تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802508485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خط بطلاني بر ادعاي واهي سعودي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: خط بطلاني بر ادعاي واهي سعودي‌ها
نویسنده : سعيد احمديان 
كشورمان اين روزها ميزبان دو مسابقه مهم بين‌المللي است، مسابقاتي كه مي‌تواند يك پيام ويژه براي جهانيان داشته باشد و امنيت ايران را به رخ كشورهاي عربي كه سعي داشتند آن را زير سؤال ببرند بكشد. اين ميزباني بهترين مبلغ براي مقابله با جوسازي مقامات عربستاني و اماراتي است كه در چند هفته اخير به طرق مختلف سعي كرده‌اند اينگونه القا كنند كه كشورمان امنيت ندارد و تقاضا كرده بودند بازي‌هاي تيم‌هاي ورزشي‌شان با ايران در زمين‌ بي‌طرف برگزار شود. با اين حال با اتفاقاتي كه اين روزها مي‌افتد، ادعاي دروغين برخي كشورهاي عربي خيلي زود نقش برآب شده و ميزباني خوب ايران در مسابقات بين‌المللي، توطئه عربستاني‌ها را خنثي كرده است. از يك سو در قشم بيش از 10 تيم فوتبال هنرمندان از كشورهاي مختلف به اين جزيره آمده‌اند تا در رقابت‌هاي جام جهاني هنرمندان شركت كنند و از سوي ديگر كيش هم چند روزي است كه با ميزباني مسابقات واليبال تور ليگ جهاني، ميزبان تيم هايي از 24 كشور مختلف جهان است. برگزاري اين دور رقابت با حضور تيم هايي از كشورهاي مختلف، علاوه بر خنثي كردن جوسازي كشورهاي عربي، مي‌تواند بهترين تبليغ براي كشورمان نيز باشد.


برگزاري اين گونه مسابقات بين‌المللي پاسخي محكم به عربستاني‌ها و اماراتي هاست و فرصت را در اختيار فدراسيون فوتبال نيز قرار مي‌دهد تا در مواجهه با اقدام سياسي عربستاني‌ها كه از كنفدراسيون فوتبال آسيا خواسته‌اند، رقابت‌هاي تيم‌هاي باشگاهي شان با ايران در كشور سوم برگزار شود، دستشان پر باشد. هر چند تا اينجا رئيس فدراسيون فوتبال با گرفتن موضعي منفعلانه، نتوانسته از اين آزمون پيروز بيرون بيايد و با واكنش‌هاي خنثي ناخواسته در جهت تأييد ادعاي كشورهاي عربي حركت كرده است. با اين وجود به نظر مي‌رسد كه انفعال فدراسيون فوتبال بايد روزي به پايان برسد و اگر علي كفاشيان ادعاي دفاع از منافع ملي را دارد بايد محكم پاي امنيت ايران بايستد و با به رخ كشيدن حضور كشورهاي مختلف در ايران براي برگزاري مسابقات ورزشي از امنيت ايران دفاع كند و اجازه ندهد كه ادعاي دروغ عربستاني‌ها به كرسي بنشيند.


البته نفوذ عربستاني‌ها در كنفدراسيون فوتبال آسيا بر كسي پوشيده نيست و طبيعي است كه شيخ سلمان بحريني به عنوان رئيس AFC مابين ايران و عربستان، انتخابش جلب رضايت سعودي‌ها خواهد بود، با وجود  اين فدراسيون فوتبال ايران نبايد از حق ميزباني تيم‌هاي ايراني كوتاه بيايد. به هر حال در صورتي كه كنفدراسيون فوتبال آسيا زير فشارهاي عربستان با گرفتن يك تصميم سياسي، ادعاي سعودي‌ها را قبول كند و رأي به برگزاري مسابقات ايران و عربستان در زمين بي‌طرف بدهد، بهترين تصميم براي فوتبال ايران، همان تصميمي است كه ديروز سرپرست تيم فوتبال سپاهان در گفت‌وگو با خبرگزاري رويترز بر آن تأكيد و اعلام كرد كه سپاهان به عنوان يكي از نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا حاضر به بازي با تيم‌هاي عربستاني در كشور ديگري نيست و از رقابت‌هاي باشگاهي آسيا كنار خواهد كشيد. كناره‌گيري از ليگ قهرمانان آسيا كه ديگر نماينده‌هاي ايران هم بر آن تأكيد دارند، مي‌تواند مساوي دفاع از منافع ملي كشورمان باشد، اين در حالي است كه قبول بازي در كشور سوم تأييد كننده ادعاي واهي عربستاني‌ها است.


هر چند كفاشيان در مصاحبه هايش تلويحاً بازي تيم‌هاي كشورمان با نمايندگان سعودي را در كشور بي‌طرف تأييد كرده است اما رئيس فدراسيون فوتبال خوب مي‌داند كه در اين مورد باشگاه‌هاي ايراني حاضر در ليگ قهرمانان آسيا حاضر به همراهي با او نيستند و آن طور كه ديروز نماينده يكي از تيم‌ها، يعني سپاهان اعلام كرد از ليگ قهرمانان كنار خواهند كشيد تا عزت ملي ايران را حفظ كنند و تسليم جوسازي سعودي‌ها نشوند. بديهي است كه ادعاي سعودي‌ها محلي از اعراب ندارد و حضور كشورهاي مختلف در ايران براي رقابت‌هاي ورزشي تأييد كننده امنيتي است كه براي تيم‌هاي عربستاني‌ها هم وجود خواهد داشت. به طور قطع ميزباني ايران در اين مسابقات به بهترين شكل ممكن خط بطلاني بر جوسازي عربستاني هاست و به همين خاطر بديهي است كه فدراسيون فوتبال ايران هم بايد با گرفتن يك موضع قاطعانه، اجازه ندهد بازي سياسي سعودي‌ها به سرانجام برسد و امنيت ايران زير سؤال ببرد، به خصوص كه حضور كشورهاي مختلف در قشم و كيش گوياي همه چيز است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن