تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803950178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیتر امشب/ جزئیات اخطار به جنگنده های آمریکایی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تیتر امشب/ جزئیات اخطار به جنگنده های آمریکایی


فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت: از همان لحظه‌ای که نیروی دریایی سپاه دو قایق آمریکایی را در آب‌های ایران و در حوالی جزیره فارسی توقیف کرد، این موضوع به اطلاع شبکه پدافند هوایی رسید و ما بلافاصله سامانه های موشکی خود را عملیاتی کردیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با حضور در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر، به بیان برخی ناگفته‌ها در خصوص اخطار به هواپیماهای آمریکایی در جریان بازداشت دو قایق نظامی این کشور در خلیج‌فارس توسط سپاه پرداخت.

امیر اسماعیلی در این خصوص اظهار داشت: از همان لحظه‌ای که نیروی دریایی سپاه دو فروند قایق آمریکایی را در آب‌های ایران و در حوالی جزیره فارسی توقیف کرد، این موضوع به اطلاع شبکه یکپارچه پدافند هوایی رسید و ما بلافاصله سامانه‌های موشکی و راداری خود را عملیاتی کردیم.

اسماعیلی گفت: حتی به هواپیماهای اسکرمبل نیروی هوایی ارتش نیز آماده‌باش داده شد و این هواپیماها در باند بوشهر آماده پرواز بودند.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس‌ از این ماجرا، سه فروند هواپیمای اف18، یک فروند هواپیمای کنترل‌کننده موتوری و یک فروند هواپیمای گشت دریایی آمریکا به پرواز درآمدند و وقتی به نزدیکی مرزهای ما رسیدند به آنها اخطار داده شد که حق نزدیک شدن ندارند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ادامه داد: آنها ابتدا با قلدری به این اخطار پاسخ ندادند، ولی وقتی دیدند سیستم‌های موشکی ما روشن و روی آنها قفل کرد، بلافاصله پاسخ دادند که البته آنها 30 ثانیه فرصت نداشتند و بعد از این زمان قطعاً موشک‌ها شلیک می‌شد.
گفتگوی امیر اسماعیلی با شبکه خبر


امیر اسماعیلی گفت: لیدر این هواپیماها بلافاصله با رادار ما تماس گرفت و اعلام کرد که ما برای نجات دو فروند قایق خودمان آمده‌ایم که البته این یک حرف غیرقابل قبول بود، چون اصولاً هواپیمای اف 18 نمی‌تواند دو فروند قایق را در دریا نجات دهد و معلوم بود که آنها برای پوشش منطقه آمده‌اند.

وی اضافه کرد: هم از ایستگاه بندرعباس و هم بوشهر به آنها اخطار داده شد و سامانه‌های موشکی سپاه نیز وارد عمل شدند که در این زمان ما 12 موشک آماده شلیک داشتیم و به جزیره فارسی هم اعلام «آتش آزاد» دادیم و گفتیم اگر شئ ناشناس در فضای این جزیره دیده شد، آن را هدف قرار دهید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود: هواپیماهای مسافربری را هم به مسیر دیگری هدایت کردیم تا مشکلی متوجه آنها نشود.

امیر اسماعیلی اضافه کرد: پس‌ از این اتفاقات لیدر هواپیماهای آمریکایی تماس گرفت و گفت: ما برای شما خطری نداریم، فقط از شما خواهش می‌کنیم که بگویید آیا نیروهای ما در سلامت هستند که به آنها پاسخ داده شد، شما از مرزهای ما دور شوید، حق نزدیکی ندارید و با نیروهای شما نیز طبق قوانین بین‌المللی برخورد خواهد شد و اخبار آن را خواهید شنید.

وی افزود: ما از ساعت 6 عصر تا 2 صبح درگیر این عملیات بودیم تا اینکه آنها حدود 60 مایل از مرزهای ما دور شدند، ولی همچنان به گشت‌زنی خود ادامه می‌دادند و سامانه‌های موشکی ما نیز تا صبح روشن بود. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با تاکید بر اینکه رصد هوایی حتی یک لحظه هم استراحت یا خاموشی ندارد از گسترش نقاط پدافند هوایی به 5 هزار نقطه تا افق 1404 خبر داد. سردار سرتیپ فرزاد اسماعیلی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر تهدیدات کشور ما 360 درجه ای شده است. البته این به این معنا نیست که ما با کشورهای همسایه خود مشکل داریم اما در کشورهای همجوار شاهد حضور نیروهای فرامنطقه ای هستیم که امنیت کشورهای منطقه را مخدوش می کند.

سردار سرتیپ اسماعیلی درباره نقاط پدافند هوایی گفت: در دوران دفاع مقدس 400 تا 500 نقطه پدافند هوایی در کشور وجود داشت که امروز به 3700 نقطه گسترش یافته است و در افق 1404 به 5 هزار نقطه خواهیم رسید تا امنیت یکپارچه را برقرار کنیم.  
ایمر
وی افزود: وجود 5 هزار نقطه پدافند هوایی از این نظر اهمیت دارد که اگر جای نفوذ داشته باشیم، در پدافند هوایی دچار شکنندگی می شویم در حالی که راه نفوذ از کوچکترین روزنه ها را باید بست.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: هر شیئی که قرار است به ارتفاع ده متر از زمین بلند شود حتما باید از طرف پدافند هوایی مجوز داشته باشد یعنی اگر قرار است هواپیماهای مدلی هم آزمایش شود باید با هماهنگی پدافند هوایی باشد در غیر این صورت می تواند به یک فاجعه ملی منجر شود.

سردار سرتیپ اسماعیلی با تاکید بر اینکه اگر قرار است تجهیزات بومی داشته باشیم باید تکنیک و تاکتیک آن بومی باشد گفت: پهپادها لبه تکنولوژی جمهوری اسلامی ایران است و از آنجا که رسیدن به این تکنولوژی بسیار پیچیده و دشوار است از ذکر جزئیات و کارکردهای آن معذورم.


دانلود

لینک را کپی کنید


یک شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن