تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805363795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سايه سنگين زيكا بر المپيك ريو


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سايه سنگين زيكا بر المپيك ريو
انتخاب برزيل به عنوان ميزبان جام جهاني 2014 و متعاقب آن المپيك 2016 از همان ابتدا با انتقادهاي زيادي همراه بود...
نویسنده : فريدون حسن 
انتخاب برزيل به عنوان ميزبان جام جهاني 2014 و متعاقب آن المپيك 2016 از همان ابتدا با انتقادهاي زيادي همراه بود. برزيلي ها به هر ترتيب بود جام جهاني را پشت سر گذاشتند آن هم زير سايه مسائل امنيتي، اجتماعي و مهم‌تر از همه آنها بهداشتي ولي حالا براي برپايي المپيك 2016 با چالشي جدي‌تر از آلودگي محيط‌زيست، آب آلوده، زباله و ... مواجه هستند. زيكا اين روزها خواب را از مسئولان ورزش برزيل گرفته است.

زيكا چيست؟


ويروس زيكا از طريق پشه به انسان منتقل مي‌شود و باعث تب، جوش‌‌هاي خار‌ش‌‌دار، درد مفاصل و التهاب چشم‌ها مي‌شود. اين ويروس كه در سال 2015 در برزيل شيوع پيدا كرد اثراتي زيان‌بار بر زنان باردار دارد. در آخرين خبرها آمده بود اين ويروس باعث اختلال در چشم شده و حتي در نوزادان مي‌تواند به كوري منجر شود. پزشكان معتقدند اين مسئله بسيار شبيه آن چيزي است كه پيش از اين در ويروس ابولا ديده شده و ثابت مي‌كند تأثيرات زيكا فقط به مغز محدود نمي‌شود.


ورزشكاران مشاوره پزشكي مي‌گيرند


رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي كشورمان با وجود تمام اين شرايط مي‌گويد: زيكا تهديدي جدي محسوب نمي‌شود كه بخواهيم از حالا دلهره‌اي بابت آن داشته باشيم. غلامرضا نوروزي با اشاره به اينكه مسئولان ورزش برزيل در اين خصوص هشدارهايي داده‌اند، ادامه داد: «تا بازي‌‌هاي المپيك چند ماهي فرصت باقي مانده و در اين مدت به طور حتم برنامه‌ريزي‌‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم و آموزش‌‌هاي لازم را براي پيشگيري و مقابله با اين ويروس در دستور كار خود قرار خواهيم داد. جلسه‌اي را هم در خصوص اين مسئله با مسئولان كميته ملي المپيك داريم تا در صورت جدي شدن موضوع زيكا تدابير لازم را اتخاذ كنيم.»


يكي از نگراني‌هاي موجود در اين خصوص اعزام اين هفته تكواندوكاران ايران به المپيك آزمايشي ريو است، آن هم در حالي كه اين روزها تب اين بيماري بسيار بالا گرفته است. نوروزي مي‌گويد: به ورزشكاران مشاوره مي‌دهيم و توصيه‌‌هاي لازم را اعلام مي‌كنيم و در صورت نياز پزشكان متخصص را همراه تيم‌ها اعزام مي‌كنيم. با اين حال نوروزي سعي دارد شرايط را عادي‌تر از آن چيزي نشان دهد كه در خبرها مي‌آيد.


نگراني چهره‌ها و مدال‌آوران المپيكي


اما شرايط حاكم بر برزيل بسياري از چهره‌‌هاي مطرح ورزش جهان را با ترديد براي حضور در المپيك روبه‌رو كرده است،در همين رابطه هفته پيش عنوان شد كه امريكا اعلام كرده از اعزام ورزشكارانش به برزيل جلوگيري مي‌كند؛ خبري كه البته بلافاصله از سوي امريكايي‌ها تكذيب شد، اما با اين حال جاستين گاتلين دونده سرشناس اين كشور و دارنده چهار مدال طلا، نقره و برنز در المپيك‌‌هاي قبلي گفت: «ترجيح مي‌دهم در اين بازي‌ها شركت نكنم، اميدوارم شرايط به گونه‌اي پيش برودكه
در بازي‌ها حضور داشته باشم چون وسوسه مدال شديد است.»


دروازه‌بانان تيم ملي فوتبال زنان امريكا مي‌گويد: «مي‌دانم زيكا گسترش پيدا كرده و هيچ واكسني براي آن وجود ندارد و اين همان چيزي است كه مرا نگران مي‌كند.»  اندرو تريگس هوگ، پاروزن بريتانيايي هم با بيان اينكه به خانواده‌اش بيشتر اهميت مي‌دهد، گفت: «ويروس زيكا يك خطر بسيار واقعي براي كساني است كه مي‌خواهند خانواده تشكيل دهند.»  بلمونته، شناگر اسپانيايي و قهرمان المپيك 2012 لندن هم اعلام كرده ممكن است در ريو حضور نداشته باشد. او مي‌گويد: «هنوز زمان زيادي تا فرارسيدن المپيك وجود دارد و همه چيز مي‌تواند تغيير كند، اما مسئله اين است كه بدانيم به دنبال آن هستيم كه سلامت و ايمن باشيم و نمي‌خواهيم سلامتي خود را به خطر بيندازيم، اگر سلامتي‌ام با حضور در ريو به خطر بيفتد با قدرت ترجيح خواهم داد كه در المپيك شركت نداشته باشيم.»


تا زمان شروع بازي ‌هاي المپيك حدود هفت ماه باقي است و  جا دارد مسئولان ورزش كشور ما نيز كمي با احتياط بيشتر از آنچه امروز حركت مي‌كنند به اين مسئله نگاه كنند و به راحتي و با ديد صرفاً مثبت تيم‌ها را به برزيل اعزام نكنند، فراموش نكنيم كه مشكل برزيل امروز تنها زيكا نيست، حتي بايد نگران آب آلوده اين كشور هم بود، مسئله‌اي كه فعلاً نگراني استراليايي ها را در پي داشته است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن