، حركت كند. اين كانديداي انتخابات مجلس گفت: در شعارهاي انتخاباتي و آنچه در فضاي مجازي مي‌گذرد، بداخلاقي و تخريب، دروغ و جنجال‌آفريني به شدت احساس مي‌شود. وي تصريح كرد: من تجربه مجلس ششم را دارم. احساس مي‌كنم صداي پاي مجلس ششم در تبليغات انتخاباتي مجلس دهم شنيده مي‌شود. خوب است كه ملت به ياد آورد آن روزهايي كه مجلس ششم در كشور ايجاد كرده بود.
حدادعادل ادامه داد: ادبيات جنجالي كه حاكم بر مجلس ششم و فضاي كشور بود را در تبليغات انتخاباتي مي‌بينيم، بايد افراد سياسي يك انسجام منطقي ميان آراي‌شان داشته باشند. نمي‌توان مدام نام رهبري را برد ولي در شعارهاي تبليغاتي از كساني طرفداري كرد كه به صراحت مقابل مقام معظم رهبري ايستادند.

    گروه‌هاي سياسي بهره‌اي از ايجاد شوك‌هاي انتخاباتي نمي‌برند
حدادعادل در پاسخ به سؤالي در خصوص اقدام برخي جريانات سياسي براي استفاده از چهره‌هاي بدسابقه در راستاي افزايش رأي خود در همايش‌هاي سياسي‌شان گفت: اين روش‌ها در دهه ۷۰ و ۸۰ استفاده شده و گروه‌هاي سياسي بهره‌اي از اين نوع ايجاد شوك‌ها در جامعه نمي‌برند. وي اين اقدامات را باعث صدمه به كشور خواند و گفت: شعار آقاي روحاني اعتدال است و دولت خود را دولت راستگويان معرفي كرده است. اگر كساني تحت عنوان حمايت از دولت و همسويي با دولت فضاي انتخابات را گرفتار جار و جنجال كنند و روش‌هايي مانند روش‌هاي فتنه ۸۸ و فتنه ۷۸ را اعمال كنند، با اعتدال همخواني ندارد. حدادعادل از دولت آقاي روحاني خواست اجازه ندهد فتنه پشت نقاب اعتدال پنهان شود. وي اين اقدام را ناشي از محاسباتي براي جلب آراي مردم خواند و گفت: مردم با بصيرت هستند و اين روش‌ها را تجربه كرده‌اند. آزموده را آزمودن خطاست.

    اگر جلوي عوامل فتنه در داخل گرفته نمي‌شد، امروز آرامش نداشتيم
وي همچنين در پاسخ به سؤالي درباره مطرح شدن شعارهايي در همايش‌هاي انتخاباتي اصلاح‌طلبان كه ارتباطي به وظايف مجلس ندارد، اظهار داشت: اين روش‌ها براي رأي‌آوري است نه حل مشكلات مردم، با اينكه شعار برخي‌ها «آرامش» است، اما از كساني حمايت مي‌شود كه برهم‌زنندگان آرامش كشور بوده‌اند. سخنگوي شوراي ائتلاف اصولگرايان تأكيد كرد: اگر فضاي سياسي آرام نباشد، موفق به حل مشكلات اقتصادي نمي‌شويم.
حدادعادل در همين رابطه توضيح داد: امروز بزرگ‌ترين امتياز جمهوري اسلامي، امنيت و آرامش است و اين آرامش را مديون كساني هستيم كه پيكرهاي آنان را به عنوان مدافعان حرم تحويل مي‌گيريم. وي ادامه داد: اگر آنها در سوريه و عراق مقاومت نمي‌كردند، امروز آرامش نداشتيم و اگر جلوي عوامل فتنه نيز گرفته نمي‌شد، امروز در كشور آرامش نداشتيم.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: دولت و مجلس دهم اگر بخواهند مشكلات كشور را حل كنند، بايد بدانند كه اين بدون آرامش امكانپذير نخواهد بود و اگر صاحبان اين منش تخريب و بدزباني كه اين روزها رواج يافته، به مجلس راه يابند، نگران بازگشت فضاي پرتنش مجلس ششم هستيم.

    نگراني نسبت به تمايل اصولگرايان در مجلس آينده به اصلاح‌طلبان وجود ندارد
سخنگوي ائتلاف اصولگرايان در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص حضور اصولگرايان در ليست اصلاح‌طلبان و ابراز نگراني برخي اصولگرايان در اين خصوص گفت: عده‌اي درصدد آشفته كردن فضا هستند. اينكه چه جاذبه‌اي در اصلاح‌طلبان وجود دارد كه برخي اصولگرايان جذب آنها شده‌اند را بايد از خود كساني بپرسيد كه راضي شده‌اند در فهرست اصلاح‌طلبان قرار بگيرند.
وي تأكيد كرد: اين نگراني وجود ندارد كه در مجلس آينده اصولگرايان بيشتري تمايل به پيوستن به اصلاح‌طلبان داشته باشند، البته شايد آقاي مصباحي‌مقدم شخصاً نگراني داشته باشد. حدادعادل اظهارداشت: اگر هر جريان سياسي، اصول شفافي داشته باشد و براساس اصول شفاف خود به دنبال حل مشكلات باشد، فضاي درستي شكل مي‌گيرد. در فضاي سياسي درست، رقابت ميان برنامه‌هاست نه شعارها و ادعاها. وي با اشاره به حضور جريان‌هاي سياسي مختلف در فهرست اصولگرايان گفت: فهرست اصلاح‌طلبان هنوز هم دچار تغيير و تبديل مي‌شود، اما فهرست اصولگرايان مدت‌هاست بسته شده است.

    اصولگرايان برنامه اقتصادي خود را براي مجلس دهم منتشر كردند
سخنگوي ائتلاف اصولگرايان خاطرنشان كرد: افزايش صددرصدي حقوق بازنشستگان يكي ديگر از كارهاي مجلس هفتم بود. در سال ۸۴ حداقل حقوق بازنشستگان ۱۱۹ هزار تومان بود، اما مجلس هفتم در بودجه سال ۸۵ اين مبلغ را به ۲۰۰ هزار تومان رساند و دريافتي مستمري‌بگيران كميته امداد و بهزيستي را دو برابر كرد؛ اينها بخشي از اقدامات ما در مجلس هفتم بود، البته مجالس بعدي هم فعاليت‌هاي اقتصادي داشتند. حدادعادل در ادامه گفت: اصولگرايان برنامه اقتصادي خودشان را براي مجلس دهم منتشر كردند و اگر خبرنگاران مايل باشند ما تفصيل آن را در اختيارشان مي‌گذاريم، البته اين برنامه در رسانه‌ها منتشر شده است.
وي تصريح كرد: ما معتقديم در دوران پسابرجام بايد هدايت اقتصاد كشور در مسير اقتصاد مقاومتي باشد و بايد قوياً از سوي مجلس نظارت صورت بگيرد.
كانديداي دهمين انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: نگراني ما اين است كه در دوران پسابرجام با هجوم شركت‌هاي اقتصادي غربي، اقتصاد ما از اين چيزي كه است، وابسته‌تر شود.

    برخورد با فساد اقتصادي نيازمند اراده قوه قضائيه است
وي همچنين درباره عملكرد مجالس گذشته در زمينه مبارزه با مفاسد اقتصادي گفت: فساد اقتصادي يك امر فراجناحي است و مي‌بينيم كه در تبليغات انتخاباتي به عنوان يك ابزار براي تسويه‌حساب جناحي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
سخنگوي ائتلاف اصولگرايان با بيان اينكه همه بايد براي ريشه‌كني فساد اقتصادي دست به دست هم دهيم، گفت: برخورد با فساد هم قانون مي‌خواهد كه در اين زمينه قوانيني را در مجلس گذرانده‌ايم و هم اراده قوه قضائيه را مي‌خواهد كه البته در چند سال اخير قوه قضائيه با سه پرونده بزرگ شهرام جزايري، مه‌آفريد اميرخسروي و بابك زنجاني دست و پنجه نرم كرده است. حدادعادل افزود: سنگين‌ترين پرونده تاريخ قضايي ايران، همين پرونده مه‌آفريد اميرخسروي بود كه قوه قضائيه اراده خودش را نشان داد و پرونده بابك زنجاني را نيز خود نمايندگان مجلس مطرح و پيگيري كردند. وي تأكيد كرد: معتقدم اقتصاد مقاومتي يا هر نسخه ديگري زماني گره‌گشا خواهد بود كه جلوي فساد اقتصادي گرفته شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن