تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813028045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسوولان سمناني : اوقات فراغت نيازمند نوآوري و برنامه‌ريزي بهتر


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مسوولان سمناني : اوقات فراغت نيازمند نوآوري و برنامه‌ريزي بهتر
برخي از مسوولان و دست‌اندركاران در استان سمنان معتقدند غني‌سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان نيازمند نوآوري و برنامه‌ريزي بهتر است.

آنها تاكيد دارند: هدف از غني‌سازي اوقات فراغت صرفا نبايد ارائه آمار و ارقام تعداد افراد و كلاسهاي برگزار شده باشد بلكه افراد تحت پوشش اين طرح بايد از اين كلاسها بهره بهتري برده و متحول شوند.

يكي از روحانيون سمنان در اين زمينه مي‌گويد غني‌سازي اوقات فراغت در تابستان بايد بتواند ريشه‌هاي اعتقادي جوانان را تقويت و در برابر تهاجم فرهنگي بيگانگان موثر باشد.

حجت‌الاسلام "محمدباقر عبدوس" تاكيد كرد: در اين طرح نبايد آمار را مورد ملاك قرار دهند بلكه بايد به نتايج كار نيز توجه داشته باشند و بر تاثير گذاري اين طرح تاكيد كنند.

امام جمعه موقت سمنان به ابعاد وسيع تهاجم فرهنگي بيگانگان اشاره دارد و مي‌افزايد دشمنان براي مقابله با انقلاب اسلامي دست به شبيخون و تهاجم فرهنگي گسترده‌اي با استفاده از ابزارهاي متنوع نظير ماهواره، اينترنت، سي‌دي و ... زده كه نيازمند طرح‌هاي ريشه‌اي و عميق است تا با اين تهاجم برخورد شود.

وي خاطرنشان ساخت: بايد نگاه جديدي به اين طرح داشت و با برنامه‌ريزي بهتر و جديد تلاش كرد تا در اين طرح زمينه‌هاي اعتقادي و ديني جوانان و نوجوانان تقويت شود.

عبدوس از خانواده‌ها نيز خواست تا در فصل تابستان با استفاده از كلاسهاي مختلف از جمله بسيج و ... در اين راستا تلاش كنند.

استاندار سمنان نيز تاكيد دارد امسال بايد در طرح غني‌سازي اوقات فراغت تابستان نوآوري صورت گيرد و از ظرفيتهاي بيشتري استفاده شود.

"علي عبدالهي" غني‌سازي اوقات فراغت را تنها كار دستگاههاي دولتي‌ندانست و گفت: خانواده‌ها نيز بايد در اين زمينه تلاش كنند و دستگاههاي دولتي را ياري دهند.

وي معتقد است: برنامه‌هاي غني‌سازي اوقات فراغت فرصتي براي‌كاربردي كردن آموزشها است.

وي افزود: برنامه‌هاي غني‌سازي اوقات فراغت بايد هدف‌گذاري شده باشد و بر اساس نيازهاي جامعه طراحي و اجرا شود.

رييس سازمان آموزش و پرورش استان سمنان اين دستگاه را وسيع‌ترين دستگاه براي غني‌سازي اوقات فراغت دانست و گفت: آموزش و پرورش آماده است امكانات خود را براي اجراي طرح غني‌سازي اوقات فراغت در اختيار ساير دستگاهها قرار دهد.

"ابوالقاسم قزوهي" افزود: اين دستگاه آماده است تا با همكاري با ديگر دستگاهها شرايط را براي استفاده فرزندان كاركنان آنها فراهم سازد.

معاون پرورشي سازمان آموزش و پرورش استان سمنان نيز گفت: ‪ ۱۶‬طرح براي غني‌سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان امسال اجرا مي‌شود.

"غلامرضا دوست‌محمدي"جمعيت دانش‌آموز اين استان را ‪ ۱۱۳‬هزار نفر ذكر كرد و گفت: بيش از ‪ ۴۰‬درصد اين افراد در برنامه‌هاي اوقات فراغت جذب مي‌شوند.

وي گفت: ‪ ۱۸‬كانون فرهنگي تربيتي، ‪ ۱۲‬پايگاه فرعي، ‪ ۲۰‬سالن ورزشي، ‪۱۶‬ مدرسه ورزش، ‪ ۱۰‬دارالقران براي استفاده جوانان و نوجوانان در تابستان در اين طرح پيش بيني شده است.

دوست‌محمدي همچنين از اعزام ‪ ۲۸۱‬نفر از دانش‌آموزان به عمره مفرده،برگزاري اردوهاي سياحتي و تفريحي، طرح انس با كتاب و مسابقات علمي پژوهشي را از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان در غني‌سازي اوقات فراغت بيان كرد.

معاون پرورشي سازمان آموزش و پرورش استان سمنان اعتبارمورد نياز براي اجراي طرحهاي اوقات فراغت را سه ميليارد و ‪ ۵۰۰‬ميليون ريال اعلام كرد و گفت: يك سوم اين رقم كسري وجود دارد كه بايد تامين شود.

فرماندار گرمسار نيز بر نوآوري در طرح غني‌سازي اوقات فراغت براي ايجاد جذابيت و تنوع در طرحها تاكيد دارد.

"بهرام ستاري" گفت: نوآوري در اين طرح با توجه به خواست فرزندان جامعه اسلامي با محوريت مساجد و نيازسنجي قشر جوان از ضروريات است.

وي همچنين از تشكيل ‪ ۱۳‬هزار ساعت كلاس‌هاي غني‌سازي اوقات فراغت تابستان امسال در اين شهرستان خبر داد.

مدير سازمان ملي جوانان در استان سمنان نيز گفت: اين سازمان امسال بر توجه به غني‌سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان روستايي تاكيد دارد.

"اميرعلي عموزاده"به توجه ويژه سازمان ملي جوانان به‌امر غني‌سازي اوقات فراغت در روستاها اشاره كرد و گفت: ‪ ۹‬برنامه اين سازمان در اين استان از جمله برنامه‌هاي فرهنگي، پژوهشي، ورزشي، اردويي و تقدير از جوانان مبتكر از برنامه‌هاي اين سازمان است.

عموزاده گفت: ‪ ۱۲۰‬هزار نفر سال گذشته در كلاسهاي اوقات فراغت استان سمنان شركت كردند.

مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان سمنان اين كانون را از مراكز مهم در اين زمينه خواند و تاكيد كرد: براي اينكه جوانان و نوجوانان جذب اين كلاسها و طرحها شوند به فضاي مناسب، زمان مناسب و مكان مناسب نياز است.

"فضل‌الله موحدي" افزود: اين فضاها و مكانها بايد داراي جذابيت لازم باشند تا در جوانان انگيزه لازم براي استفاده داشته باشند.

وي مهمترين هدف كانون را در اين عرصه ايجاد فضا، زمان و مكان مناسب براي اين امر دانست.

به هر حال تابستان در راه است و دهها هزار نفر جوان و نوجوان دانش‌آموز پس از فراغت از تحصيل نيازمند طرحهايي براي غني‌سازي اوقات فراغت هستند و اين كلاسها و طرحها بايد نسبت به سال گذشته داراي جذابيت و گيرايي بيشتري باشند تا بتواند اين قشر نوطلب را جذب و در كلاسها ماندگار كند.ك/‪۴‬ ‪۶۰۸/۵۹۹/۵۰۶‬
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 329]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن