تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820391257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد دولت در بخش صنعت ضعیف بود، فقط توانست تورم را مهار کند


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رحمان سعادت اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه سمنان درباره مهمترین اقدام اقتصادی دولت یازدهم در 2.5 سال گذشته به خبرنگار تراز گفت: ایجاد یک ثبات و نظم در حوزه متغییرهای اقتصادی، کنترل تورم و مدیریت ارزی از جمله اقدامات مثبت دولت در 2.5 سال گذشته است.

به گزارش تراز ،رحمان سعادت اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه سمنان درباره مهمترین اقدام اقتصادی دولت یازدهم در 2.5 سال گذشته به خبرنگار تراز گفت: ایجاد یک ثبات و نظم در حوزه متغییرهای اقتصادی، کنترل تورم و مدیریت ارزی از جمله اقدامات مثبت دولت در 2.5 سال گذشته است. وی ضمن اشاره به نقش دولت در حوزه های مالی اقتصاد، درباره بزرگترین اشتباه دولت در 900 روز اخیر خاطرنشان کرد: دولت عملکرد مناسبی در حوزه صنعت و مدیریت صنایع کشور نداشته است.
سعادت درباره اولویت اقتصادی دولت یازدهم در شرایط پسابرجام تصریح کرد: استفاده از سرمایه گذاری خارجی در جهت تقویت تولید ملی باید اولویت اساسی دولت در شرایط پسابرجام باشد. این کارشناس اقتصادی با اشاره به اقتصاد مقاومتی واهمیت و اولویت آن در برنامه های آینده کشور اظهار داشت: با توجه به اینکه ادبیات موضوعی اقتصاد مقاومتی سابقه چندانی ندارد به نظر می رسد در طول 2.5 اخیر بسیاری از اقتصاددانان و مدیران بیشتر روی چارچوب های عملیاتی کردن آن تمرکز کرده اند، که اقداماتی نیز در این زمینه صورت گرفته است اما با ایده آل ها و اساس های اقتصاد مقاومتی فاصله زیادی وجود دارد.
وی ضمن مثبت ارزیابی کردن کردن عملکرد دولت در زمینه کنترل تورم تصریح کرد: دولت اگر چه در زمینه کنترل تورم نمره بالایی کسب می کند اما متاسفانه در طول این ماه ها در زمینه ایجاد اشتغال عملکرد مشخصی نداشته و فعلا نمی توان درباره کارنامه دولت یازدهم در زمینه اشتغال ارزیابی داشت و به نظرم باید در پایان دوره چهار ساله این دولت شاخص اشتغال و عملکرد دولت را مورد ارزیابی قرار داد.
این استاد دانشگاه بیان داشت: شاید با توجه به شرایط موجود انتظار خاصی برای ایجاد اشتغال توسط دولت وجود نداشته باشد. وی در ادامه فرهنگ سازی در حوزه مدیریت مصرف و آگاهی بخشی درمورد شرایط اقتصادی کشور را یکی از وظایف رسانه ها در اجرای هر چه بهتر اقتصاد مقاومتی دانسته و افزود: باید الزاماتی که بر ادارات و ارگان های مختلف کشور حاکم است بخشی از برنامه های اقتصادی خود را به اقتصاد مقاومتی اختصاص دهند که این مسئله می تواند به بهره وری بیشتر اقتصاد مقاومتی کمک کند.









زمانبندی انتشار: 20 بهمن 1394 - 12:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن