تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820795936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنبیه یک فوتبالیست صلح طلب در فدراسیون فوتبال ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تنبیه یک فوتبالیست صلح طلب در فدراسیون فوتبال ترکیه


فدراسیون فوتبال ترکیه اظهارات یک فوتبالیست منطقه کردنشین دیاربکر را که خواستار پایان مناقشه کردها و دولت ترکیه شده است، تبلیغات عقیدتی توصیف کرد و فعالیت او را در عرصه فوتبال به حال تعلیق درآورد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، منابع خبری روز جمعه در آنکارا اعلام کردند فدراسیون فوتبال ترکیه اظهارات یک فوتبالیست منطقه کردنشین دیاربکر را که خواستار پایان مناقشه کردها و دولت ترکیه شده است، تبلیغات عقیدتی توصیف  کرد و فعالیت او را در عرصه فوتبال به حال تعلیق درآورد.
دنیز ناکی مهاجم کردتبار باشگاه امداسپور  که در لیگ دسته سوم فوتبال ترکیه حضور دارد، به علت اظهاراتی که درباره مناقشه کردها و ضرورت صلح در ترکیه بیان کرده است، از طرف کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ترکیه از دوازده بازی محروم و به پرداخت جریمه ای معادل نوزده هزار و پانصد لیره ( شش هزار و دویست یورو) محکوم شد.
این بازیکن فوتبال که در آلمان متولد شده است در مصاحبه خود با روزنامه اورنسل Evrensel که از آرمان کردها در ترکیه حمایت می کند، پایان خشونت ها و درگیریها را میان اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه و ارتش این کشور خواستار شده بود. وی تاکید کرده بود ما چاره دیگری جز دعوت به صلح و آرامش نداریم.
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ترکیه اظهارات این بازیکن کردتبار را تبلیغات ایدئولوژیک توصیف کرده و آن را با روحیه حاکم بر ورزش مغایر دانسته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، دولت اسلامخواه محافظه کار ترکیه که اخیرا هشدار داده است حزب کارگردان کردستان را ریشه کن خواهد کرد، در این اواخر اقدامات و پیگردهای قضایی خود را بر ضد منتقدان، روزنامه نگاران، معترضان ، مخالفان رژیم و فعالان سیاسی و حتی شهروندان عادی که از آرمان کردها حمایت می کنند،  تشدید کرده است. از یک سال پیش که افشای یک ماجرای فساد گسترده حتی وجهه مسئولان عالی رتبه حزب حاکم ترکیه را مخدوش کرد، رژیم ترکیه به ویژه از طریق تصویب قوانین جدید تلاش ها زیاد و تدابیر متعددی را برای تشدید کنترل بر دستگاه قضایی، شبکه های اجتماعی ، مطبوعات، رسانه ها و همچنین سرویس های اطلاعاتی به کار گرفته است. حاکمان ترکیه حتی هر گونه اعتراض خیابانی را بر ضد دولت به شدت سرکوب کرده و پرونده های متعددی بر ضد رهبران و عوامل جنبش ضددولتی که ژوئن سال دو هزار و سیزده شکل گرفت، تشکیل  داده و دست کم پنج هزار و پانصد نفر را در همین چارچوب تحت پیگرد قرار داده اند.
حزب پ ک ک از سال هزار و نهصد و هشتاد و چهار برای دستیابی به یک کشور کرد مستقل در مناطق جنوب شرقی ترکیه که اکثریت ساکنان آن را کردها تشکیل می دهند، مبارزه می کند. این مناقشه تا کنون بیش از چهل هزار قربانی بر جا گذاشته است. پس از دو سال آتش بس در مناطق کردنشین جنوب شرقی ترکیه، درگیریهای مسلحانه خونین بار دیگر تابستان گذشته میان نیروهای دولتی و اعضای مسلح حزب کارگران کردستان از سر گرفته شد. این درگیریها مذاکرات صلح میان دولت و کردهای ترکیه را که از پائیز سال دو هزار و دوازده شروع شده بود، متوقف کرد.


جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن