تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820821469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار دماوند مطرح کرد تأثیرگذاری رأی اولی‌ها در مشارکت حداکثری خانواده‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرماندار دماوند مطرح کرد
تأثیرگذاری رأی اولی‌ها در مشارکت حداکثری خانواده‌ها
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه بانوان نقش اساسی در دفاع از انقلاب اسلامی دارند، گفت: رأی اولی‌ها در مشارکت حداکثری خانواده‌ها پای صندوق‌های رأی تأثیرگذار هستند.

خبرگزاری فارس: تأثیرگذاری رأی اولی‌ها در مشارکت حداکثری خانواده‌ها



به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ناصر محمودی‌فرد ظهر امروز در همایش زن، هویت ملی و مشارکت حداکثری و جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها در آستانه حماسه تاریخی انتخابات در شهرستان دماوند، ضمن تقدیر از حضور مردم این شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: راهپیمایی 22 بهمن مظهر اقتدار و شور ملی است. وی افزود: بانوان در انقلاب اسلامی توانستند دوشادوش مردان در عرصه‌های مختلف با رهبری‌های داهیانه امام راحل در صحنه انقلاب حضور پیدا و علیه رژیم ستم‌شاهی مبارزه کنند. فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: امام راحل تلاش کردند تا نگاه سنتی و خانه‌نشینی که به بانوان بود، را از بین ببرند و آنها را با نگاه جدید اسلام به صحنه بیاورند که نشان دهند بانوان می‌توانند در چارچوب اسلامی در مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی حضور داشته باشند. محمودی‌فرد بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی با شکل‌گیری حضور بانوان در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی بسترهای دیگری به صورت جدی فراهم شد؛ بانوان بخشی از شهدای جنگ تحمیلی هستند و آنها در این جنگ، تلاش‌های زیادی در حمایت از رزمندگان داشتند. وی ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی نیز بانوان نقش بسزایی در صحنه‌های اجرایی، مدیریت و دانشگاه‌ها داشتند؛ آنچه اکنون در جوامع اسلامی در کشورهای عربی وجود دارد، این است که زنان آنها هیچ نقشی در زندگی اجتماعی خود ندارند. فرماندار شهرستان دماوند افزود: با نگاهی که امام راحل از اسلام به جایگاه زنان داشتند، امروز شاهد پرشور آنها در عرصه‌های گوناگون بدون اینکه هیچ تفاوتی قائل باشیم، هستیم. محمودی‌فرد با اشاره به اینکه اکنون شاهد برتری بانوان نسبت به مردان در برخی حوزه‌ها هستیم، گفت: امروز فرصت‌های استفاده از ظرفیت بانوان و مردان به صورت یکنواخت فراهم شده است، تصریح کرد: در این زمینه، فرصت بسیار خوبی به وجود آمده که آنها بتوانند از ظرفیت‌های خود به خوبی برای دفاع از کشور در تمام صحنه‌ها استفاده کنند. وی به تفاوت حضور بانوان نسبت به مردان در جامعه اشاره و تصریح کرد: خانواده و تربیت تفاوت مهم این موضوع است؛ خانواده‌ها توانستند با توجه به مسئولیت‌های مضاعفی که در مسائل اجتماعی و توانمندی‌های سیاسی آنها دارند، نسل خوبی را به جامعه تحویل دهند. فرماندار شهرستان دماوند بیان کرد: یکی از عرصه‌هایی که همواره بعد از انقلاب در جهت حفاظت و صیانت از نظام برابر بحران‌های داخلی و فشارهای بین‌المللی نقش اساسی ایفا کرده، مشارکت بانوان در صحنه‌های اجتماعی و انتخابات بوده است. محمودی‌فرد افزود:‌ حضور بانوان در مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی شهر و روستا حاکی از این است که آنها به درستی سعی کردند تا از فرصت‌های خود بدون اینکه آسیبی به جایگاهشان برسد، استفاده کنند. وی گفت: آنچه تاکنون نظام ما را بیمه کرده، حضور مردم در تمام صحنه‌ها بدون اینکه تفکیک جنسیتی قائل باشیم، است. فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به حضور رأی اولی‌ها در انتخابات آتی تصریح کرد: بخشی که می‌تواند شور زیادی در مشارکت حداکثری داشته باشد و اتفاق بسیار جدیدی به حساب می‌آید، حضور کسانی است که سن آنها به حدنصاب رسیده و می‌توانند برای نخستین بار سرنوشت سیاسی خود را رقم بزنند و وارد عرصه مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی شوند. محمودی‌فرد اضافه کرد: به همین جهت، انتخابات فرصتی را برای حضور کسانی که سن آنها قانونی شده فراهم کرده است؛ حضور رأی اولی‌ها در خانواده‌ها می‌تواند بستر شور حضور حداکثری پای صندوق رأی را ایجاد کند.

94/11/26 - 16:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن