تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804778601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با نظـارتی که به محافظه کاری ختم شــود و رهبـــری را دعوت به سازشکاری کند مخـالـف هستم


واضح آرشیو وب فارسی:راه مبین: ما بر سر یک دو راهی هستیم؛ یک پیچ مهم تاریخی؛ می توانیم در مسیر انقلاب اسلامی که مدار و موازنة قدرت را در جهان تغییر داد و دو قطبی کمونیسم و سرمایه داری را به اسلام و لیبرال دموکراسی برگرداند حرکت کنیم، و یاخدای ناکرده سازشکار شویم. بی شک مردم بزرگوار ما مسیر اسلام ناب را انتخاب خواهند کرد.به گزارش  پایگاه خبری راه مبین به نقل از ۵۹۸، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری در استان البرز در جمع مردم استان البرز به تبیین جایگاه انقلاب اسلامی و رسالت مجلس خبرگان رهبری پرداخت که متن کامل این سخنرانی در ادامه می آید: خدمت همه خواهران وبرادران گرامی عرض سلام و ادب و احترام دارم. درگیری تاریخی بین جریان انبیاء الهی و اوصیاءشان از یک طرف و فراعنه تاریخ از طرف دیگر را ـ چون با فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) آشنا هستیدـ می دانید. این درگیری یک نزاع تاریخی است که از یک طرف بر محور توحید و اقامه توحید،و ازطرف دیگر بر محور دنیا پرستی و شیطنت است؛ این درگیری در نقطة اوج خود در دوران معاصر،درگیری تمدن جدید غرب که از آن به «تجدد» یاد می شود با ادیان الهی از جمله اسلام است؛که در دوران ما این درگیری درتنش بین انقلاب اسلامی و جریان تجدد تمثل و تحقق پیدا می کند. من گزارش خیلی کوتاهی از این جریان تقدیم می کنم. قبل از انقلاب اسلامی در اوان جنگ دوم جهانی، سه قدرت در غرب ظهور کرد؛ که اول جریان سرمایه داری و لیبرال دموکراسی،دوم جریان ناسیونالیسم(از جنس ناسیونالیسم هیتلری و آلمانی) و سوم جریان کمونیسم است.این سه ایدئولوژی برآمده ازجریان تجدد یک نقطه مشترکدارند که آن تحقیر دین و انبیاء الهی است. با صدای بلند هم این را فریاد می زنند. نه فقط مدعی این هستند که دین نباید سیاسی باشد و در عرصة حیات اجتماعی انسانها نباید دخالت کند، بلکه با اساس دیانت و اعتقادات معنوی مقابله می کنند. بعد از جنگ دوم جهانی این قدرتها در دو جریان تقلیل پیدا می کنند؛ یکی قطب سرمایه داری و دوم، قطب کمونیسم. ایدئولوژی ناسیونالیسم دوام ظهور و بروز جدی در غرب ندارند. بعد از جنگ، قدرتهای برنده، زمام قدرت جهان را در دست گرفتند و برای مذهب هیچ نقشی حتی در عرصة حیات اجتماعی هم قائل نشدند. معتقد بودند دوران دین و مذهب به سر آمده است؛آنها برای ملت های غیرخودشان هم نقش جدی قائل نبودند. همه می دانید کنفرانسی در سال ۱۳۲۲ در تهران تشکیل شد و رئیس جمهوری های سه قدرت بزرگ برندة جنگ جهانی، شوروی، انگلستان و آمریکا، در آن شرکت کردند و دربارة مسایل منطقه از جمله کشور ایران تصمیم گرفتند . و بدون این که به شاه وقت کشور اجازة کمترین حضور و دخالتی را بدهند برای آینده ایران و جایگاه و توسعه آن تصمیم گرفتند. اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال اشغال لانة جاسوسی، صف بندی در جهان تغییر می کند؛ یعنی یک قدرت نو ظهور در جهان بر محور اسلام و معنویت و مدعی دین سیاسی یعنی اسلام سیاسی بوجود می آید؛ از مرزهای جغرافیایی عبور کرده، به یک قدرت بزرگ تبدیل می شود و دو قطبی اسلام و غرب شکل می گیرد. بعد از فروپاشی روسیه در سال ۱۳۷۰(۱۹۹۱) -که این هم محصول انقلاب اسلامی است- موازنة قدرت باز هم تغییر می کند؛ یعنی نزاع در جهان تبدیل بهدرگیری سرمایه داری غرب و اسلام می شود . در همین دوران است که سیاستمداران بزرگ نظریه برخورد تمدنها را مطرح می کنند و پیش بینی یا پیشنهاد می کنند که در سال ۲۰۰۰ درگیری به شکل نظامی ظهور پیدا کند که حمله غرب به دنیای اسلام هم همزمان آغاز می شود. یکی از متفکرین غرب (هانتنگتون)بعد از فروپاشی کمونیسم حرفش این است که الآن دوران درگیری تمدنها است و مهم ترین تمدنهایی را که نام می برد یکی تمدن غرب به لیدری آمریکا و دوم، تمدن اسلامی به زعامت و پیشوایی ایران است. این یک مرحله ی تغییر موازنه قدرت است. کمی که جلوتر می رویم آن درگیری به نقطه شفاف تری می رسد؛ تجزیه و ترکیب جدیدی در جهان بین نیروهاو آرایش ها اتفاق می افتد؛ بنیانگذارانقلاب اسلامی حضرت امام ـ رضوان الله تعالی علیه ـ و سپس مقام معظم رهبری (مدظله العالی)بر اتحاد و وحدت دنیای اسلام تأکید می کنند، اما یک تجزیه قهری در درون دنیای اسلام اتفاق می افتد و صف طرفداران اسلام آمریکائی ـ چه از نوع اسلام خشن طالبانی و داعشی به رهبری عربستان و چه از نوع اسلام سازشکارترکیه- از صف اسلام ناب جدا می شود. قرائت های سازشکار از اسلام هر دو در کنار جریان غرب و لیبرال دموکراسی، فعالیتهای نیابتی منطقه ای می کنند. این درگیری به یک دوقطبی کشیده می شود؛ هم دنیای غرب تجزیه می شود و هم دنیای اسلام. طرفداران غرب در دنیای اسلام هم که ـ به قرائت امام (رض)ـ اینها اسلام آمریکایی هستند، در کنار جریان غرب و لیبرال دموکراسی قرار می گیرند و برای بسط نفوذ آن کار می کنند. و طرفداران ادیان الهی آرام آرام به سمت دنیای اسلام میآیند؛ یعنی یک ترکیب جدید و آرایش جدید از نیروها شکل می گیرد، از یک طرف تشیع و انقلاب اسلامی و در کنار آن مسلمانانی که محب اهل بیت (ع) و درگیر با تمدن مادی غرب هستند و در کنار آنها حتی موحدانی که به آئین مذهبی خودشان معتقدند مثل مسیحیت سنتی و حتی کلیمی ها (ما بین یهود و کلیم فرق می گذاریم؛ کلیمی ها موحدینی هستند که پیرو حضرت موسای کلیم می باشند به خلاف یهودیها). این اتحاد درحال شکل گیری است. چند روز قبل من با یک متفکر روسی که از سیاستمداران مقتدر پشت پرده هم هست،دیداری داشتم، او یک مسیحی کاملاً معتقد و طرفدار مذهب ارتودوکس است، مدعی بود که می توانیم بین روسیه و ایران بر محور معنویت و ادیان توحیدی اتحاد برقرار کنیم، چیزیکه فراتر از اتحاد سیاسی است. این همان چیزی است که قرآن بشارتش را به ما می دهد؛ «لَتَجِدَنَّأَشَدَّالنَّاسِعَدَاوَةًلِّلَّذِینَآمَنُواْالْیَهُودَوَالَّذِینَأَشْرَکُواْوَلَتَجِدَنَّأَقْرَبَهُمْمَّوَدَّةًلِّلَّذِینَآمَنُواْالَّذِینَقَالُوَاْإِنَّانَصَارَى». نزدیک ترین جمعیت به مؤمنین جمعیت نصارا هستند. بنابراین الآن یک ائتلاف و آرایش جدید قدرت در جهان درحال شکل گیری است که در واقع دو قطبی قدرت در جهان است؛ یک طرف پیروان ادیان توحیدی که مخالف امپراتوری های قدرت مادی ومخالف امپراتوری غرب و استکبار جهانی هستند، یک طرف هم استکبار جهانی و تمدن مادی غرب به رهبری آمریکا و آن گرایش هایی از قرائت از اسلام یا حتی از مسیحیت که می تواند با این امپراتوری کنار بیاید؛ این دو قطبی جدیدی است که در جهان شکل گرفته است که به نظر می آید دوقطبی آخرالزمانی با قرائت معارف و روایات ما است. بنابراین یک جریان دو قطبی در درون دنیای اسلام و از جمله کشور ما در حال شکل گرفتن است؛جریان طرفدار غرب و جریان مخالفین با غرب. این دو جریان که هر دو هم به دنبال به دست گرفتن قدرت هستند، تلاش می کنند. نقشه ای هم که غرب قاعدتاً برای آینده ایران دارد و می توان آن را پیش بینی کرد، این است که یک کشور محافظه کار، دنباله رو غرب، و دارای شاخصه های پیشرفت و توسعه غربی که مدعی تمدن جدید و سخن جدید در جهان نیست؛ یک اقتصاد و قدرت نوظهور منطقه ای غربی؛ واقعاً غرب اگر احساس کند که در ربع قرن آینده می تواند فرهنگ انقلاب اسلامی را در درون فرهنگ غربمنحل کند، آن طرح را پیاده می کند. ما بر سر یک دو راهی هستیم؛ یک پیچ مهم تاریخی؛ می توانیم در مسیر انقلاب اسلامی که مدار و موازنة قدرت را در جهان تغییر داد و دو قطبی کمونیسم و سرمایه داری را به اسلام و لیبرال دموکراسی برگرداندحرکت کنیم، و یاخدای ناکرده سازشکار شویم.بی شک مردم بزرگوار ما مسیر اسلام ناب را انتخاب خواهد کرد. بدیهی است کهاین استقامت، تابع استقامت پرچمدار است. اگر پرچمدار یک نظام، استقامت نکند ولو نظام به ظاهر هم اسلامی باشد، تسلیم رقیب و غرب خواهد شد و مسیری که در جهان شکل گرفته که تغییر موازنه به نفع اسلام است، دوباره بازگشت خواهد کرد. چندی قبل، رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی مطلبی را برای اولین بار فرمودند که غرب حتی نگران این نیست که یک حکومت به ظاهر دینی باشدو به تعبیر ایشان یک عمامه به سری هم در رأس امور باشد، که مقصودشان این است که رهبری و زعامت کشور و پرچمدار و حتی ولی فقیه کسی باشد که به لباس روحانیت هم ملبس، ولی سازشکار با غرب است؛ غرب حاضر است با چنین کشوری هم کنار بیاید. الآن ما بر سر این دوراهی قرار گرفته ایم و مسئولیت بزرگی که روی دوش ما است همین است که آیا به سمت سازشکاری با غرب حرکت می کنیم یا استقامتی را که در طول این سی و چند سال داشته ایم و گردنه های بزرگی را هم پشت سر گذاشته ایمحفظ می کنیم. یکی از مسئولیت های پیش روی ملت بزرگوار ایران این است که در معرض یک انتخاب مهم قرار گرفته است؛ انتخابات خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی که هر دو هم بسیار مهم هستند، در مجلس شورای اسلامی، مسئولیت های نمایندگان شما مسئولیت های گسترده تری است. ولی آنچه در قانون اساسی بر عهده خبرگانی است که شما بر می گزینید و به آنها وکالت می دهید به حسب ظاهر مسئولیت محدود ولی درحقیقت بسیار خطیر است. مسئولیت هم یک مسئولیت در مقیاس ملی است. مسئولیت منطقه ای نیست همین جا اشاره کنم آنچه موجب شده من به خودم اجازه دهم که کاندیدای شما مردم بزرگوار استان البرز باشم همین بود. چون شما در مقیاس یک امر ملی به منتخب خود وکالت و نمایندگی می دهید؛موضوعش مسئله منطقه ای و یا حل بعضی مسایل بومی نیست، بلکه شما در مقیاس ملی تصرف می کنید. همین جا عرض کنم که اگر ما بخواهیم مسئولیت خبرگان را افزایش دهیم، باید به سمتی برویم که این مجلس به یک مجموعه توانمند در خدمت پرچمدار جامعة اسلام تبدیل شود؛ خبرگان دیدبان او باشند، و به اصطلاحبرای تحقق منویات ایشان و سیاستگذاریهایی که برای کل نظام می کنند دیدبانی وتحقق اش را پی گیری کنند، چه در مجموعه هایی که مستقیم وابسته به دستگاه رهبری هستند ؛ و چه در مجموعه های دیگر. و اگر هم بخواهند فعالیت های دیگری را تعریف کنند، گفتمان سازی برای مطالبات رهبری از نظام و تبدیل کردن آن به یک مطالبه عمومی در بدنة جامعه و بعد منعکس کردن این مطالبه نسبت به دستگاههای مسئول و پیگیری تحقق منویات است. بسیاری از مطالبی را که رهبر بزرگوار انقلاب در سالهای اخیر فرموده اند، شبیه اقتصاد مقاومتی و امثال اینها، کمتر عملیاتی شده است. ورای عملیاتی شدن، یک برنامه روشن هم می خواهد. خبرگان می توانند یک چنین مسئولیتی را بر عهده بگیرند. بنده حتماً با نظارتی که به محافظه کاری ختم شود و رهبری را دعوت به سازشکاری کند مخالف هستم. اما با دیدبانی از طرف ولی فقیه و بازوان قوی برای رهبر جامعه بودن، و مشاور امین بودن، صددرصد موافق هستم. در هر صورت همه عزیزانی که در استان شما در معرض انتخاب هستند، واجد صلاحیت می باشند و شورای نگهبان آنها را تأیید کرده است، یقین دارم شما بر اساس وظیفه الهی تلاش می کنید شایسته ترین را انتخاب کنید، اگر بنده را لایق وکالت دانستید بنده هم با خدای متعال عهد می بندم که به وظیفه شرعی نسبت به این مسئولیت خطیر که بر عهده من می گذارید با توکل به خداوند ان شاء الله عمل کنم. این میثاقی در محضر وجود مقدس امام زمان (عج) است هم شما که اعتماد می کنید و وکالت میدهید و هم بنده که خودم را در معرض انتخاب شما قرار داده ام. در هر صورت با تقوایی که از شما سراغ دارم هر چه نتیجة انتخاب شما باشد انشاالله مصلحت کشور و نظام اسلامی هم خواهد بود. والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته


پنجشنبه ، ۲۹بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راه مبین]
[مشاهده در: www.rahemobin.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن