تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820938220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگران المپيك هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نگران المپيك هستيم
زمان به‌سرعت سپري مي‌شود و فرصت زيادي تا اعزام كاروان ايران به المپيك ريو باقي نمانده است. برخلاف مسئولان ورزش و كميته ملي المپيك كه بر آرامش حاكم در تمامي تيم‌ها و فدراسيون‌ها تأكيد دارند، بايد اذعان كنيم كه نگران المپيك هستيم.
نویسنده : شيوا نوروزي 
زمان به‌سرعت سپري مي‌شود و فرصت زيادي تا اعزام كاروان ايران به المپيك ريو باقي نمانده است. برخلاف مسئولان ورزش و كميته ملي المپيك كه بر آرامش حاكم در تمامي تيم‌ها و فدراسيون‌ها تأكيد دارند، بايد اذعان كنيم كه نگران المپيك هستيم.
به كرات گفته شده كه موفقيت يك ورزشكار و يك تيم و يك فدراسيون در تورنمنتي چون المپيك به فاكتورهاي زيادي بستگي دارد؛ از عوامل روحي – رواني گرفته تا حمايت مسئولان. پشتيباني مالي يكي از اساسي‌ترين بخش‌هاي حمايت مسئولان ذي‌ربط است كه متأسفانه به‌رغم ادعاهاي مطرح شده در اين زمينه هنوز بسياري از‌ المپين‌ها از وضعيت حاكم بر اردوها ناراضي هستند. اين درحالي است كه نارضايتي آنها ناشي از زياده‌خواهي يا بازار‌گرم‌كني نمي‌شود؛ بلكه ملي‌پوشان رشته‌هاي مدال‌آور اين انتظار را دارند كه حداقل شرايط براي آماده‌سازي آنها فراهم باشد، البته شرايطي كه به‌هيچ‌وجه قابل مقايسه با رقباي المپيكي‌شان نيست ولي بازهم انتظار بهترين نتيجه را از آنها داريم. خوشبختانه تعداد سهميه‌هاي كسب شده قابل قبول است و با توجه به تلاش‌هاي خستگي‌ناپذير ورزشكاران ايراني احتمالاً تعداد سهميه‌ها بيشتر هم خواهد شد. در اين بين خيلي حواس‌شان نيست كه اين تعداد سهميه در چه شرايطي و چگونه به‌دست آمده‌اند. در ورزش كشورمان كمبودهاي مالي يكي از معضلات هميشگي به شمار مي‌رود؛ اما با نزديك‌شدن به المپيك و حساس‌شدن رقابت بين كشورهاي مدعي بدون شك اوضاع بيش از پيش وخيم مي‌شود. بسياري از كمبودها قبل از سال المپيك خيلي به چشم نمي‌آيند، منتها از كنار بحث المپيك و نبود بودجه كافي نمي‌توان به سادگي عبور كرد.
رئيس كميته ملي المپيك ديروز در راستاي آرام‌كردن فضاي ورزش و كاستن از انتقادهاي برخي فدراسيون‌ها و ورزشكارانشان بر واريز به موقع بودجه و رفع مشكلات موجود سخن گفت: «بودجه فدراسيون‌هاي مدال‌آور در آينده‌اي خيلي زود به دستشان خواهد رسيد.» خبر خوشي است كه اميدواريم به‌زودي به مرحله اجرا برسد، اما امضا نشدن چك‌هاي وصول مطالبات به‌دليل مشخص‌نبودن وضعيت خزانه‌دار، از آن دست دغدغه‌هايي است كه فقط در ورزش ايران به چشم مي‌خورد. مدت‌هاست كه رشته‌هاي اميد كسب مدال در انتظار رسيدن پول براي راه‌انداختن تيم‌ها و حل و فصل مشكلات خود هستند منتها بحثي به نام مشخص‌نبودن خزانه‌دار كميته ملي المپيك فصل جديدي را در معضلات فراوان ورزش كشور ورق زده است. حال آنكه ورزشكاراني كه اميدوار به كسب مدال‌شان در المپيك هستيم، بابت كمبودهاي مالي و حمايت‌نشدن از سوي مسئولان ارشد ورزش گلايه دارند. مربيان هم دست كمي از سايرين ندارند. محمد بنا بارها گلايه‌هايش را به زبان آورده و هشدارهاي لازم را داده است. المپين‌هاي تيرانداز كماكان فشنگ كافي براي تمرين و آماده‌شدن براي مسابقات ندارند ولي با همين تعداد فشنگي كه قطره چكاني به دستشان رسيد پنج سهميه گرفتند. كيومرث هاشمي در شرايطي مدعي شده «المپيكي‌ها مشكل مالي نخواهند داشت» كه همه مي‌دانند چند ماه از سال موسوم به «سال المپيك» گذشته و فرصت زيادي از دستمان رفته است. اگر قرار باشد بودجه‌اي كه همه از آن حرف مي‌زنند، در روزهاي منتهي به زمان آغاز المپيك به دست تيم‌ها برسد، مطمئن باشيد كه تأثير چنداني در موفقيت المپيكي‌ها نخواهد داشت. پروسه آماده‌سازي تيم‌ها براي اعزام به بزرگ‌ترين گردهمايي ورزشي جهان چند سال قبل از شروع المپيك آغاز مي‌شود. متأسفانه در روزهايي كه ورزش‌مان به پول نياز دارد، همه حرف از تأمين بودجه در آينده مي‌زنند، آينده‌اي كه هنوز معلوم نيست دقيقاً چه زماني است. فضا المپيكي نيست و مي‌بايست خيلي زودتر از اينها فكري براي علاج كمبودها مي‌شد. بااين‌حال انتظار مي‌رود كه با پيگيري وزارت ورزش و كميته ملي المپيك هرچه زودتر بودجه واجب‌تر از نان شب به دست تيم‌ها برسد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن