تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804308334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نابرابري‌ها باشگاه‌هاي ايراني را زمين مي‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نابرابري‌ها باشگاه‌هاي ايراني را زمين مي‌زند
داستان بدبياري‌هاي فوتبال ايران را گويي پاياني نيست. بدبياري‌هايي كه حسرت‌هايي پرتعداد و عميق بر دل هواداران فوتبال در ايران به جا گذاشته است.
نویسنده : دنيا حيدري 


داستان بدبياري‌هاي فوتبال ايران را گويي پاياني نيست. بدبياري‌هايي كه حسرت‌هايي پرتعداد و عميق بر دل هواداران فوتبال در ايران به جا گذاشته است. حسرت ناكامي در جام ملت‌هاي آسيا، المپيك و ليگ قهرمانان آسيا. افت فوتبال ايران طي سال‌هاي گذشته و فراز و نشيب زيادي كه اين ورزش محبوب طي كرده، ‌در طول اين مدت يقه تيم‌هاي باشگاهي را هم گرفته است. تيم‌هايي كه 25 سال است حسرت قهرماني در بين همتايان آسيايي خود را مي‌خورند و بهترين و بالاترين افتخارشان حضور در فينال اين رقابت‌هاست و بس.
تراژدي حضور تيم‌هاي باشگاهي ايران در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا هر سال غم‌انگيز‌تر از سال قبل مي‌شود وقتي نماينده‌هاي ايران توان صعود از مرحله نخست را هم ندارند و خيلي زودتر از آنكه فرصت باز كردن چمدان‌هايشان را داشته باشند، ‌بايد آماده بازگشت به كشور شوند و ميدان را در اختيار ديگر تيم‌هاي آسيايي قرار دهند تا در اين رقابت‌ها خودنمايي و تجربه اندوزي كنند. چراكه رسيدن به سهميه رقابت‌هاي آسيايي، ‌سال‌هاست كه پايان آرزوي نماينده‌هاي ايران براي شركت در ليگ قهرمانان آسياست و هيچ برنامه پرقدرت و حساب شده‌اي براي حضوري در خور توجه در اين رقابت‌ها، ‌در چنته تيم‌هاي ايراني نيست. تيم‌هاي اسم و رسم‌داري كه خيلي زودتر از حد تصور از گردونه اين رقابت‌ها اوت شده وكمتر توان رسيدن به خط پايان را در خود مي‌بينند.
ناكامي نماينده‌هاي ايران در ليگ قهرمانان آسيا داستاني مفصل است با سرفصل‌هاي بي‌شمار كه تنها به افت فني فوتبال ايران باز نمي‌گردد. عدم توجه به بسته شدن تيم براي حضوري پرقدرت در رقابت‌هاي آسيايي، از دست دادن بازيكنان و مهره‌هاي تأثيرگذار كه سهم بسزايي در كسب سهميه حضور در اين رقابت‌ها داشته‌اند، جابه‌جايي‌هاي پرتعداد در مديريت و كادر فني تيم‌ها و مشكلات مالي كه جزئي جدانشدني از فوتبال ايران هستند، ‌طي سال‌هاي اخير بزرگ‌ترين موانع بر سر راه نماينده‌هاي ايران در رقابت با تيم‌هاي باشگاهي در آسيا بوده است. تيم‌هايي كه با حداقل امكانات سخت‌افزاري، ‌نرم‌افزاري، ‌فني و... هر ساله به مصاف تيم‌هايي مي‌روند كه تا بن دندان مسلح هستند و جز براي رسيدن به جام نمي‌جنگند و همين نابرابري باعث شده تا بعد از قهرماني پاس در اين رقابت‌ها، ‌ديگر نمايندگان ايران موفق به تكرار چنين عنوان و مقامي نشوند.
حذف‌هاي زودهنگام از رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا طي چند سال اخير به عادتي كاملاً جا افتاده بين تيم‌هاي ايراني حاضر در اين رقابت‌ها تبديل شده است. به طوريكه با توجه به شرايط موجود و اين سابقه ناكام، ‌كمتر نماينده‌اي از ايران با هدف قهرماني گام به اين رقابت‌ها مي‌گذارد. در واقع كسب سهميه پايان آرزوي تيم‌هاي ايراني شركت‌كننده در اين رقابت‌هاست كه اگر به صعود از مرحله نخست نيز منجر شود، ‌عملكردي قابل قبول به حساب مي‌آيد كه در خور تقدير و تشكر است.
ناكامي تيم‌هاي باشگاهي ايران كه حالا نزديك‌ترين افتخارشان حضور در فينالي است كه چند سالي از آن مي‌گذرد، ‌زنگ خطري جدي براي فوتبال ايران است. زنگ خطري كه به وضوح تفاوت پيشرفت فوتبال در آسيا را به رخ كشيده و در جا زدن و پسرفت فوتبال ايران را به تصوير مي‌كشد. تصويري منزجركننده از فوتبالي كه روزي در آسيا صاحب منصب و صاحب عنوان بوده اما اكنون به دليل بي‌توجهي و عدم مديريت مناسب، ‌با پسرفت فاحش مواجه شده است. اما بدتر از اين پسرفتي كه در مصاف با تيم‌هاي باشگاهي آسيا كاملاً مشهود است و به چشم مي‌آيد، ‌پذيرفتن اين مسئله و دست روي دست گذاشتن برابر آن است.
تيم‌هاي باشگاهي ايران اگرچه براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا به هر دري مي‌زنند اما در مقابل اين تلاش، ‌كاملاً پذيرفته‌اند كه در ميدان اين نبرد حرفي براي گفتن ندارند و براي هم سطح شدن با همتايان خود در آسيا هيچ تلاش قابل توجهي نمي‌كنند و تنها افتخار آنها رسيدن به اين رقابت‌هاست و بس. رقابت‌هايي كه مي‌تواند ميداني باشد براي بالا كشيدن فوتبال ايران و براي برطرف كردن نقاط ضعف و كمبودها و كاستي‌هاي تيم‌هاي باشگاهي ايران. اما به شرط آنكه اين مسئله مورد توجه قرار گيرد و تيم‌هاي ايراني قبل از قدم گذاشتن به اين رقابت‌ها خود را از پيش بازنده ندانند. ناكامي در ليگ قهرمانان آسيا، ‌سال‌هاست كه تكرار مي‌شود تا داستان حسرت‌هاي فوتبالي ايران همچنان به قوت خود باقي بماند. بي‌آنكه كسي كمر همت براي پايان دادن به تراژدي اين ناكامي‌ها ببندد و گامي محكم براي شروعي دوباره بردارد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن