تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820927600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تورم جهاني رشد 15 درصدي را براي حاجيان آينده رقم زد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: تورم جهاني رشد 15 درصدي را براي حاجيان آينده رقم زد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ رئيس سازمان حج و زيارت گفت: با توجه به رشد تورم 19 درصدي عربستان و تورم داخلي هزينه سفر حج تمتع 15 درصد رسيد.
به گزارش خبرنگار موج، مصطفي خاكسار بهرودي در نشست خبري كه صبح امروز در سازمان حج و زيارت برگزار شده بود، با بيان اين مطلب افزود: نظام جديد ثبت نام در كاروان ها براي سفر به حج تمتع از 24 خردادماه سال جاري با استفاده از فناوري هاي يارانه اي به صورت آن لاين است.
وي افزود: زائران و حجاج مي توانند براي رزرو كاروان در فرصت زماني 5 روز از 24 خردادماه سال جاري به دفاتر و كاروان هاي مختلف مراجعه كنند.
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: اقدام يارانه اي براي ثبت نام كاروان ها و مكان باعث كاهش صفوف و امكان كنترل در ثبت نام مي شود.
وي عنوان كرد: همچنين امكان كنترل هاي آماري و اطلاعاتي از طريق سيستم يارانه اي با بانك ها كاملا متصل است و از هر گونه خطرهاي اجتماعي جلوگيري مي شود.
بهرودي تصريح كرد: از طريق سيستم يارانه اطلاعات به هنگام زائر براي ما دريافت مي شود و مي توانيم از تمام اطلاعات زائر مطلع باشيم.
وي افزود: همچنين از طريق تعامل جديد سازمان با بانك هاي عامل و ارائه خدمات فني موجب كاهش هزينه سفر حج تمتع مي شود.
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: از طريق ارائه يارانه هاي بانكي مي توانيم به توليد چاپ كتاب با بروشور بپردازيم.
وي افزود: زماني كه هزينه ها توسط يارانه ها و كمك هاي بانكي انجام مي شود دريافت ما را براي هزينه سفر كاهش مي دهد.
وي عنوان كرد: تهيه منازل و مسكن در حج در شهر مكه مكرمه 20 درصد ارتقاء به لحاظ كيفي داشته ايم و اين منازل نزديك به حرم بوده و نيازي به حمل و نقل اتوبوس نيست.
به گفته وي؛ اين ساختمان داراي نظام هتلي از حيث اسكان هستند.
وي تصريح كرد: شروع عمليات اعزام در سال جاري 22 آبان ماه خواهد بود و اعزام تا 12 آذر ماه ادامه خواهد داشت كه ايام حج بين 19 تا 20 روز طول خواهد كشيد كه ميانگين سفر 30 روزه است.
وي اظهار داشت: عمليات برگشت از 24 آذرماه آغاز و تا 11 ديماه ادامه خواهد داشت.
رئيس سازمان حج و زيارت تصريح كرد: ازفردا در روزنامه ها براي كليه استان ها قيمت ها براي مديران كاروان اعلام و از روز جمعه 24 مردادماه به مدت دو هفته ثبت نام ادامه دارد.
وي افزود: امروزه شاهد تورم جهاني هستيم و برخي اقلام همچون روغن و برنج بيش از 100 درصد افزايش پيدا كرده و حتي شاهد رشد اجاره بهاء هستيم. به اين معنا كه متوسط هزينه ها در اجاره مسكن نزديك به 1600در سال گذشته و امسال 4 هزار و 600 است.
بهرودي بيان داشت: تنها 8/9 درصد از مردم دريافت هزينه كرده ايم و 8/6 درصد مردم خود متقبل هزينه شده اند.
وي عنوان كرد:با توجه به رشد فشار و تورم جهاني و داخلي پيش بيني كرده بوديم كه 35 درصد رشد در افزايش قيمت سفر حج تمتع براي زائران داشته باشيم اما با كمك يارانه هاي بانكي 15 درصد افزايش قيمت را داشتيم.
وي اذعان داشت: در سال 80 نسبت به سال 79 ، 23 درصد و در سال 81 ، 5/18 درصد رشد در قيمت هزينه هاي سفر حج تمتع داشتيم و اين در حالي است كه در آن زمان نه از رشد تورم جهاني خبري بود و نه از رشد تورم داخلي.
وي افزود: امسال با توجه به تعداد زائران و از بين دو هزار نفر زائر 571 كاروان در سال جاري داريم و اين در حالي است كه سال گذشته تعداد كاروان ها 604 كاروان بود.
رئيس سازمان حج و زيارت تاكيد كرد: بزرگترين كاروان ها در سالجاري 235 نفره و در سال گذشته 200 نفره بوده اند.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن