واضح آرشیو وب فارسی:آرمان پرس: جناب آقای روحانی شما و جریان شما به انحاء مختلف به احمدی نژاد انتقاد می کردید که چرا کار های دولت خود را منتسب به امام زمان می کند و حال آنکه امام زمان بنده ای از بندگان خدا است و شما پای خود خدا را وسط می کشید و امضای خدا را پای عملکرد پر نقص دولت می زنید و برجام را حاصل عنایت خدا و کار خدا می خوانید.آرمان پرس : این یک واقعیت است که گاهی برخی از سیاسیون برای پوشش دادن به برخی اشتباهات خود و جلوگیری از نقد آن رنگ تقدس به کار خود می دهند و آن را به خدا و اولیاء او منتسب می کنند و اینگونه از دین در جهت امیال خود سوء استفاده می کنند؛ در حالی که خلاف شریعت به هیچ وجه خواست تشریعی خدای تعالی نیست. 1و2 چیزی که همگان بر نقص های بسیار آن اذعان دارند نمی تواند کار خدا باشد چرا که بی شک کارهای او حکیمانه و بی نقص است و این نقص ها و کمبود ها از عمل ماست. جناب آقای روحانی شما و جریان شما به انحاء مختلف به احمدی نژاد انتقاد می کردید که چرا کار های دولت خود را منتسب به امام زمان می کند و حال آنکه امام زمان بنده ای از بندگان خدا است و شما پای خود خدا را وسط می کشید و امضای خدا را پای عملکرد پر نقص دولت می زنید و برجام را حاصل عنایت خدا و کار خدا می خوانید. شما هنگام قبول برجام بارها قول رفاه و تغییر محسوس اقتصادی به مردم دادید و حالا که با اجرای برجام خودتان هم قبول دارید که آن وعده ها محقق نشدنی است و دروغ گویی به مردم بوده، می گویید برجام کار ما نبوده و کار خدا بوده،یزید هم برای فرار از کار خود گفت امام حسین را خدا کشت! ؛ از کجا معلوم که قبول برجام حاصل خواست و عنایت خدا باشد نه حاصل دیپلماسی لبخند به مستکبرین و زورگویان از سوی دولت شما؟ که خلاف آن معلوم است؛چرا عمل پر از نقص دولت خود را به خدا منتسب می کنید؟،چرا با دین خدا و ایمان مردم بازی می کنید و از آن در جهت تحکیم قدرت خود استفاده می کنید؟ بی شک امروز از نگاه شیعه خواست خداوند در تبعیت از ولی فقیه است و حجت خدا در عصر غیبت شخص ولی فقیه است که او سر خم کردن در مقابل مستکبرین را طبق آیات الهی مبغوض و مخالف خواست تشریعی 3 خدای تعالی می داند آنجا که خمینی کبیر در عبارتی رسا و محکم می فرماید: کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی دانیم. ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند! ...که اگر بندبند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله های آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی کنیم.صحیفه جلد ۲۱ - صفحه ۹۸ ----------------------------------------------------------------------------------------------- پینوشت: 1-مثال تاریخی این موضوع مطرح شدن بحث جبر در زمان یزید علیه اللعنه است آنجا که حتی یزید برای فرار از پیامد های عمل شنیع خود و شماتت ها و عتاب و خطاب دیگران در مورد فاجعه کربلا می گفت که کشته شدن حسین علیه السلام خواست خدا بود!... 2-شعر معروفی هم هست منتسب به خیام که خیام شراب خواری خود را به خدا نسبت می دهد و می گوید: من می خورم و هرکه چو من اهل بود می خوردن من نزد خدا سهل بود می خوردن من حق ز ازل می دانست گر می نخورم علم خدا جهل بود! 3-در علم کلام مطرح می شود که وقتی گفته می شود همه چیز به اذن و اراده خدا انجام می شود منظور اراده تکوینی خداوند است که خداوند اراده و اختیار داشتن ما را در اعمالمان اراده کرده است و راه خیر و شر را به ما نشان داده و با اراده تشریعی ما را به سمت خیر دعوت کرده است که ما می توانیم با اختیار خود از اهل سعادت یا شقاوت شویم. عکس : فوتو_نیوز تابناک نویسنده : حسین ابراهیمی
سه شنبه ، ۲۰بهمن۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: آرمان پرس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]