تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803064936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختتامیه سومین دور مسابقه «کتاب و زندگی» برگزار شد صالحی: این کتاب نیمه پنهان تاریخ را آشکار می‌کند/ سیلی محکم «دختر شینا» به بازیگر سینما


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اختتامیه سومین دور مسابقه «کتاب و زندگی» برگزار شد
صالحی: این کتاب نیمه پنهان تاریخ را آشکار می‌کند/ سیلی محکم «دختر شینا» به بازیگر سینما
معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: روایت زنانه «دختر شینا» از جنگ و انقلاب، روایت‌های خاصی است و می‌تواند بشارت‌بخش این باشد که این روایت‌های زنانه نیمه پنهان تاریخ ما را آشکار می‌کند.

خبرگزاری فارس: صالحی: این کتاب نیمه پنهان تاریخ را آشکار می‌کند/ سیلی محکم «دختر شینا» به بازیگر سینما

● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آئین اختتامیه سومین دوره مسابقه کتاب و زندگی با محوریت کتاب «دختر شینا» عصر امروز با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری در حوزه هنری برگزار شد. *«دختر شینا» نیمه پنهان تاریخ ما را آشکار می‌کند سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کتاب دختر شینا از زمره کتاب‌هایی است که دیده و خوانده شده است، گفت: از نظر فرم، این کتاب یک فرم جدید است که توانسته پیوندی میان خاطره‌نگاری و رمان ایجاد کند. شخصیت پردازی‌ها، گره‌افکنی و گره‌گشایی‌ها از جمله ویژگی‌های این کتاب است.

وی افزود: همچنین در محتوا این کتاب به گونه‌ای است که نمی‌شود آن را دست گرفت و زمین گذاشت و نفر به نفر را درو می‌کند و هر اهل خواندنی را رها نمی‌کند. صالحی گفت: دختر شینا اثر خاصی از نظر محتواست. روایت زنانه این کتاب از جنگ و انقلاب روایت‌های خاصی است و می‌تواند بشارت‌بخش این باشد که این روایت‌های زنانه نیمه پنهان تاریخ ما را آشکار می‌کند. معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روایت از پشت جبهه ایران که تمام آن دفاع مقدس است کمتر مورد توجه بوده هرچند پشت جبهه یک عبارت مجازی است. دختر شینا خیلی کم به خط مقدم سر می‌زند اما خواننده این مسئله را حس نمی‌کند. *نوع روایت «دختر شینا» از عشق نیاز امروز جامعه است وی با اشاره به جایگاه خانواده در این کتاب گفت: خانواده ایرانی در دختر شینا بسیار جاذب و جذاب نشان داده می‌شود. نوع بازنمایی این کتاب از عشق و محبت نیاز امروز جامعه ما است، عشقی بی چشم‌داشت، وفاداری بی‌نهایت و حیا 3 ضلع خانواده ایرانی هستند که در این کتاب ما آنها را می‌بینیم. صالحی در پایان سخنانش گفت: این کتاب قسمت به قسمتش مو را بر بدن راست می‌کند. بسیار خرسندم که این خاطرات در قالب کتاب ماندگار شده، این کتابی است که بسیار به آن نیاز داریم و من خاک بوس قدم «قدم‌خیرها» هستم. *با وجود تقاضای مخاطب کتاب در بازار موجود نیست سید عارف علوی مسئول دبیرخانه مسابقه کتاب و زندگی ضمن اشاره به تیراژ 150 هزار نسخه‌ای کتاب دختر شینا گفت: علیرغم تقاضای مخاطب، کتاب در بازار موجود نیست که امیدواریم برای نمایشگاه کتاب آماده توزیع شود. وی افزود: در این دوره از مسابقه بیش از 35 هزار نفر شرکت کننده مشارکت کرده بودند که البته این آمار تازه‌ترین آماز شرکت‌کننده‌ها به شمار می‌رود زیرا پیش از این رقمی معادل 14 هزار نفر اعلام شده بود که آن زمان این اطلاعات به روز نبود که از جمع این 35 هزار شرکت کننده حدود 30 هزار نفر شرکت کننده صحیح به حساب آمدند. علوی در پایان سخنانش گفت: دبیرخانه دوره بعد مسابقه کتاب و زندگی به مرکز رسانه‌ای شیرازه منتقل شد و احمد ذوعلم دبیر دوره بعد مسابقه شده است. *سیلی محکم «دختر شینا» به بازیگر سینما امین زندگانی بازیگر تیزر سینمایی دختر شینا در بخشی از این مراسم با اشاره به اینکه بار اول است بهناز ضرابی‌زاده نویسنده دختر شینا را می‌بیند، گفت: به خانم ضرابی‌زاده باید بگویم سیلی محکمی که یک اثر برای ایجاد تمرکز در خواننده لازم دارد در مقدمه شما وجود دارد. به نحوی که به محض دست گرفتن کتاب، 75 صفحه از آن را خواندم. *رباعی زیبای کارگردان در فیلم «دختر شینا» وی با اشاره به اینکه طرفدار شرکت در فعالیت‌های تبلیغی برای محصولات فرهنگی است، گفت: من معتقدم که باید برای کتاب و سایر محصولات فرهنگی تبلیغات انجام دهیم تا کتاب وارد خانواده شود. از همین روز وقتی با کتاب دختر شینا آشنا شدم کتاب را سریع خواندم و پس از پیشنهاد بازی در تیزر نگران فیلمنامه آن بودم زیرا می‌ترسیدم حس خوب کتاب در فیلمنامه منتقل نشده باشد اما زمانی که فیلمنامه را خواندم متوجه شدم که اینطور نیست و کارگردان رباعی بسیار زیبایی در قالب تصویر خلق کرده است.

زندگانی در پایان گفت: با توجه به سابقه ذهنی که از هنرمند در کشور ما وجود دارد و اینکه مردم فکر می‌کنند ما اعتقادی به برخی مسائل ملی و مذهبی نداریم و همین مسئله موجب شکاف میان مردم و هنرمندان شده اما من اعلام می‌کنم که ما هم به مناسبات ملی و مذهبی توجه داریم. *باید تمام قد پای ارزش‌های دفاع مقدس بایستیم وی گفت: این ارادت قلبی همیشه با من بود و دلم می‌خواست که در آثار مرتبط با 8 سال دفاع مقدس ایفای نقش کنم که فیلم گلوگاه شیطان اولین کاری است که در آن شرکت کردم. به نظرم می‌رسد همان میزان که به ما تهاجم شد باید از ارزش‌های آن زمان دفاع کنیم و تمام قد پای آنها بایستیم. *دلم برای کتاب «دختر شینا» تنگ می‌شود بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب دختر شینا در ادامه این مراسم گفت: جسارتی که در نوشتن این کتاب به خرج دادم را وامدار کودکان هستیم زیرا من پیش از این برای کودکان می‌نوشتم. من با خانم قدم‌خیر محمدی آشنایی از پیش نداشتم و نوشتن در حوزه بزرگسال عاملی شد که با این خانواده آشنا شوم.

او در پایان گفت: دلم برای کتاب دختر شینا تنگ می‌شود و گاهی دوست دارم که برف بیاید و من یاد قدم‌خیر کنم که در سرمای زمستان همدان پیت‌های نفت را دست می‌گرفت، در واقع من با کتاب‌هایم زندگی می‌کنم.

94/12/01 - 19:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن