تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820851220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازهای سرخی که دوباره کوک شدند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
سازهای سرخی که دوباره کوک شدند




سال‌ها پیش مردی ترک تبار پا به ایران گذاشت که با مردان سرخپوش پایتخت موفق به فتح هیچ جامی نشد.





ایران ورزشی: سال‌ها پیش مردی ترک تبار پا به ایران گذاشت که با مردان سرخپوش پایتخت موفق به فتح هیچ جامی نشد. این در حالی بود که او در ترکیه با هر سه تیم بزرگ این کشور موفق به قهرمانی و حضور در لیگ‌های اروپایی شده بود. با این حال هنوز که هنوز است تمام تیفوسی‌های سرخ و البته هواداران فوتبال در ایران از پرسپولیس مصطفی دنیزلی به عنوان خط کش بازی زیبا و متهورانه یاد می‌کنند.

 تیم دنیزلی فوتبال را رویایی بازی می‌کرد، گل زیاد می‌زد و البته گل هم زیاد می‌خورد. پرسپولیس مدل دنیزلی بر هیچ جامی بوسه نزد و تنها افتخاری که کسب کرد پیروزی در دربی‌ها بود. پیروزی‌هایی که ماندگارند و مایه مباهات سرخ ها.

از آن روزها تا این روزها البته پرسپولیس دل هیچ کسی را به دست نیاورده بود. زمان رویانیان این تیم پر شد از ستاره‌های گرانقیمتی که با پورشه‌های میلیاردی شان دل هر جوانی را در خیابان‌ها می‌بردند اما در مستطیل سبز دل هیچ هواداری را به دست نمی‌آوردند. پرسپولیس دایی هم البته تیم متوسطی بود که حتی پیروزی‌هایش هم چنگی به دل نمی‌زد و در بزنگاه‌های مهم خون به جگر هواداران می‌کرد. تنها پرسپولیس گل محمدی بود که رگه‌هایی از فوتبال چشمنواز را به نمایش گذاشت. حالا اما با برانکو پرسپولیس تیم دلربایی شده که بازی زیبایش همه را محو خود می‌کند. شروع بد پرسپولیس با برانکو صدای خیلی‌ها را درآورد اما آنهایی که اهل فن بوده و بالا و پایین فوتبال را دیده بودند می‌گفتند این پرسپولیس به زودی قد خواهد کشید و بزرگی خواهد کرد.

یادم هست در بازی که پرسپولیس مقابل سپاهان در اصفهان شکست خورد گزارشگر متعصب اصفهانی در پایان بازی آرزو کرد پرسپولیس برانکو با این جوانان کم تجربه در لیگ بماند. همان جوانان برانکو امروز به بلوغ تاکتیکی رسیدند و با هارمونی مثال زدنی کنسرتی را در لیگ به اجرا درآورده‌اند که همه را میخکوب کرده است. بازی با سپاهان، ذوب‌آهن و فولاد اوج این سمفونی بود که با تشویق ایستاده 80 هزار هوادار در استادیوم و میلیون‌ها نفر پای گیرنده‌ها همراه بود.

برانکو پای تفکراتش و مردانش ایستاد و حتی در نیم فصل هم جز به اجبار گلری نخرید تا نشان دهد برای انتخاب‌های اول فصلش ارزش قایل است و با همین مهره‌ها نقشه‌ها در سر دارد. در فصل و نقل و انتقالات او با کمترین هزینه تیمی بست یکدست و البته هراسناک. بسیاری جناح چپ و قلب دفاع این تیم را اتوبانی می‌دانستند که با سرعت 200 کیلومتر مهاجمان می‌توانند از آن رد شوند اما پروفسور تنها به جوانکی سبزه که در تست‌های فنی قبول شد و نام ونشانی نداشت اعتماد کرد و او را با قراردادی 100 میلیونی جذب کرد. او در قلب دفاع هم روی نام پرطمطراق سیدجلال حسینی قلم قرمز کشید و ماریچ ناشناخته را با نصف قیمت جذب کرد. حالا ولی انصاری در جناح چپ همه را با تکنیک و تاکتیک پذیری فوق‌العاده‌اش مات کرده و ماریچ هرگاه به میدان آماده مهاجمان را محو کرده است.

پرسپولیس برانکو بی شک یادآور پرسپولیس دنیزلی است. به همان چشمنوازی توپ را در زمین به گردش درمی‌آورد و به همان اندازه موقعیت ایجاد می‌کند و البته گل می‌خورد. پرسپولیس برانکو شاید این فصل قهرمان نشود اما پرسپولیسی می‌شود مایه مباهات که هرگاه هوادارانش از همه ناامید شوند بگویند کاش برانکو به تیم برگردد. همانطور که سال‌ها آرزوی برگشت دنیزلی را کردند.






تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن