تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798281567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخابات فيفا و رأي ايران به بهترين گزينه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انتخابات فيفا و رأي ايران به بهترين گزينه
زمان زيادي تا برگزاري انتخابات فدراسيون جهاني فوتبال باقي نمانده و علي كفاشيان براي رأي دادن به بهترين گزينه موجود بايد هرچه زودتر تصميم قطعي خود را بگيرد.  انتخابات پيش از موعد فيفا زمان مناسبي است تا با رأي دادن به نامزدي كه حمايت بيشتري از ما مي‌كند شرايط را در آسيا به نفع خود تغيير دهيم. هنوز تكليف بازي‌هاي تيم‌هاي ايراني و عربستاني در ليگ قهرمانان آسيا معلوم نيست. در هفته‌هاي اخير سعودي‌ها با كمك رفقاي عرب خود در كنفدراسيون آسيا تلاش‌هايشان را براي گرفتن ميزباني از كشورمان بيشتر و بيشتر كردند.

علاوه بر اين تهمت‌هاي آل‌سعود عليه ايران و پيش بردن پروژه ايران هراسي از سوي آنها با شدت بيشتري نسبت به گذشته در دستور كار قرار دارد. در چنين اوضاعي سفر نامزد اروپايي فيفا به تهران و مذاكره با مقامات فوتبال كشورمان را مي‌توان به فال نيك گرفت. در شرايطي كه به شدت نيازمند موضع‌گيري صريح و قاطعانه رئيس فدراسيون بوديم كفاشيان سكوت را بهترين راه فرار از موضع‌گيري تلقي كرد و راضي نگه داشتن رئيس بحريني و ضد شيعه خود را بر دفاع از منافع ملي و اعتبار كشورمان ترجيح داد. حمايت بي‌قيد و شرط او از شيخ سلماني كه عملا هيچ كمكي به فوتبال ما نكرده و در مواقع ضروري حامي اصلي عربستان، امارات و ساير دوستان عرب خود بوده نگراني اهالي فوتبال را به همراه داشت، اما خوشبختانه سفر اينفانتينو به كشورمان آن هم درست در اوضاعي كه سعودي‌ها هر روز دسيسه جديدي عليه ما رو مي‌كنند كورسوي اميدي برايمان محسوب مي‌شود.


رو شدن فساد گسترده بلاتر و دستيارانش اين فرصت را به منتقدانش داده تا شانس خود را در انتخابات زودهنگام امتحان كنند. در اين بين گفته مي‌شود رقابت اصلي بين شيخ بحريني و مرد سوئيسي - ايتاليايي است. براي رسيدن به بالاترين سمت در فوتبال جهان نامزدها بايد بيشترين رأي را از رأي‌دهندگان بگيرند. از آنجا كه اروپايي‌ها اصولاً دوست ندارند قدرت در فيفا دست آسيايي‌ها و به ويژه عرب‌هاي حوزه خليج‌فارس بيفتد، بي‌قيد و شرط ترجيح مي‌دهند اينفانتينو برنده اين رقابت باشد، چراكه او پيش از اين هم دبيركل يوفا بوده و قطعاً در صورت پيروزي حمايتش را از تيم‌هاي قاره سبز قطع نخواهد كرد. با اين حال گرفتن رأي نمايندگان قاره كهن نيز براي رئيس آينده بسيار حائز اهميت است. كره، ژاپن، استراليا و ساير كشورهاي شرق آسيا بدون شك دل‌خوشي از رياست شيخ سلمان در ‌اي اف سي ندارند و قطعاً پيروزي او در فيفا هم به ضرر آن‌ها تمام خواهد شد.


اما حمايت كفاشيان از نامزد بحريني سبب شد تا اينفانتينو در اولين سفر تبليغاتي‌اش در آسيا به تهران بيايد و نظر او را تغيير دهد. گويا نامزد اروپايي به خوبي به پيشينه و نقش مهمي كه فوتبال در قاره كهن داشته و دارد واقف است. البته حضور كارلوس كرش در ايران و نشستن او بر نيمكت تيم ملي نيز يكي ديگر از علت‌هاي اين سفر بود. قول‌هاي اينفانتينو به كفاشيان و وعده‌هاي او براي توسعه فوتبال آسيا موضوعات مهمي است كه نبايد به راحتي از آنها بگذريم. در اين مدت كه رئيس فدراسيون فوتبال به پست تشريفاتي نايب رئيسي‌اش مي‌نازيده و آن را صدقه سر حمايت شيخ سلمان عنوان مي‌كرده فوتبال ما حتي يك بار هم رنگ حمايت از رئيس ‌اي اف سي را نديده. اما تا دلتان بخواهد با تهديدهاي مختلف كشورهاي عربي مواجه شديم و شيخ سلمان نيز هرگز از ما طرفداري نكرده، طرفداري به كنار حتي سعي نكرده حق به حقدار برسد.


تهمت‌هاي عربستان آخرين نمونه‌اي است كه مي‌توان به آن اشاره داشت. در صورتي كه رئيس ‌اي اف سي به آرزوي ديرينه‌اش يعني جانشيني بلاتر برسد وضع‌مان از قبل هم بدتر خواهد شد و دشمنان ايران عقده‌هاي سياسي خود را در مستطيل سبز خالي خواهند كرد. شايد كفاشيان اميدوار است روزي جانشين شيخ سلمان در ‌اي اف سي شود اما مثل روز روشن است كه اين آرزو توهمي بيش نيست. هرچند كه روي كار آمدن اينفانتينو به معني به قدرت رسيدن مطلق ايران در آسيا نيست اما اميدواريم رئيس به شدت محافظه‌كار دست از حمايت يكي از مخالفان فوتبال ايران بردارد و لااقل بين بد و بدتر به گزينه بد رأي دهد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن