تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820243528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یازدهمین مرکز"آپا"کشور در دانشگاه سمنان آغاز به کار کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


یازدهمین مرکز"آپا"کشور در دانشگاه سمنان آغاز به کار کرد استان‌ها > سمنان - یازدهمین مرکز آگاهی ،پشتیبانی و امداد"آپا"کشور در دانشکده مکانیک دانشگاه سمنان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ؛ دکتر عباس هنر بخش رئوف رئیس دانشگاه سمنان در مراسم آغاز به کار این مرکز ، با اشاره به حملات سایبری فراوان و تهدیدات موجود در این زمینه گفت : با توجه به پتانسیلهای موجود در دانشگاه ، این مرکز می تواند خدمات خوبی در زمینه واکنش مناسب و پیشگیری از آسیب به دستگاههای اجرایی ، شرکت های خصوصی و همچنین اقشار مختلف در استان ارائه دهد .
معاون مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات کشور هم در این مراسم گفت :مرکز آپا تیم های سریع واکنش به رخداد هستند که اختلال و حمله ی احتمالی در شبکه اینترنت و فضای مجازی را به بهترین نحو و در کوتاه ترین مدت پاسخگو هستند .
محمد تسلیمی افزود : این مراکز باید علاوه بر مقابله، در حوزه پیشگیری و مدیریت کیفیت امنیت هم کار کنند تا مواردی را که در آینده ممکن است به خطر منجر شود تشخیص دهند .
وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 450 هزار تهدید در حوزه نرم‌افزارها و سخت‌افزارها در دنیا ثبت می‌شود اظهار کرد: این مهم نشان از آسیب‌پذیر بودن سیستم‌هاست که مقابله با این هجم عظیم تهدیدات نیاز به هماهنگی و همکاری همه جانبه کارشناسان حوزه امنیت دارد.
معاون مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات کشور پایش بیش از 60 درصد ترافیک بین المللی کشور و فعالیت در حوزه کودک و اینترنت را از برنامه های آینده این سازمان عنوان کرد و گفت : مراکز آپا کمک می کنند تا شبکه ملی اینترنت کشور هر چه بهتر و سالم تر بماند .
تسلیمی با اشاره به راه‌اندازی یازدهمین مرکز آپا کشور در دانشگاه سمنان تصریح کرد: مرکز آگاهی -پشتیبانی و امداد یا "آپا"به‌عنوان پشتیبان امنیت در کشور و برای کمک به امنیت منطقه‌ای در استان سمنان راه‌اندازی شده است.
معاون مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات کشور، آموزش ،آگاهی‌رسانی و هشدار را یکی از راهکارهای مقابله با تهدیدات رایانه ای دانست و افزود: مرکز آپا به‌زودی در همه کشور با هدف اطلاع‌رسانی و پاک‌سازی شبکه ترافیک راه‌اندازی خواهد شد.
مجید افصحی رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه ای دانشگاه سمنان هم در این مراسم گفت : با توجه به داشتن رشته های متنوع حوزه فناوری اطلاعات در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه از نیروهای متخصص برای فعالیت در مرکز آپا بهره مند هستیم .
افصحی با بیان اینکه به طور متوسط هر لحظه 1200 نفر کاربر آنلاین در مجموعه دانشگاه داریم گفت : بر اساس تحقیقات انجام شده دانشگاه سمنان در حوزه اقدامات انجام شده در حوزه IT رتبه دهم را در دانشگاههای غیر پزشکی و رتبه 21 را در بین دانشگاههای کل کشور دارد .
وی از بازدید روزانه 40 هزار بار ازپایگاه خبری و وب سایت اصلی دانشگاه خبر داد .
رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه ای دانشگاه سمنان با بیان اینکه این دانشگاه در رشته های مختلف متناسب با فناوری اطلاعات دانشجو دارد افزود : به دنبال اخذ مجوز ایجاد رشته کارشناسی امنیت فناوری اطلاعات در دانشگاه سمنان هستیم .
همچنین گواهینامه مرکز تخصصی آپا از سوی مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران به رئیس دانشگاه سمنان اعطا شد

کلید واژه ها: استان سمنان -




شنبه 1 اسفند 1394 - 11:48:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن