تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819562623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در ستاد مناسب‌سازی کرمانشاه مطرح شد تبدیل ورودی پارک‌های کرمانشاه به میدان مسابقه معلولان /مدیران هم ویلچرنشین می‌شوند!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در ستاد مناسب‌سازی کرمانشاه مطرح شد
تبدیل ورودی پارک‌های کرمانشاه به میدان مسابقه معلولان /مدیران هم ویلچرنشین می‌شوند!
تبدیل ورودی پارک‌های کرمانشاه به میدان مسابقه معلولان و ویلچرنشین شدن مدیران کل استان از موضوعات مهم مطرح شده در ستاد مناسب‌سازی بود.

خبرگزاری فارس: تبدیل ورودی پارک‌های کرمانشاه به میدان مسابقه معلولان /مدیران هم ویلچرنشین می‌شوند!



به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، خط و نشان معرفی مدیران بی‌تفاوت به موضوع مناسب‌سازی فضاهای شهری برای تسهیل در تردد معلولان در ستاد مناسب‌‌سازی فضاهای شهری استان کرمانشاه کشیده شد؛ در این جلسه که ظهر امروز با حضور مجتبی نیک‌کردار، معاون امور عمرانی استاندار، جعفر همتی، مشاور عالی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد مصوبات جلسات گذشته این ستاد و وضعیت اجرا و عدم اجرای آنها مورد بررسی قرار گرفت. شناسایی «معلول‌ترین ادارات» موضوع جالبی بود که از سوی مسئولان دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان مطرح شد؛ معلول‌ترین ادارات از لحاظ عدم رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی برای تسهیل تردد افراد معلول و جانباز قرار است پس از ارزیابی معرفی شوند. یکی دیگر از مصوبات جلسات گذشته این ستاد این بود که بنا به پیشنهاد مشاور وزیر کشور باید برنامه «یک روز همراه با معلولان و جانبازان» در شورای اداری تصویب و اجرا شود که مقرر شده پس از هماهنگی لازم برخی از مدیران ارشد و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی یک روز کاری را با تنی چند از جانبازان ویلچری و معلولان حرکتی، نابینا و... همراه شوند و با حضور در ادارات از نزدیک مشکلات آنها را مشاهده کنند و نشستن روی ویلچر و مراجعه به ادارات با موانع پیش رو را تجربه کنند. البته پیشنهاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در این خصوص این بود که مدیر هر دستگاه اجرایی با همراهی یک فرد معلول و نشستن روی ویلچر مشکلات ادارات خود در این زمینه را بررسی کند که این موضوع با استقبال اعضای ستاد همراه بود. انتقاد دیگر اعضای ستاد مناسب‌سازی به ایجاد رمپ‌های نامناسب در ورودی برخی از پارک‌های سطح شهر کرمانشاه بود که یکی از اعضا با اعتراض نسبت به این موضوع گفت که هدف ما صرفا ایجاد رمپ نیست و باید شیب این ورودی‌ها هم مناسب باشد، چون در حال حاضر در برخی مناطق این ورودی‌ها به مکانی برای زورآزمایی و مسابقه برای معلولان تبدیل شده و فقط آنهایی که توان بدنی بالایی دارند، می‌توانند از آن عبور کنند. یکی از مسئولان شهرداری کرمانشاه نیز در این زمینه اظهار کرد که اقدامات خوبی در پارک‌های مناطق مختلف سطح شهر کرمانشاه انجام شده است و به جز یک منطقه که در خصوص آن موردی برای اصلاح معرفی نشده بقیه در حال اصلاح هستند. مشاور عالی استاندار کرمانشاه در این خصوص اظهار کرد که برای تمام مناطق و هر منطقه حداقل یک پارک باید طرح مناسب‌سازی ایجاد شود. در این جلسه همچنین اشاره‌ای به اهم اقدامات انجام شده دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان شد؛ رایزنی برای انتخاب شهر سرپل‌ذهاب به عنوان شهر بدون مانع برای معلولان در خصوص اجرای فاز اول مناسب‌سازی محیط شهری و معابر عمومی در این شهرستان از این موارد بود. پیگیری راه‌اندازی و تأسیس انجمن مردم‌نهاد مدافع حقوق معلولان استان کرمانشاه، مناسب‌سازی پارک شبدیز به عنوان نخستین پارک ویژه جانبازان و معلولان با رعایت ملاحظات مناسب‌سازی و جانمایی و نصب تابلوهای ویژه پارک خودروی جانبازان و معلولان در اماکن پرتردد و مورد نیاز مثل مراکز درمانی، خدماتی، آموزشی و... از دیگر اقدامات انجام گرفته مطرح شد. همچنین از دیگر اقدامات صورت گرفته به خرید 100 جلد کتاب راهنمای کاربردی ضوابط مناسب‌سازی و توزیع گسترده آن به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و.. به منظور جلوگیری از اجرای غیراصولی مناسب‌سازی در ساختمان، ادارات و معابر عمومی، ارزیابی وضعیت موجود و پیشرفت مناسب‌سازی معابر پرتردد، ادارات و پارک‌ها و ارائه گزارش به دبیرخانه مناسب‌سازی کشور اشاره شد.

94/11/27 - 17:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن