تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805012152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمام پروژه ها در آذربایجان شرقی با پیوست علمی اجرا می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه شهید مدنی عنوان شد؛
تمام پروژه ها در آذربایجان شرقی با پیوست علمی اجرا می شوند

 افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه شهید مدنی با حضور استاندار آذربایجان شرقی


شناسهٔ خبر: 3562184 - یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
استانها > آذربایجان شرقی

تبریز – استاندار آذربایجان شرقی گفت: هیچ پروژه‌ای در استان بدون پیوست علمی انجام نمی‌شود. به گزارش خبرنگار مهر، سه پروژه عمرانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به مناسبت جشن های سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور استاندار آذربایجان شرقی، جمعی از مسئولین استانی و دانشجویان و اساتید این دانشگاه به بهره برداری رسید و استاندار آذربایجان شرقی بهمراه معاون عمرانی خود در حاشیه این مراسم و طی جلسه ای مشترکی با اعضای هیات رئیسه، شورای دانشگاه، کارکنان و نماینده تشکل های دانشجویی به بحث و گفت و گو پرداخت هیچ پروژه‌ای در آذربایجان شرقی بدون پیوست علمی انجام نمی‌شود استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با تاکید بر این که هیچ پروژه‌ای در استان بدون پیوست علمی انجام نمی‌شود، اظهار داشت: همواره بر این اصل پای‌بندیم که صاحب‌نظران، اندیشمندان و اساتید دانشگاه‌ها همواره باید پای ثابت تصمیم‌گیری‌های مهم باشند. اسماعیل جبارزاده خاطرنشان کرد: دولت یازدهم بر خلاف برخی دولت های سابق، خود را بی‌نیاز از هم‌فکری و مشاوره دانشگاهیان نمی‌داند و تاکید رییس جمهور بر این است که از جامعه دانشگاهیان و صاحب‌نظران به معنی واقعی کلمه در تصمیم‌گیری‌های بزرگ استفاده شود. وی با اشاره به اینکه هزینه ‌تصمیمات بدون مشورت و کار علمی به مردم تحمیل می‌شود، افزود: در دولت تدبیر و امید همه اقدامات باید پیوست علمی داشته باشد و از بدو ورود به استان در عمل ثابت کردیم که اداره صحیح امور بدون همکاری دانشگاهیان و اساتید و صاحب‌نظران امکان‌پذیر نیست و بر این اساس مشاورانی از اساتید دانشگاه‌ها انتخاب شده‌اند. جبارزاده اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ نفر از اساتید، مدیریت استان را در اداره علمی امور کمک می‌کنند و همکاری و همفکری دانشگاه‌های استان در امور اجرایی شایان قدردانی است که دانشگاه شهید مدنی آذربایجان یکی از این دانشگاه‌هاست و به دلیل ویژگی‌های خاص خود نقش بسزایی در جهت توسعه استان داشته است. وی انعطاف در برابر ساختارهای جدید، جوان بودن نیروی انسانی و هیات علمی، استقرار در بهترین نقطه ممکن و همجواری با منطقه صنعتی شهید سلیمی را از جمله ویژگی‌هایی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برشمرد و گفت: وجود ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در جوار این دانشگاه فرصت مناسبی برای اتصال علم و صنعت است زیرا تعداد کمی از این واحدها دارای واحد تحقیق و توسعه هستند.

تحقق اقتصاد دانش بنیان نیازمند ارتباط منسجم صنعت و دانشگاه است استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان همه صنایع باید واحد تحقیق و توسعه داشته باشند و انتظار داریم دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در این زمینه با بخش صنعت همکاری کند چون این دانشگاه به عنوان یکی از پهنه‌های منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در شورای عالی عتف تعیین شده و ۲۶۰ نفر عضو هیات علمی دارد که ۶۰ نفر از آنها دارای درجه دانشیار و استاد هستند و این تعداد مى تواند در مدت زمان کوتاهی به یکصد نفر برسد. وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی در بحث برنامه‌ریزی علمی از سایر استان‌ها جلوتر است و ما برنامه‌ای را بر اساس آخرین روش‌های برنامه‌ریزی تهیه کرده‌ایم که مبنای توسعه کلان استان و همه شهرستان‌هاست و در این میان دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینی پیش بروند و برای تحقق این امر حاضریم تا هر اندازه که دانشگاه‌های استان توانایی داشته باشند، پروژه‌های توسعه‌ای را به آنها بسپاریم. جبارزاده با اشاره به سیاست دولت در کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی گفت: تنها ۲۵ درصد از بودجه سال آینده وابسته به نفت است و دانشگاه‌ها باید به سمت درآمدزایی و تعریف منابع درآمدی بروند و با تولید ثروت از طریق فروش ایده‌ها، تحقیقات و پروژه‌های علمی یا ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان نه تنها مشکلی نداریم، بلکه تشویق هم می‌کنیم. وی با بیان اینکه مشکلات استان محدود است و همه اين مسائل با همكارى اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها قابل حل خواهد بود، تصریح کرد: با برنامه ريزى خوب، فارغ التحصیلان دانشگاه شهید مدنی مى توانند متفاوت از سایر دانشگاه‌ها باشند و باید شرایطی در دانشگاه فراهم شود که دانشجویان بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی جذب بازار کار شوند. استقلال دانشگاه ها به معنی اخلال در امنیت پایدار نیست جبارزاده بر استقلال دانشگاه ها تاکید و تصریح کرد: آذربایجان شرقی از امن‌ترین استان‌های کشور است و برای این امنیت زحمات زیادی کشیده شده و نمی‌خواهیم امنیت و آرامش استان زیر سوال برود و تداوم امنیت پایدار از اولویت هاست و بنابراین در عین حال که به استقلال دانشگاه در تامین امنیت داخلی دانشگاه معتقدیم، بر رعایت قوانین و مقررات و مصوبات شورای امنیت کشور نیز تاکید داشته و فراتر از قوانین و مقررات هیچ خواسته‌ای از دانشگاه‌ها نداریم. وی به انتخابات هفتم اسفند هم اشاره کرد و گفت: مجلس آینده باید مجلس وحدت و همدلی باشد نه مجلس اختلاف زیرا مردم به دنبال آرامش هستند و هیچ کس جز دشمنان انقلاب از اختلاف سود نمی‌برد و بر همین اساس مجلس باید ریل‌گذار حرکت دولت باشد و همه قوا باید زیر نظر رهبری انقلاب در خدمت مردم و توسعه کشور هماهنگ و همدل باشند. استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که اساتید دانشگاه‌ها جزو گروه‌های مرجع و محل مشورت مردم هستند، از دانشگاهیان خواست مردم را در انتخاب آگاهانه و حضور پرشور در پای صندوق‌های رای راهنمایی کنند.
وی همچنین بر حضور فعال دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در ایجاد شور انتخاباتی تاکید کرد و گفت: رسالت دانشجو، کمک به مردم در جهت انتخاب اصلح است. آمادگی همه جانبه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برای ارتباط موثر علمی و عملی با صنایع حسن ولی زاده رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز دراین جلسه حضور فردی دانشگاهی با رویکرد علمی در راس مدیریت استان آذربایجان شرقی را  فرصت مغتنمی به ویژه برای دانشگاه های استان برشمرد و گفت: این امر زمینه ساز بکارگیری نکته نظرات علمی و تخصصی در امور توسعه ای استان خواهد شد.

وی با اشاره به رتبه مناسب دانشگاه شهید مدنی در تولید علم خاطر نشان شد: این دانشگاه همچنین در بین دانشگاه های جامع کشور نیز از جایگاه خوبی برخوردار است و ظرفیت های فابل توجهی در حوزه های مختلف علمی دارد که توجه به آنها می تواند اثرات ملموسی در سطح استان به همراه داشته باشد. رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان همچنین اظهار داشت: امیدواریم تا دانشگاه شهید مدنی بتواند نقش خود را در نیل به سمت دانشگاه نسل سوم یا دانشگاه کارآفرین و فن آفرین پیش ببرد. ولی زاده در پایان تصریح کرد: در همین راستا کلینیک صنعت و معدن دانشگاه شهید مدنی در شهرک شهید سلیمی ایجاد شده و آمادگی همه جانبه را برای ارتباط موثر علمی و عملی با صنایع دارد که امیدواریم این موضوع مورد توجه فعالان صنعتی استان نیز قرار گیرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن