تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805208389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارزش افزوده برانکو به پرسپولیس


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ارزش افزوده برانکو به پرسپولیس




پدیده‌ها را باید از منظر‌های مختلفی دید و شنید و لمس کرد و به تحلیل نشست.





ایران ورزشی: پدیده‌ها را باید از منظر‌های مختلفی دید و شنید و لمس کرد و به تحلیل نشست. هر پدیده‌ای، می‌تواند فرصتی باشد برای مطالعه عصر آن پدیده و مردمانش. هر پدیده را باید به مثابه ذره‌بینی دید که کمک می‌کند تا خصوصیات زمانی و مکانی آن پدیده را به نظاره و مطالعه نشست.

آدم‌ها، تیم‌ها، گروه‌های موسیقی، سیاستمداران عوام‌گرا، گروه‌های خشونت طلب سیاسی و حتی اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی برای عصر ما، حکم همان ذره‌بینی را دارند که کمک می‌کنند تا مشخصات این دوران بیش از هر زمان دیگری به چشم بیاید.

 امسال پرسپولیس پدیده‌ای دارد به نام برانکو. در حقیقت برندی به نام پرسپولیس با اضافه کردن عامل شناخته شده‌ای به اسم برانکو ایوانکوویچ، به پدیده‌ای تبدیل شده که در مسابقات امسال به پرسپولیس ارزش افزوده‌ای را اضافه کرده که در سال‌های اخیر کم نظیر است. آنچه برانکو را به یک پدیده و پرسپولیس برانکو را در مقایسه با دیگر پرسپولیس‌ها (پرسپولیس درخشان، پرسپولیس استیلی، پرسپولیس دایی و...) به یک پدیده تبدیل کرده، عاملی است به نام سرمایه اجتماعی. نه اینکه پرسپولیس از سرمایه اجتماعی کافی برخوردار نباشد بلکه پرسپولیس برانکو از سرمایه اجتماعی برخوردار است که در قیاس با دیگر پرسپولیس‌های مشابه، مجهز است به یک پدیده و ارزش افزوده.

اعتماد اجتماعی. آنچه پرسپولیس برانکو را از پرسپولیس حمید درخشان یا پرسپولیس علی دایی و حمید استیلی مجزا می‌کند، میزان اعتمادی است که در جامعه به این تیم ابراز می‌شود. این روزها همه می‌دانند اگر پای بازی‌های پرسپولیس بنشینند دست خالی برنمی‌گردند. این خیلی‌ها هم شامل طرفداران این تیم می‌شوند هم شامل طرفداران فوتبال و هم شامل منتقدان، روزنامه‌نگاران و سخت پسندان.

پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ همانند پرسپولیس مصطفی دنیزلی از آن درجه سرمایه اجتماعی برخوردار است که هوادار را وادار می‌کند اگر کمی و کاستی‌ هم می‌بیند آن را به پای بازیکن و داور ببیند تا مربی. نه اینکه مربی مقصر بوده یا داوری و بازیکنان کم دقت تقصیر ندارند که به هر حال همه می‌توانند اشتباه کنند و این اصلا امر غیر طبیعی یا عجیبی نیست.

بحث بر سر این است که در پرسپولیس برانکو، میزان سرمایه اعتماد اجتماعی سرمربی در بین مردم بیش از پرسپولیس دیگر مربیان است. در زمان مربیان قبلی اشتباهات بازیکنان در زمین به تمرینات سرمربی ربط داده می‌شود و اشتباهات داوری نیز از منظر بد بازی کردن تیم و قوز بالای قوز بودن اشتباهات جماعت سوت به لب تفسیر می‌گردید. به عبارت دیگر میزان بهره‌مند بودن مربیان دیگر از سرمایه اعتماد اجتماعی کمتر از بازیکنان تیم بود و می‌دیدیم که بازیکنان بیش از سرمربی مورد اعتماد هواداران قرار می‌گرفتند اما امروز حتی بازیکنی مثل طارمی- برخوردار از آن میزان بالای سرمایه و اعتماد اجتماعی- به دلیل گل نکردن توپ از آن جهت مورد انتقاد قرار می‌گیرد که بی‌دقتی‌اش باعث شده تا 3 امتیاز از دسترس سرمربی خارج شود.

در این مورد باید خیلی نوشت و خیلی بحث کرد اما پرسپولیس بعد از مدت‌ها، صاحب سرمربی‌ شده که چه روی سکوها، چه در جلسات تحریریه روزنامه‌ها یا در اتاق آنالیز باشگاه‌های مختلف و چه در خلوت منتقدان و اهل فن، دارای اعتماد مردمی بیشتری نسبت به ستاره‌های تیم خود است و این سرمایه بسیار گرانبهایی است؛ اینکه تیم مربی‌ داشته باشد که هوادار او را از ستارگان تیمش بیشتر قبول داشته باشد. این همان کعبه آمال و آرزوهای مردی مثل علی دایی است که اگر در شیوه‌های مربیگری خود تجدید نظر نکند احتمالا هرگز به چنین اعتمادی در تیم‌های پرطرفدار نخواهد رسید.






تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن