تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820082061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رحمتی برای استقلال


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: رحمتی برای استقلال
آلن ‌‌هادکینسون، مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی اسکاتلند معتقد است یک دروازه‌بان خوب در هر6 مسابقه ممکن است یک اشتباه فاحش داشته باشد.
به گزارش نامه نيوز به نقل از كاپ ،‌ یک دروازه‌بان خیلی خوب در هر 9 مسابقه، یک دروازه‌بان عالی در هر 12 مسابقه و یک فوق‌ستاره در هر 15 بازی و اگر با همین معیار نگاهی به لیگ پانزدهم بیندازیم به این نتیجه خواهیم رسید که لیگ کشورمان فقط یک فوق‌ستاره در قفس توری دارد؛ سید‌مهدی رحمتی. رحمتی در این فصل از لیگ برتر 18‌بار درون دروازه آبی‌ها قرار گرفته و فقط 2‌بار روی گل‌های دریافتی مقصر بوده. این نشان می‌دهد که رحمتی با میانگین یک اشتباه در هر 9 بازی و 77/3سیو موفق در هر بازی بهترین دروازه‌بان حال حاضر فوتبال ایران است. در ادامه این مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به عملکرد رحمتی در این فصل و نقشی که این شماره یک با‌تجربه در صدرنشینی آبی‌ها داشته است.
 هفته اول؛ نجات در ثانیه آخر
رحمتی در هفته اول با 3 سیو خوب بازگشتش به استقلال را اعلام کرد تا استقلال لیگ پانزدهم را با برد شیرین در خانه سیاه‌جامگان آغاز کند. در این بازی امید سینک مهاجم سیاه‌جامگان با یک فرار عالی با رحمتی تک به تک شد و در دقیقه 3+90 می‌توانست بازی را به تساوی بکشاند اما واکنش فوق‌العاده رحمتی و گرفتن این موقعیت تک به تک برد شیرین آبی‌ها را به دنبال داشت.
 هفته دوم؛ روز آسان
در هفته دوم لیگ همه نگاه‌ها به تهران دوخته شده بود. جایی‌که رحمتی مقابل ملوان تیم قلعه‌نویی ‌انگیزه‌های زیادی داشت اما بر‌خلاف انتظارات شماره یک آبی‌ها روز چندان سختی مقابل تیم ژنرال نداشت و مهار یک تک به تک در دقیقه 63 تنها عکس‌العمل تاثیرگذار این دروازه‌بان بود.
 هفته سوم؛ اولین شکست
ذوب‌آهن در هفته سوم اولین باخت فصل را به استقلال تحمیل کرد. در این بازی رحمتی روی هیچ‌کدام از گل‌های دریافتی مقصر نبود و گل اول ذوبی‌ها روی اشتباه بزرگ مگویان به ثمر رسید و گل دوم ذوبی‌ها نیز حاصل تعلل مدافعان آبی در دفع توپ بود.
 هفته چهارم؛ تسلیم ضربه بی‌نقص
رحمتی در خانه استقلال اهواز با 2 سیو موفق توانست 2‌بار دروازه تیمش را از خطر فروپاشی نجات دهد. در این بازی دروازه‌بان با تجربه آبی‌ها روی یک ضربه ایستگاهی بی‌نقص تسلیم شد؛ ضربه‌ای که مهارش برای بهترین دروازه‌بان‌ها هم غیرممکن بود.
 هفته پنجم؛ جبران اشتباه
رحمتی مقابل نفت بار دیگر ارزش‌های خود را به معرض نمایش گذاشت. او که هفته قبل روی ضربه ایستگاهی گل بدی را دریافت کرده بود، این ‌بار با 2 سوپر واکنش توانست ضربه ایستگاهی صادقیان در دقایق 71 و 83 را مهار کند. رحمتی در این بازی با 5 سیو موفق ستاره تیمش بود.
 هفته ششم؛ نمایش فوق‌العاده
در هفته‌ ششم گسترش‌فولاد مقابل استقلال فراتر از حد انتظارات ظاهر شد و شاید اگر رحمتی دروازه‌بان استقلال نبود، مظلومی دست خالی تبریز را ترک می‌کرد. در این بازی رحمتی با مهار 3 شوت در چارچوب مهار و 2 موقعیت تک به تک خوش درخشید تا استقلال بازی را 2 - صفر ببرد.
 هفته هفتم؛ اولین اشتباه
بازی جذاب راه‌آهن و استقلال با تساوی 3 - 3 به اتمام رسید. رحمتی فقط روی گل سوم مقصر بود و تعلل او در خروج از دروازه باعث شد تا راه‌آهنی‌ها به گل سوم دست یابند. رحمتی در این بازی هم موفق شد یک تک به تک از مهرداد محمدی بگیرد.
 هفته هشتم؛ بزرگ‌ترین اشتباه
بدون‌شک گل مهدی خیری از فاصله‌40 متری، بدترین گلی بود که رحمتی در این فصل دریافت کرده. اشتباه رحمتی و فاصله او با دروازه باعث شد تا خیری از فاصله‌40 متری توپ را به تور دروازه بچسباند. این دومین و تا به امروز آخرین اشتباه رحمتی در لیگ بود. البته در این بازی رحمتی با 7 سیو موفق پرکارترین بازیکن میدان بود و درخشش او در دقیقه 35 یک تک به تک را از خیری گرفت. در دقایق 50 و 87 هم رحمتی با 2 واکنش فوق‌العاده به نوعی اشتباه خود را جبران کرد.
 هفته نهم؛ باز هم تک به تک
در بازی مقابل استقلال‌خوزستان رحمتی باز‌ هم هنرش در مهار موقعیت‌های تک به‌تک را به خوبی نشان داد. علاوه بر موقعیت تک به تک، رحمتی یک شوت از راه دور را هم به خوبی به کرنر فرستاد و در مجموع نمایش قابل قبولی داشت.
 هفته دهم؛ هنرنمایی در اصفهان
استقلال در بازی بزرگ هفته دهم توانست در خانه سپاهان به برد ارزشمند 3 - صفر دست پیدا کند. در این بازی رحمتی با 6 مهار موفق ستاره تیمش بود. شاید اگر مرد شماره یک آبی‌ها در دقیقه 4 بازی با یک عکس‌العمل خوب مهاجم سپاهان را در موقعیت تک به‌تک ناکام نمی‌گذاشت، نتیجه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.
 هفته یازدهم؛ ستاره داربی
«به بازیکنانم گفته بودم که رحمتی ستاره است.» این جمله برانکو بعد از تساوی پرسپولیس و استقلال در داربی تهران گویای همه‌چیز است. در دقیقه 13 داربی توپ مقابل دروازه استقلال به عالیشاه رسید و در حالی که همه منتظر لرزیدن دروازه بودند، یک‌بار دیگر رحمتی با یک سیو عالی منجی آبی‌ها شد. هر‌چند‌ رحمتی در ثانیه‌های پایانی در‌نهایت دروازه خودش را باز شده دید اما تا مدت‌ها همه‌جا صحبت از درخشش او در داربی بود.
 هفته دوازدهم؛ سد فولادی مقابل فولاد
5 سیو موفق دیگر از رحمتی و یک برد ارزشمند در خانه فولاد. رحمتی مقابل فولاد‌خوزستان هم مثل یک سد فولادین بارها دروازه تیمش را نجات داد.
 هفته سیزدهم؛ روز آرام
در هفته سیزدهم مهدی رحمتی مقابل سایپا روز آرامی را پشت سر گذاشت و در طول‌‌90 دقیقه فقط 2‌بار مجبور به انجام واکنش شد.
 هفته چهاردهم؛ تجدید دیدار با ژنرال
این‌بار قلعه‌نویی با تراکتور به استقبال استقلال رفته بود به این امید که انتقام باخت با ملوان را از تیم سابقش بگیرد اما این بار هم نمایش خوب استقلال در دفاع و البته عکس‌العمل‌های رحمتی ژنرال را در کسب 3 امتیاز ناکام گذاشت. رحمتی در این بازی با 5 مهار موفق یکی از بهترین‌های میدان بود.
 هفته پانزدهم؛ مرد با‌تجربه
استقلال در این هفته موفق شد صبا را در‌حالی با یک گل شکست دهد که از دقیقه 26 با اخراج برزای 10‌نفره شده بود. در این بازی رحمتی با تجربه بالای خود توانست خط دفاعی تیمش را به خوبی رهبری کند. رحمتی در این بازی 5‌بار شاگردان دایی را در مسیر رسیدن به گل ناکام گذاشت.
 هفته هجدهم؛ بازگشت رحمتی
بعد‌ از‌ این‌که رحمتی‌ بازی مقابل سیاه‌جامگان و ملوان را از دست داد، مقابل ذوب‌آهن به قفس توری آبی‌ها بازگشت و 5 سیو موفق باعث شد تا هفتمین کلین‌شیت او در فصل جاری به ثبت برسد. البته کارت زردی که رحمتی از داور دریافت کرد باعث شد تا او بازی هفته نوزدهم مقابل استقلال‌اهواز را هم از دست بدهد.
 هفته بیستم؛ دومین شکست
بازگشت رحمتی بعد از یک جلسه محرومیت با دومین شکست فصل آبی‌ها همراه بود. استقلال در این بازی مقابل نفت با گل به خودی حنیف عمران‌زاده شکست خورد. در صحنه گل رحمتی مقصر نبود.
 هفته بیست و‌‌یکم؛ مرد همه کاره
اوج هنرنمایی رحمتی در هفته بیست و‌یکم باعث شد تا استقلال ‌بار دیگر صدر جدول را پس بگیرد. رحمتی در بازی با گسترش‌فولاد با مهار یک پنالتی و اخراج محمد نصرتی، مرد همه‌کاره تیمش بود و با درخشش خود توانست 3 امتیاز دیگر هم به مظلومی هدیه دهد.





۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن