تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805390602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعدام رویای شیخ سلمان با طناب فساد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
اعدام رویای شیخ سلمان با طناب فساد




وقتی بلاتر و پلاتینی با حکم کمیته اخلاق فیفا با ٨‌سال محرومیت از حضور درفوتبال روبه‌رو شدند، کمتر خوشبینی به بازگشت روسای یوفا و فیفا به مسند قدرت امید داشت





روزنامه شهروند: وقتی بلاتر و پلاتینی با حکم کمیته اخلاق فیفا با ٨‌سال محرومیت از حضور درفوتبال روبه‌رو شدند، کمتر خوشبینی به بازگشت روسای یوفا و فیفا به مسند قدرت امید داشت اما پس از برگزاری جلسه تجدیدنظر حکم این ٢ درجلساتی جداگانه، حالاپرونده وارد فاز تازه‌ای شده؛ فازی که حتی بی‌گناهی پلاتینی و بلاتر مقابل اشتباهات مرد پرنفوذ کنفدراسیون آسیا را نامحتمل جلوه   نمی‌دهد.

پای چه کسی وسط است؟

ابتدا میشل پلاتینی، رئیس یوفا درجلسه حاضر شد و حرف‌های جالبی زد: «برای آینده خودم نمی‌جنگم بلکه این مبارزه برای از بین بردن ظلم است. اگر اتهاماتی که به من وارد شده، تصویب شود، از خجالت در سیبری پنهان خواهم شد. دلیلی ندارد از کسی یا چیزی بترسم. انسان بی‌گناه از هیچ چیزی نمی‌ترسد و ایمان دارد مبارزه او جواب خواهد داشت. هنوز چیزی به پایان نرسیده است و من به مبارزه‌ام ادامه می‌دهم و ناامید نمی‌شوم.» متهم دریافت رشوه از بلاتر درجلسه بررسی مجدد درحالی‌ که ظاهری کاملا حق به جانب و البته مظلوم به خود گرفته بود، رئیس سابق فیفا را از هرگونه اتهامی مبرا دانست و گفت: «بلاتر هم شرایطی مانند من دارد و او هم با محرومیت مواجه شده است اما به خوبی می‌دانم یک نفر علیه من شهادت دروغ داده و نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرم تا او را شناسایی کنم.»

آن یک نفر کیست؟

بلافاصله پس از این حرف‌ها، رمزگشایی از فرد مورد اشاره پلاتینی شروع شد. نخستین سرنخ ازسوی گاردین، نگاه‌ها را متوجه شخصی به نام شیخ‌سلمان، رئیس بحرینی کنفدراسیون آسیا انداخت. ظاهرا در ویدیویی کمیاب در یک جلسه غیررسمی، رئیس کنفدراسیون آسیا از فاسدبودن پلاتینی و بلاتر در رأس ارکان فیفا و یوفا گفته بود. به‌ هرحال حتی اگر تا زمان پنهان‌شدن مرد فرانسوی در یخ‌های سیبری هم نام شیخ‌سلمان علنی نشود، بلاتر می‌تواند با دادن نشانه‌های واضح، کار روزنامه‌ها و جراید فضول را راحت کند! او درحال غرق‌شدن است و به همین دلیل ابایی از گفتن همه آنچه از نظر خودش حقایق می‌داند، ندارد.

بلاتر: از هیچ ‌چیز نمی‌ترسم

رئیس فیفا که با انتخابات پیش‌روی این نهاد رسما سمت خود را از دست خواهد داد، درست مانند پلاتینی خود را بی‌گناه دانست و اعلام کرد از هیچ‌گونه حکم افزون‌تری هراس ندارد. او در بخش جالبی از سخنان خود، ورود سیاست به فوتبال را عامل تباهی این ورزش دانست و از افرادی (به شکل خاص شیخ‌سلمان) نام برد که با وارد کردن سیاست به این ورزش، پاکی موجود در این ورزش را از بین برده‌اند. جالب است که در صحبت‌های بلاتر هم ردی از شیخ‌سلمان دیده می‌شود؛ مردی به‌ شدت بانفوذ، ظاهرا موجه اما بسیار پررمز و راز در کار و شغل ریاست کنفدراسیون آسیا!

روشنگری وکیل بلاتر

هرچند بخش زیادی از اظهارات رئیس فیفا در دفاع از خودش فعلا رسانه‌ای نشده اما وکیل او اعتقاد دارد فشار بی‌دلیل برخی کاندیداهای فعلی ریاست فیفا و البته ناکامان در راه میزبانی جام‌جهانی ٢٠١٨ و ٢٠٢٢، دلیل در دام افتادن بلاتر شده است. به اعتقاد ریچارد کولن، وکیل بلاتر، شیخ‌سلمان درست مانند بن‌همام قطری درجریان رشوه‎‌خواری عمده کنفدراسیون آسیا در اواسط قرن دوم هزاره جدید بود اما سکوت کرد و به خاطر برخورداری از لابی‌های قدرتمند بحرینی محاکمه نشد. این اتهام درصورت اثبات، بار دیگر انتخابات فیفا را زیر سوال می‌برد اما بعید به نظر می‌رسد لابی‌های قدرتمند اطراف شیخ‌سلمان، اجازه خارج‌شدن او از گردونه رقابت بر سر کسب عنوان ریاست فیفا را بدهند. بلاتر دربخشی از اظهارات خود در دادگاه تجدیدنظر، پول‌شویی را منحصر به بدنه اصلی فیفا ندانست و زد‌وبند در برخی از برندهای آسیایی فعال در فوتبال به نفع این رشته را عاملی خانمان برانداز نامید. این ماجرا وقتی جالب می‌شود که بدانیم شیخ‌سلمان‌درصدی از سهام ٣ شرکت از جمع شرکت‌های متهم به تخلف و تبانی با فیفا را دراختیار دارد و به‌عنوان یکی از اعضای اصلی (به دلیل برخورداری از سمت سیاسی) نمی‌توانسته از زدوبند این شرکت‌ها با فیفا بی‌خبر بوده باشد.

افزایش فشار به شیخ‌سلمان

با توجه به افشاگر‌ی‌های اخیر، فشار روی رئیس کنفدراسیون متهم به دست داشتن در قتل عام مردم ناراضی بحرین چند برابر شد. شیخ‌سلمان با خاندان سلطنتی بحرین رابطه نزدیکی دارد و با وجود اثبات تقریبی نقشش در قتل‌عام مردم استان سابق ایران، هنوز قرار مجازاتی برایش درنظر گرفته نشده است.

عوض شدن جریان انتخابات

به‌ هرحال حتی اگر اتهامی رسمی متوجه شیخ‌سلمان نشود، شیخ‌سلمان به خاطر همین افشاگری‌های صورت گرفته، علیه‌اش بسیاری از حامیانش ازجمله آسیایی‌ها را از دست خواهد داد. او هرچند در اروپا محبوب نیست اما در قاره آمریکا، آرای برخی کشورها را با خود دارد اما حالا درشرایطی که بسیاری از شخصیت‌های حقوقی دیگر به رأی دادن به او فکر نمی‌کنند، چهره‌ موجه‌ای مانند اینفانتینو، دست راست سابق پلاتینی در امور یوفا درحال پنبه کردن رشته‌های مرد بحرینی است.






تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن