تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819757427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسكندري در جمع خبرنگارانشايعات عده اي سودجو موجب گراني برنج و چاي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: اسكندري در جمع خبرنگارانشايعات عده اي سودجو موجب گراني برنج و چاي شده است
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه در توليد چاي و برنج مشكلي وجود ندارد، گفت: شايعات عده اي از سود جويان عامل اصلي افزايش قيمت اين دو محصول در كشور است.
به گزارش خبرنگار موج؛ محمد رضا اسكندري امروز در حاشيه معرفي كشاورزان نمونه كشور در جمع خبرنگاران در خصوص دلايل افزايش قيمت چاي و برنج در كشور، اظهارداشت: در بهترين حالت 35 تا 45 هزار تن چاي در كشور توليد شده و در حال حاضر نيز براي توليد اين محصول مشكلي وجود ندارد.
وي با اشاره به اين كه سطح زير كشت مزارع چاي كاهش و افزايشي نداشته است، افزود: دريك نقطه از استان گيلان و بخشي ازاستان مازندران چاي كشت و توليد مي شود و امسال نيز همچون سالهاي گذشته علاوه بر توليد، براي رفع نياز داخل مقداري چاي نيز وارد شده و بيش از نياز هم اكنون چاي در كشور موجود است.
اسكندري خاطرنشان كرد: در حال حاضر از توليد چاي امسال و سال گذشته بيش از30 هزار تن در انبارهاي سازمان تعاون روستايي وزارت جهاد كشاورزي موجود است كه اين ميزان به غير از چايي است كه در اختيار بخش خصوصي قرار دارد.
وزيرجهاد كشاورزي در رابطه با علت اصلي افزايش قيمت چاي گفت: شايعات عده اي سودجو براي چند روزي ضمن ايجاد جو رواني سبب بالا رفتن قيمتها مي شوند كه در اين خصوص سيستم هاي امنيتي بايد وارد عمل شوند و از اقدامات آنان جلوگيري به عمل آورند.
وي با اشاره به برداشت كشت برنج سال گذشته، تصريح كرد: نياز سالانه كشور به محصول برنج بالغ بر سه ميليون تن است كه در سال گذشته توليد داخلي اين محصول حدود دو ميليون و 100 هزار تن و ميزان واردات آن معادل يك ميليون و 200 هزار تن بوده و در حال حاضر مشكلي براي توليد وجود ندارد.
اسكندري با اشاره به افزايش قيمتهاي جهاني برنج اظهارداشت: واردات برنج و نيز توزيع آن توسط بخش خصوصي انجام مي شود و نقش دولت درتوزيع فقط در بخش كوپني است و به نظر مي رسد قيمت اين كالا به صورت كاذب افزايش داشته و هم اكنون تا حدودي قيمتها كاهش يافته است.
وزيرجهاد كشاورزي با بيان اينكه با افزايش عملكرد در واحد سطح از كاهش توليد برنج نسبت به سال گذشته به دليل بروز خشكسالي جلوگيري مي شود، تصريح كرد: در برخي از مناطق شمالي كشور كه به دليل كمبود آب امكان كشت برنج را نداشته اند در سطح محدودي در مزارع برنج، كشت سويا آغاز شده است.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن