تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805301661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم در انتخابات به سلیقه و نظر یکدیگر احترام بگذارند


واضح آرشیو وب فارسی:راوی نیوز: به گزارش راوی نیوز ، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بخش جوادآباد در خصوص مسائل گوناگونی از جمله انتخابات سخن گفت که مشروح آن را می خوانید: مشروح خطبه اول موضوع: رساله حقوق امام سجاد (ع)(۱۷) (حق طلبکار) بسم الله الرحمن الرحیم الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداهِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین. عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله توصیه به تقوی: روی عن رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلم قال: « اَلَا وَ إِنَّ اَعْقَلَ النَّاسِ عَبْدٌ عَرَفَ رَبَّهُ فَاَطَاعَهُ وَ عَرَفَ عَدُوَّهُ فَعَصَاهُ وَ عَرَفَ دَارَ إِقَامَتِهِ فَاَصْلَحَهَا…..» از پیامبر اکرم صلّی الله علیه وآله وسلم روایت است که حضرت فرمودند: عاقل ترین مردم کسی است که در او چهار خصوصیت باشد: اوّل: « عَرَفَ رَبَّهُ فَاَطَاعَهُ » پروردگارش را بشناسد و از او اطاعت کند. دوم: « وَ عَرَفَ عَدُوَّهُ فَعَصَاهُ»، هم دوست و هم دشمنش را بشناسد بعد هم از فرمانهای او سرپیچی کند. سوم: «وَ عَرَفَ دَارَ إِقَامَتِهِ فَاَصْلَحَهَا» اقامت یعنی جایی که انسان در آن می ماند. اقامت در مقابل سفر است. بفهمد جایگاه همیشگی اش کجا است و آن را آباد کند، «فَاَصْلَحَهَا». آباد کردن جایی که همیشگی نیست و گذرگاه محسوب می شود، نشان از بی عقلی است؛ چون اینجا بحث «اَعْقَل النَّاس» است. انسان عاقل، گذرگاه را آباد نمی کند. این را می گذارد و می رود. موضوع بحث ما راجع به رساله حقوق امام سجاد(ع) بود که رسیدیم به دوازدهمین حق که حق طلبکار است . اما هفته گذشته راجع به قرض الحسنه و اهمیت و جایگاه و آثار قرض الحسنه صحبت کردیم و گفتیم که قرض در کنار نماز و زکات در قرآن آمده است و قرض دادن یک معامله اقتصادی با مردم است و یک معامله معنوی با خداست. « وَأَقِیمُوا الصَّلَاهَ وَآتُوا الزَّکَاهَ وَأَقْرِضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا (۲۰) » (سوره مزمل) اما رسول خدا (ص) از یک سو مسلمانان را به قرض دادن تشویق و ترغیب می فرمود و از سوی دیگر به آنان توصیه می کردند حتی الامکان قناعت به خرج داده و از گرفتن قرض بپرهیزید. و آنحضرت قرض و وام را مایه غصه شب و خواری روز بیان داشته و از سنگینی کمرشکن آن به خدا پناه می برند و می فرمودند: خدایا از غم و اندوه و ناتوانی و کاهلی و بخلی و بزدلی و سنگینی کمر شکن بار قرض و چیرگی مردمان به تو پناه می برم. در روایت آمده که حضرت علی (ع) گوشت فروشی را دید. رفت که از او گوشت بخرد . دید در جیبش پول نیست. قصاب گفت : بیا چرا نگرفتی ؟ حضرت فرمود : یادم آمد پول در جیبم نیست. قصاب گفت : خواهش می کنم گوشت بگیر فردا پولش را بیاور.حضرت فرمود عوض اینکه به شما بگویم فردا پول می دهم به شکمم می گویم : فردا به تو گوشت می دهم. پس عزیزان تا می توانید قرض نکنید و وام نگیرید. لذا حضرت علی (ع) می فرمود : « إِیَّاکُمْ وَ الدَّیْنَ فَإِنَّهُ هَمٌّ بِاللَّیْلِ وَ ذُلٌّ بِالنَّهَارِ » (من لایحضره الفقیه؛جلد۳؛صفحه۸۲) با وام و قرض گرفتن شب آدم دَرهَم و غم است و در روز هم ذلیل است یعنی گردنش پایین است. رساله حقوق امام سجاد(ع): حقوق خداوند متعال حق نفس حق زبان حق گوش حق چشم حق دست حق پا حق شکم حق غریزه شهوت حق صدقه حق مال و ثروت: حق طلبکار: اما حق طلبکار که امام سجاد(ع) دو حق برای طلبکار بیان می فرمایند: « أَمّا حَقّ الْغَرِیمِ الطّالِبِ لَکَ…. » اما حق طلبکار این است که: « فَإِنْ کُنْتَ مُوسِراً أَوْفَیْتَهُ وَ کَفَیْتَهُ وَ أَغْنَیْتَهُ وَ لَمْ تَرْدُدْهُ وَ تَمْطُلْهُ فَإِنّ رَسُولَ اللّهِ (ص) قَالَ مَطْلُ الْغَنِیّ ظُلْمٌ » امام سجاد (ع) می فرماید : اولین حق طلبکار تو این است که اگر داشتی طلبش را بپردازی ، و کارش را به انجام برسانی و بی نیازش سازی و او را دور نگردانی و برایش امروز و فردا نکنی . چرا که پیغمبر (ص) فرمود: امروز و فردا کردن بدهکاری که مبلغ بدهی را دارد ظلم است. پس اولین حق طلبکار آن است که اگر بدهکار در حالت غنا و بی نیازی و آسانی بود مال طلبکار را به او بازگرداند و اگر غیر از این عمل کند ظالم است. حضرت امام سجاد (ع) در بیان این حق چند کلمه را می آورد مانند « أَوْفَیْتَهُ» و «کَفَیْتَهُ» و « أَغْنَیْتَهُ» و…. که این سه عبارت به ترتیب عبارتند از « أَوْفَیْتَهُ» یعنی اگر برای پرداخت بدهی وقت تعیین شده باشد و بدهکار نیز موسر باشد باید سر وقت بِدِهی ادا شود و بدهکار به وعده خود عمل کند ولو اینکه طلبکار محتاج و فقیر نباشد. «کَفَیْتَهُ» یعنی اگر طلبکار محتاج باشد باید بدهکار همانگونه که طلبکار کرامت و آبروی او را حفظ کرده کرامت او را حفظ کند. « أَغْنَیْتَهُ» و اگر طلبکار فقیر باشد بدهکار باید او را بی نیاز کند. این وظیفه آنقدر اهمیت دارد که اگر بین نماز طلبکار درخواست طلبش را کند بدهکار باید نمازش را قطع کند و طلب او را بدهد نه اینکه او را دور سر گرداند و معطل کند. عذاب اخروی حبس اموال دیگران: « قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَا یُونُسُ مَنْ حَبَسَ حَقَّ الْمُؤْمِنِ أَقَامَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ یَوْمَ الْقِیَامَهِ خَمْسَمِائَهِ عَامٍ عَلَى رِجْلَیْهِ حَتَّى یَسِیلَ عَرَقُهُ أَوْ دَمُهُ وَ یُنَادِی مُنَادٍ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ هَذَا الظَّالِمُ الَّذِی حَبَسَ عَنِ اللَّهِ حَقَّهُ قَالَ فَیُوَبَّخُ أَرْبَعِینَ یَوْماً ثُمَّ یُؤْمَرُ بِهِ إِلَى النَّار » (الکافی ؛جلد۲؛صفحه۳۶۷) امام صادق علیه السلام می فرمایند: اى یونس! هر کس حق مؤمنى را حبس کند خداى عزّ و جلّ در روز قیامت، پانصد سال او را روى دو پا نگهدارد تا عرقش یا خونش جارى شود، و منادى از جانب خداوند ندا کند: این است آن ستمکارى که حق خدا را از او حبس کرده، حضرت فرمود: پس چهل روز سرزنش شود، سپس فرمان داده شود او را به دوزخ ببرند. ببینید در این روایت عذاب کسی که طلبِ طلبکار را نمی دهد چگونه است، از طرفی او را ستمکار نام می برد و همچنین خدا خودش را جای طلبکار می گذارد و می فرماید حق خدا، و از این روایت استفاده می شود که گیرنده قرض خداست و پاداش در صورت قرض دادن و عقاب در صورت نپرداختن بدهی با خداست و در آخر هم با سرزنش او را وارد دوزخ می کنند. شخصی از دنیا رفت به پیغمبر(ص) گفتند: بیا نماز بخوان. تا حضرت آمد نماز بخواند، فرمود: بدهی دارد؟ گفتند: بله. گفت: من نماز نمی خوانم. ببینید بدهی اش را چه کسی می دهد؟ اول روشن شود چه کسی بدهی اش را می دهد بعد من نماز بخوانم. البته این حدیثی نیست که اگر کسی بدهکار است، بر مرده ی او نماز نخوانید. اما از این حدیث می توان فهمید که پیغمبر(ص) چقدر به بدهی حساس است و چقدر اسلام حساس است. هر گناهی که آدم بکند اما در جبهه شهید شود، خدا او را می بخشد، اما بدهی را نمی بخشد. حدیث است کسی که پول مردم را می تواند بدهد و نمی دهد. تاریخ چک را یک روزی می زند که به جمعه برسد، صفرهای چک را یک طوری می نویسد که به بانک برود و برگردد حدیث داریم که پیغمبر(ص) فرمود: «مَنْ یَمْطُلْ عَلَى ذِی حَقٍّ حَقَّهُ وَ هُوَ یَقْدِرُ عَلَى أَدَاءِ حَقِّهِ فَعَلَیْهِ کُلَّ یَوْمٍ خَطِیئَهُ عَشَّارٍ» (من لایحضره الفقیه، ج ۴، ص ۱۵) کسی که مال مردم را نگه دارد، کسی که می تواند پول مردم را بدهد و نمی دهد «فَعَلَیْهِ کُلَّ یَوْمٍ خَطِیئَهُ عَشَّارٍ» هر روزی گناه دزد بیابانی را برایش می نویسند. قدیم دزدهایی سر گردنه بودند به آن ها می گفتند: عشّار. یک به ده می گرفتند و رها می کردند. هر چیزی داری یک دهم آن را بده و برو. «عَشَّارٍ»، عشر بگیر، باج بگیر. «مَنْ یَمْطُلْ عَلَى ذِی حَقٍّ حَقَّهُ وَ هُوَ یَقْدِرُ عَلَى أَدَاءِ حَقِّهِ» یعنی دارد بدهد ولی تفره می رود. یک حدیث شیرین هم برایتان بخوانم. یک کسی از کفار پول گرفت بعد هم به مکه رفت، امام صادق را دید به امام صادق گفت: من از فلان کافر وام گرفتم، حالا به زیارت آمدم، می خواهم همین جا بمانم و پولش را ندهم. امام صادق فرمود: از مکه برگرد پول کافر را هم بده. نمی شود پول کافر را هم نداد، قرض کردی باید پرداخت کنی. مشروح خطبه دوم بسم الله الرحمن الرحیم وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم. عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم. مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم: دوشنبه ۱۳ جمادی الاول ، شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روایت ۷۵ روز : در این هفته ، دوشنبه ۱۳ جمادی الاول شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روایت ۷۵ روز را داریم که شهادت این بانوی دو عالم صدیقه کبری و خاتون محشر را خدمت همه شما عزیزان و بزرگواران تسلیت عرض می کنم. انشاالله با برنامه های معنوی و معرفتی و بصیرتی که در سطح بخش توسط شما مردم ولایتمدار و مساجد و هیأتها و توسط روحانیون محترم و معزز برگزار می شود بتوانیم از فاطمیه توشه ای را برگیریم و جوانان عزیز را اهل فاطمیه و مأنوس با فاطمیه بکنیم . که هر چه داریم از فاطمه زهرا (س) ، از رشادتها و از ایثار و فداکاری و بصیرت افزایی حضرت زهرا (س) نسبت به ولایت داریم. شهید مدافع حرم و مقام و منزلت شهدا: خداوند متعال درباره منزلت شهدا فرموده است : «الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ (۲۰)» (سوره توبه) یعنی کسانی که ایمان آورده و هجرت کرده و در راه خدا با مال و جانشان به جهاد پرداخته اند نزد خدا، مقامی هرچه والاتر دارند و ایشان همان رستگارانند. در این آیه جهادگران با مال و جان در راه خدا را رستگاران معرفی کرده و سعادت آنها را تضمین کرده چرا که مقامشان نزد خداوند بلند است . یعنی کسانی که بی تفاوت به مستبد نیستند و در برابر کافران قیام می کنند را تشویق می کند و پاداش آنها را سعادت و مقام بلند و رستگاری معرفی کرده است . حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند : سه دسته هستند که در پیشگاه پروردگار عزوجل شفاعت می کنند و شفاعت آنها پذیرفته می شود دسته اول پیغمبران هستند و پس از آن علماء و پس از آن شهداء.(خصال صدوق؛صفحه۱۵۶) شهادت شهید محمد حیدری ، شهید مدافع حرم را هم به خانواده محترمشان تبریک می گویم و هم تسلیت عرض می کنم . مقام معظم رهبری فرمودند: اینها برای اسلام و انقلاب می جنگند و در غربت به شهادت می رسند اگر اینها نبودند ما باید با تکفیری ها و داعش در داخل کشور می جنگیدیم. یادواره شهدای مدافع حرم شرق استان تهران در شهرستان ورامین در روز سه شنبه برگزار می شود که انشاءالله همه شرکت خواهیم کرد. شنبه اول اسفند ماه ، حمله جنگنده رژیم بعثی عراق به هواپیمای مسافری و شهادت چهل تن از جمله حجت الاسلام و المسلمین شیخ فضل الله محلاتی (۱۳۶۴) و روز روحانیت و دفاع مقدس: روحانیت شیعه در طول تاریخ حیات خود با جبهه و جهاد سروکار داشته است مانند میرزا کوچک خان و مرحوم میرزای شیرازی و همچنین در دوران رضا خان پهلوی ، شهید مدرس و آیت الله کاشانی ؛ که آنها به عنوان رهبران اسلامی با برخورداری از سه ویژگی معماری ، فرماندهی و فقاهت زعامت می کردند که حضرت امام خمینی (ره) از جمله آن رهبران اسلامی بود . همچنین مقام معظم رهبری نیز که یکی دیگر از آن رهبران اسلامی است که کشور اسلامی و مسلمانان را مدیریت و هدایت می کند و همچنین روحانیت در دفاع مقدس با تربیت نوجوانان و جوانان از مسجد تا سنگرهای رزمندگان اسلام ، و با تبلیغ و روشنگری و با آموزشهای احکامی و اعتقادی و … در پادگانها و اردوگاهها و با تشویق مردم جهت پشتیبانی جبهه ها که در نقش فرماندهی و رزمنده بودن نقش های مختلف و بسزائی را ایفا کردند . روحانیت با حاکم کردن رنگ خدائی در جبهه ها مانند نماز و قرآن و … و تقویت روحیه رزمندگان که بنابر نظر کارشناسان نظامی ۷۵ درصد پیروزی در گرو روحیه عالی نظامیان می دانند و تنها ۲۵ درصد دیگر را به عواملی همچون تسلیحات و سازماندهی و آموزش و … نسبت می دهند. لذا در جنگ تحمیلی رقم شهدا و جانبازان و مفقودین حوزه ها نسبت به سایر قشرهای دیگر زیادتر بوده که تعداد شهدای روحانی در هشت سال دفاع مقدس بالغ بر سه هزار و ۴۱۷ نفر بوده که ۱۵٫۵ درصد کل روحانیون کشور در همان زمان است . در واقع در طول دفاع مقدس از هر هزار نفر طلبه، چهل نفر به شهادت رسیده اند، اما در بقیه اقشار از هر هزار نفر، چهار نفر شهید شده است. انتخابات هفتم اسفند و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهداف دشمن و تکلیف مردم و مسئولین و کاندیداها: جهان در انتظار حماسه ای دیگر است که ملت ایران با حضور پرشور و حداکثری و آگاهانه و با بصیرت خود و انتخاب افراد اصلح این حماسه را خلق خواهند کرد و حلقه وصل مردم با نظام اسلامی را محکم تر می کنند و دشمنان و بدخواهان را یک بار دیگر مأیوس و سرافکنده و خوار و خفیف خواهند کرد. اما برای اینکه این انتخابات و حماسه را مدیریت کنیم باید گوش به فرمان ولی امر مسلمین باشیم خصوصا فرمایشاتی که در جمع مردم آذربایجان بیان فرمودند: در ابتدا فرمودند : بنده وظیفه دارم مطالب را به مردم بگویم و من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد و هر آنچه که احساس کنم باید با ملت در میان بگذارم خواهم گفت. خب این از شجاعت و بصیرت و دلسوزی رهبر معظم انقلاب است که مطالب را با دلسوزی و بصیرت تمام با مردم در میان می گذارند . لذا برخود لازم می دانیم مطالبی را خیلی با صراحت به شما مردم عزیز جوادآباد عرض کنم ، بعد هم به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و هم ملاک های فرد اصلح بپردازم . و آن این است که بنده به عنوان امام جمعه بخش از هیچ کاندیدای حمایت نکردم و نمی کنم و نخواهم کرد و نظر خودم را به هیچ کس نگفتم و نخواهم گفت و به خودم اجازه نمی دهم به جای شما مردم فهیم و بصیر و مومن تصمیم بگیرم بلکه هرکس شما او را انتخاب کنید و نام او از صندوقهای رأی بیرون بیاید و پایبند به اصول انقلاب و نظام باشد و به شما مردم خدمت کند از او حمایت خواهم کرد و او را کمک می کنم که در این چند سال گذشته هم رویه ام این بوده است پس هیچ کس حق ندارد از بنده مایه بگذارد و بگوید امام جمعه از فلان کس حمایت کرده است که به هیچ وجه قابل قبول نیست. توصیه ام به گردانندگان و مسئولان مساجد و اماکن مذهبی و دولتی این است که آنها هم این مکانها را فقط به یک کاندید خاص اختصاص ندهند. اهمیت انتخابات: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و واجب عینی است . حتی شرکت در انتخابات منوط به اذن شوهر نیست و اگر کسی رأی سفید بیاندازد و این رأی سفید او موجب تضعیف نظام اسلامی باشد طبق نظر مراجع حرام است . پس این مسائلی که عرض کردیم اهمیت این انتخابات را می رساند. انشاءالله با حضور پر شور و انتخاب افراد اصلح هم به تکلیف خود عمل می کنیم و هم توی دهان بدخواهان به این انقلاب خواهیم زد. هدف دشمن در انتخابات : مقام معظم رهبری فرمودند : هدف دشمن این است که مردم را از اهداف پلید خود غافل کنند. چون دشمن و غرب همواره انتخابات را فرصتی برای رسیدن به اهدافش در قالب براندازی ، تضعیف و دو قطبی سازی و گسست وحدت ملت و نظام ایران و گرفتار سازی ایران در داخل برای جلوگیری از پیشرفت و ممانعت از حضور آن در صحنه جهانی و مقابله با الگو بودن آن برای جهان می داند . این اهداف آمریکا از فتنه ۸۸ و تحریم ها و مذاکرات و بدعهدی های آنها خصوصا در مسائل هسته ای کاملا مشخص است که باردیگر یک مسئول آمریکایی گفت کاری می کنیم که سرمایه گذاران دنیا نتوانند به ایران بروند و سرمایه گذاری کنند . خب اینها اهداف پلید آمریکاست که مقام معظم رهبری بارها فرمودند که آمریکا غیر قابل اعتماد است . لذا بصیرت یعنی اینکه بدانید دشمن چی می خواهد . دشمن از به تعطیلی کشاندن انتخابات و تلاش برای شرکت پرشور نداشتن مردم و از جلوگیری انتخاب افراد اصلح نا امید شده هر چند دنبال می کند اما پروژه چهارمی را به نام نفوذ در انتخابات را کلید زده و می خواهد مهره های نفوذی خود را در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی داشته باشد تا به اهداف پلید خود که گفتم ، برسد. اهداف آمریکایی ها از نفوذ: الف) تخریب شورای نگهبان : آنها می خواهند تصمیمات شورای نگهبان را زیر سوال ببرند و غیرقانونی جلوه بدهند . بنابراین انتخابات را هم غیر قانونی جلوه می دهند و همچنین می گویند مجلس هم غیر قانونی است و در ادامه در طول چهار سال هر قانونی که در مجلس وضع شود غیر قانونی است و در نهایت کشور و مجلس را در خلاء بی قانونی نگهداشتن آن وقت می دانید چه بلائی بر سر کشور می آید. عده ای هم در داخل با آنها همسو هستند که ملتفت نیستند ، البته اگر با این فرمایشات مقام معظم رهبری بازهم از خرابکاری های خود دست برندارند جزء خائنان شناخته می شوند و مردم خود آنها را به سزای اعمالشان خواهند رساند . عزیزان شورای نگهبان ضامن اسلامیت نظام و چشم بینای نظام اسلامی است. ب) مجلسی مرعوب آمریکا و اشرافی درست کنند: چون اگر مجلسی مرعوب آمریکا باشد و مجلسی باشد که دنبال حاکمیت جربان اشرافی باشد این مملکت را بدبخت می کند چون اگر مرعوب آمریکا باشد مصالح کشور را خواهد فروخت . همچنین مجلس ریل گذار حرکت دولت است ، اگر اشرافی و مرعوب و ترسو باشد آنوقت منافع آمریکا در مجلس ما مصوب خواهد شد . ج) مجلس خبرگانی که دلبسته آمریکا هستند تشکیل بدهند: مجلس خبرگانی که تصمیم و سیاستگذار رهبری می باشند و در وقت لازم رهبر را معین می کنند لذا می خواهند مجلس خبرگان عوض اینکه دلباخته مردم باشند ، دلباخته غرب و آمریکا باشد. به همین خاطر دشمن روی مجلس خبرگان حساس است و حتی انگلیسی های خبیث در رادیو خود می گویند به فلان کس رأی بدهید و به فلان کس رأی ندهید اما به کوری چشم دشمنان، آمریکا و انگلیس رای اول دیار ۱۵ خرداد به همان کسانی است که آنها گفتند رای ندهید ، خواهد بود . جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ابتدای شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) نقش فعالی را در این نهضت و همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده است. حلقه اولیه این تشکل دینی – سیاسی که همگی از شاگردان حضرت آیت الله بروجردی (ره) و حضرت امام (ره) بودند از ابتدای شکل گیری نهضت، دوشادوش حضرت امام (ره) و سایر مردم این انقلاب را به پیش بردند و به عبارتی طلایه دار این نهضت درخشان قرن حاضر بوده اند. فقط به عنوان نمونه حضرت امام (ره) در نامه ای به آیت الله مشکینی (ره) در مورد انتخابات حوزه علمیه قم در اردیبهشت ۶۸ در بخشی از نامه می فرمایند: شما از قول من به فرزندان انقلابی ام بفرمایید که تندروی عاقبت خوبی ندارد. اگر آنان جذب حضرات آقایان جامعه محترم مدرسین نشوند، در آینده گرفتار کسانی خواهند شد که مروّج اسلام آمریکایی اند. مقام معظم رهبری فرمودند: جامعه مدرسین را نهادی ریشه دار، امتحان داده در دوران نهضت اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب، مستحکم در خط امام و انقلاب، و بی نظیر در حوزه خواندند. اینجا لازم می دانم که عرض کنم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر کاندیدای خبرگان رهبری را نمی شناسید به معتمدین که لیستی می دهند اعتماد کنید که به لیستی که جامعه مدرسین داده می توانید اعتماد کنید و رأی بدهید. وظیفه ملت در این انتخابات: مردم باید با تحقیق و بررسی تمام سوابق کاندیدا ها یک فردی که خصوصیات زیر را دارد انتخاب کنند چون اگر تحقیق نکند و با بی تفاوتی و سهل انگاری و یا از روی رفاقت یا جناح بازی و یا رو کم کنی یا به خاطر قیافه یا به خاطر قول و وعده های غیر عملی یا غیر قانونی و یا شخصی و … فردی را انتخاب کنند در حاالی که فردی بهتر بود و می توانستند انتخاب کنند و نکردند به خدا و رسول خدا و مسلمانان خیانت کرده است . روایتی از پیامبر (ص) است که می فرماید : « عن النبی(ص): مَنِ استَعمَلَ عامِلاً مِنَ المُسلِمینَ وَ هُوَ یعلَمُ اَنَّ فیهِم اَولَی بِذلِکَ مِنهُ وَ اَعلَمُ بِکِتابِ اللهِ وَ سُنَّهِ نَبِیهِ فَقَد خانَ اللهَ وَ رَسولَه وَ جَمیعَ المُسلِمینَ » یعنی هرکس در بین مسلمین فردی را برای مسئولیتی انتخاب کند (درحالی که افرادی داناتر به کتاب خدا و سنت رسول خدا(ص) و شایسته تر وجود داشته باشد) به خدا و رسول خدا (ص) و مسلمانان خیانت کرده است . اما ملاک ها و میزان دینی در انتخاب اصلح: مدافع اسلام ناب محمدی (ص) باشد : به کسانی که در قول و عمل مدافع اسلام یا برهنگان ، اسلام مستضعفین ، اسلام رنج دیدگان و … هستند رأی دهند به کسانی که طرفدار اسلام سرمایه داری ، اسلام مستکبرین ، اسلام مرفهین بی درد ، اسلام منافقین ، اسلام راحت طلبان یعنی اسلام آمریکایی هستند رأی ندهند. صددرصد معتقد و متعهد به اجرای احکام اسلام و مخالف با مکتبهای انحرافی، و معتقد به جمهوری اسلامی باشند . معتقد و وفادار به ولایت فقیه باشند : که امام خمینی (ره) فرمود : خودتان رأی بدهید و هم مردم و گروه ها را وادار کنید به همچو شخصی رأی بدهند و انتخابش کنند. به شخصی رأی بدهید که گرایش به شرق و غرب نداشته باشد : کسی که به اسلام و کشور نافع باشد و بازیگر نباشد و به چپ و راست گرایش نداشته باشند ، بلکه انقلابی باشند. احتمال انحراف و خیانت در آنها نرود: باید به اشخاصی که احتمال انحراف در آنان می رود رأی ندهید (چه احتمال انحراف عقیدتی ، اعمالی ، اخلاقی ) که به این اشخاص نمی شود اعتماد کرد. نترس باشد : سعی کنید مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید که در مقابل تمام دشمنان بأیستد و مقابله کند. دلسوز طبقه ضعیف باشد : به کاندیدی رأی بدهند که طعم تلخ فقر را چشیده باشند و خود را خادم ملت بداند نه اینکه وقتی رأی گرفت مردم را فراموش کند ، یعنی خدمت به مردم را فراموش کند . حضور تنها کافی نیست و یا به یک عده خاصی رسیدگی کند باز هم کافی نیست بلکه باید برای همه باشد . دارای تخصص و اطلاع از اوضاع جهان : چون در مجلس اسلام تنها کافی نیست بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد. اهل اسراف نباشد . برای رأی آوردن خود، دیگران را تخریب نکند و به دیگران و یا رقیب خود تهمت نزند. در کمال صداقت با مردم سخن بگوید . وحدت را خدشه دار نکنند. همچنین مردم خوب جوادآباد ، به همه توصیه می کنم که به سلیقه همدیگر و نظر همدیگر احترام بگذارید و همدیگر را به خاطر سلیقه آنها مورد هجمه قرار ندهید و رقابتی توأم با رفاقت داشته باشید نه دشمنی که بعد از انتخابات یکی برود مجلس، و شهری پر از کینه و تهمت و دروغ و شرمندگی و گناه در بین شما باقی بماند . آیا این درست است؟ کاندیداهای محترم هم توجه داشته باشند که حضرت علی (ع) فرمود: « إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَهٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَهٌ » همانا مسئولیت برای تو طعمه و لقمه نیست بلکه امانتی است در دست تو .این امانت حساب و کتاب دارد پس برای تحویل گرفتن این امانت بزرگ تلاش صادقانه و خالصانه و الهی داشته باشید نه به هر قیمتی به این پست برسید و به هر قیمتی حتی با گناه این امانت را تحویل بگیرید.


شنبه ، ۱اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راوی نیوز]
[مشاهده در: www.ravinews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن