تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 30 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831617507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاریکاتور اعضای رده بالای سازمان


واضح آرشیو وب فارسی:فرهیختگان: مصطفی انصافی (احتمال لو رفتن داستان وجود دارد.) : 1354 سال سرنوشت ساز سازمان مجاهدین خلق است و تغییر ایدئولوژی سازمان، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات چریکی؛ سوژه ای ناب برای ساختن یک فیلم در بستر سیاست و تاریخ معاصر. تغییر ایدئولوژی سازمان و متعاقب آن مقاومت مجید شریف واقفی و مرتضی صمدیه لباف و سپس ترور آنها، به علاوه عشق امیر فخرا (پدرام شریفی) و هما (هانیه توسلی) خط داستانی «سیانور» را شکل می دهد؛ فیلمی که فیلمنامه اش را مسعود احمدیان نوشته و کارگردانی اش را بهروز شعیبی برعهده داشته است. با چنین ایده دراماتیک و خط داستانی ای که پر از مصالح عالی برای ساختن یک عاشقانه سیاسی است، «سیانور» فیلمی عقیم و بی هویت از آب درآمده است؛ فیلمی که هرگز نمی تواند روی پای خودش بایستد و روایت خودش را بسازد. فیلم تلاش می کند روایتی داستانی باشد از واقعه ترور شریف واقفی و صمدیه لباف، اما به شدت در داستان پردازی لنگ می زند، به شدت بر روایت های تاریخی صرف متکی است و از ارائه حجم بالای اطلاعات ویکی پدیایی و چند کتاب (که قطعا یکی شان کتاب «سازمان مجاهدین خلق، از پیدایی تا فرجام» است!) آسیب می بیند و با این همه روایتش آنقدرها هم انسجام ندارد که تماشاگر بدون داشتن پیش زمینه ای از وقایع این مقطع تاریخی بتواند به کلیتی از ماجرا دست یابد. تنها زحمت فیلمنامه نویس اضافه کردن دو سه شخصیت خیالی به ماجرا است تا رابطه عاشقانه ای حول آنها شکل دهد؛ پدیده ای که می توانست باعث شود فضای فیلم کمی از یک گزارش تلویزیونی فاصله بگیرد و به درام نزدیک شود. اما فیلم حتی از ساختن یک صحنه عاشقانه نیز ناتوان است. کارگردانی و اجرای صحنه های عاشقانه فیلم آنقدر باسمه ای و بی حس و حال است که در کنار آن گزارش های تاریخی، عملا باعث شکست همه جانبه فیلم می شود. بگذریم که همان عاشقانه ها هم پر از ایرادهای منطقی است و ما هیچ وقت نمی فهمیم چرا هما، به عنوان یک عضو رده بالای کادر پس از تیر خوردن باید پناه ببرد به عاشق قدیمی اش، امیر فخرا که یک افسر پلیس تازه فارغ التحصیل است. از طرفی فیلمنامه هیچ نیازی نمی بیند به شعور تماشاگرش احترام بگذارد و توضیح دهد چرا هما پس از اینکه متوجه می شود ساواک با جدیت تمام دنبال او و رفقاست و از قضا (!) امیر فخرا هم جزء تیم افسران تحقیق کننده روی پرونده ای است که هما یکی از ستون های عملیاتی اش است، باز اصرار دارد در منزل او بماند و باز معلوم نیست چرا این دو چیزی به نام اطلاعات محرمانه را به رسمیت نمی شناسند و هر چه دارند برای دیگری رو می کنند. حتما همان عشق باسمه ای کمرنگ و بی رمق باعث شده این دو این همه یکرنگ و محرم باشند.بهروز شعیبی که در فیلم قبلی اش، «دهلیز»، سطح استانداردی از فیلمسازی را به نمایش گذاشته بود، در «سیانور» نه تنها صحنه های عاشقانه را، بلکه صحنه های ترور دیپلمات های آمریکایی و ترور مرتضی صمدیه لباف (بابک حمیدیان) را نیز در چنان سطح نازلی اجرا می کند که مضحک و خنده دار می نمایند. راستی چرا در فیلمی که این همه اصرار دارد مستند به روایت های تاریخی باشد، زنان چریکش هما و لیلا زمردیان (بهنوش طباطبایی) این همه خوش پوش و خوش آرایش هستند و اینقدر دلبرکانه موهایشان را از زیر روسری و چادر بیرون می ریزند؟


سه شنبه ، ۲۰بهمن۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهیختگان]
[مشاهده در: www.farheekhtegan.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن