تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805061237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزينه چندده‌ميليوني براي گردش هفت روزه يك خانواده سه‌ نفره


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: هزينه چندده‌ميليوني براي گردش هفت روزه يك خانواده سه‌ نفره
با نزديك شدن به آخرين سال ماه، در كنار تمام دغدغه‌هاي خانواده‌ها براي تأمين احتياجات عيد نوروز، بحث چگونه گذراندن 13روز تعطيلات هم مد‌نظر قرار مي‌گيرد...
نویسنده : محمدرضا هاديلو 


با نزديك شدن به آخرين سال ماه، در كنار تمام دغدغه‌هاي خانواده‌ها براي تأمين احتياجات عيد نوروز، بحث چگونه گذراندن 13روز تعطيلات هم مد‌نظر قرار مي‌گيرد؛ تعطيلاتي كه اقشار مختلف جامعه با توجه به قرار داشتن‌شان در هر طبقه اجتماعي آن را نسبت به درآمدشان تعريف مي‌كنند؛ از «در خانه ماندن و به ميهمانان رسيدن» گرفته تا «مسافرت با اولين پرواز به اروپا». به هرحال در شرايطي كه جامعه به علت ركود و تورم در شرايط اقتصادي خوبي قرار ندارد اما هنوز هستند افرادي كه براي چند روز از تعطيلات عيدشان ميليون‌ها تومان صرف مي‌كنند تا در سواحل كشورهاي ديگر خوش باشند.
اكثر روزنامه‌ها مملو از آگهي‌‌هايي شده‌اند كه به نام تورهاي مسافرتي، تورهاي‌شان را براي شكار مسافران و گردشگران نوروزي پهن كرده‌اند. البته در اين ميان تعدادي از آنها پيامك‌ها را هم در دستور كار خود قرار داده‌اند و وقت و بي‌وقت با ارسال ويژگي‌هاي شهرهاي ديدني! كشورهاي آسيايي و اروپايي مي‌خواهند به هر نحو ممكن چند نفري را با خود همراه كنند.
در حالي كه اكثر تورها با قيمت‌هاي نجومي خود سعي دارند كسري درآمدهاي‌شان طي سال‌هاي اخير را پر كنند، با اين حال ترفندهاي ديگري مانند قسطي دريافت كردن هزينه سفرها را هم در برنامه خود قرار داده و به عنوان يك امتياز به مشتريان‌شان معرفي مي‌كنند.
 
تبليغ سفرهاي قسطي
سفر با 50 درصد پرداخت نقدي و 50 درصد اقساط با وثيقه طلا جزو پيشنهاداتي است كه هم تورهاي مسافرتي مطمئنند در آن ضرر نمي‌كنند و هم برخي شهروندان را راضي مي‌كند تا يك سفر قسطي بروند. در اين طرح مسافران مي‌توانند با ۵۰ درصد پرداخت نقدی و ۵۰ درصد اقساط به سفر بروند و پس از بازگشت، اقساط سفر خود را سه تا شش ماهه پرداخت كنند. البته نبايد فراموش كرد كه سفرهاي عيدانه تحت هر نام و عنواني به شدت گران است و از قيمت‌هاي بالايي برخوردارند.
كره جنوبي پنج شب سئول و سه شب جه جو. اين اولين جمله‌اي است كه اپراتور بعد از برداشتن گوشي مي‌گويد و ادامه مي‌دهد: چهار وعده ناهار و چهار وعده شام به عهده ماست و بقيه خورد و خوراك توسط خودتون بايد انجام بشه. وقتي در مورد نوع غذاهاي كره‌اي و مطابقت آنها با ذائقه ايراني مي‌پرسم، مي‌گويد: «اين ديگه به شما مربوطه، يا بايد فست فود بخوريد يا از ايران تن ماهي و غذاهاي كنسروي ببريد!» نمي‌دانم نام اين مسافرت را چه بگذارم. خوش بودن در تعطيلات نوروزي يا زندگي با اعمال شاقه! حالا چه كاري است به مسافرت بروم و با خودم نان خشك و كنسرو ببرم. از اپراتور در مورد قيمت سفر مي‌پرسم كه راحت مي‌گويد: «نفري 12ميليون و 500 هزار تومان» يعني اگر يك خانواده سه نفره بخواهند هشت روز از عيد خود را در كره‌ جنوبي سر كنند بايد به غير از هزينه خورد و خوراك‌ و گشت و گذار و احتمالاً خريد، رقمي معادل 36ميليون تومان هم كنار بگذارند. اين عدد معادل سه سال پايه حقوق و اضافه كار يك كارگر ساده است.
 
تور خارجي‌ها براي جيب ايراني‌ها
با گذري به تبليغات تورها مشخص مي‌شود هنوز هم از نظر مسافران ايراني كه دوست دارند كشورهاي خارجي را نيز در رزومه گردشي خود داشته باشند، امارات و تركيه در اولويت قرار دارد. به همين علت كارگزاران هتل‌هاي دبي و استانبول از اين فرصت نهايت استفاده را كرده و نرخ هتل را تا جايي كه مي‌توانند بالا مي‌برند. اين در حالي است كه هتل‌هاي دبي و تركيه در ايام پيك سفر ايرانيان چنين افزايش نرخي را ندارند.
براساس آمار، اكنون تورهاي گردشگري به مقصد دبي براي سفر تهراني‌ها تقريباً از يك ميليون و ۷۰۰ هزار تومان به بالا فروخته مي‌شود، آن هم براي سه شب و چهار روز اقامت. اين تور در زمان قبل از شروع ايام عيد با ۴۰۰ هزار تومان كمتر فروخته مي‌شود. آژانس‌هاي مسافرتي اين تفاوت نرخ را در هتل‌ها و بليت هواپيما مي‌دانند.
بر همين اساس تورهاي گردشگري استانبول نيز اكنون همانند تورهاي دبي با افزايش نرخ زيادي مواجه هستند. در حال حاضر تورهاي گردشگري به مقصد آنتاليا اقامت در هتل پنج ستاره شش شب و هفت روز اقامت از ۳ ميليون و ۶۷۵ هزار تومان تا ۶ ميليون و ۶۹۵ هزار تومان نرخ دارد.
 
هتل‌هاي 4 ستاره اما ميليوني
در كنار كشورهاي همسايه، قيمت مسافرت به برخي كشورهاي ديگر دنيا از جمله كشورهاي اروپايي هم جالب توجه است، مثلاً يك سفر 13 روزه به مجارستان، اطريش، چك و آلمان بدون احتساب هزينه خورد و خوراك و گشت‌ها و... بيش از 14ميليون تومان است. در اين ميان ويتنام هشت شب 7/5 میلیون تومان، برزيل 14شب 17ميليون تومان، آفريقاي جنوبي  ۹ شب در هتل چهار ستاره 14ميليون و سريلانكا 8 شب 7ميليون تومان هم به نوبه خود نشان مي‌دهد هنوز پولدارهاي ايران براي خرج كردن پول‌هاي‌شان برنامه مشخصي ندارند و مي‌توان پيشنهادات خاصي روي ميزشان قرار داد در این میان قيمت برخي كشورها واقعاً خاص است. استراليا 13 شب در هتل چهار ستاره چيزي حدود 23ميليون تومان و انگلستان هفت شب در هتل چهار ستاره بيش از 11ميليون تومان است. به هر حال نوروز 95 هم از راه خواهد رسيد و هر خانواده به اندازه بضاعتش براي خوش بودن در اين ايام برنامه‌ريزي خواهد كرد. راستي شما تعطيلات كجا مي‌رويد؟


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن