تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798331794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسیه بر پیمان خود با ایران و سوریه خواهدماند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
روسیه بر پیمان خود با ایران و سوریه خواهدماند
روسیه بر پیمان خود با ایران و سوریه خواهدماند علی اکبر ولایتی در تشریح سفر اخیر خود به روسیه گفت: آقای پوتین تاکید کرد که ما همچنان بر پیمان خود با ایران و سوریه استوار هستیم و تا آخر برای نجات دولت و مردم سوریه از شر تروریست ها ایستاده ایم.


به گزارش فرهنگ نیوز، موضوع چرایی اهمیت پیروزی در نبل و الزهرا با حضور "مسعود اسداللهی" استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل منطقه ، "علی اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استرتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و "حسین امیرعبدالهیان" معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
پوتین تاکید کرد روسیه همچنان در پیمان خود با ایران و سوریه خواهد ایستاد
 
در ابتدای این گفتگو علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح سفر اخیر خود به روسیه و این که آیا اتفاقاتی که اخیراً در سوریه رقم خورده در این سفر با مقامات روسیه مورد بحث قرار گرفته است یا خیر گفت: در طی این سفر یکی از محورهای بسیار مهم و راهبردی که مورد گفتگوی بنده و مقامات روسیه به ویژه آقای پوتین صورت گرفت همکاری دو کشور در سوریه بود که در این راستا جناب آقای پوتین تاکید کرد که ما همچنان بر پیمان خود با ایران و سوریه استوار هستیم و تا آخر برای نجات دولت و مردم سوریه از شر تروریست ها ایستاده ایم.
 
وی اضافه کرد: مقاومت دو شهر نبل و الزهرا در طی 4 سال گذشته مثال زدنی است و جزء افتخارات مقاومت است و این موضوع نیز مورد بحث ما با دوستان روسی مان قرار گرفت و هر دو معتقدیم که هیچ راهی برای نجات سوریه جزء مقاومت نیست.
 
ولایتی در خصوص اتفاقات اخیر در نشست ژنو در خصوص تحولات سوریه نیز اظهار داشت: آن چه که در ژنو اتفاق افتاد نشان می دهد زمانی که  معارضین دیدند که از طریق نظامی شکست خورده اند و ناامید شدند دستورالعملشان را به گونه ای دیگر تنظیم کردند لذا نشست ژنو را ترک کردند.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آن چه که ما و دوستان روسی مان هماهنگ کردیم استمرار مقاومت در سوریه و هماهنگ در پشت میز مذاکرات است و هر دو معتقدیم که موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد بلکه راه حل از طریق گفتگوهای سیاسی البته بدون حضور تروریست ها در پشت میر مذاکره است.
 
وی همچنین در خصوص کارشکنی 3 کشور، قطر، عربستان و ترکیه برای ناکام ماندن مذاکرات ژنو اظهار داشت: این کشورها خودشان را آماده کرده بودند که با شرایط قبلی به پشت میز مذاکره بیایند و فکر می کردند دست بالا را دارند اما بعد از این که پشتشان در میدان عمل خالی شد خواستند که میز مذاکره را ترک کنند و مجدداً با آرایش جدید به مذاکره بیایند البته اگر میز مذاکره ای وجود داشته باشد چرا که تا آن جا که به جمهوری اسلامی ایران مربوط است ما طرفدار مذاکره هستیم ولی مذاکرات سوری سوری.
 
بدون شک پیروز نهایی مردم و دولت سوریه هستند
 
ولایتی همچنین در خصوص ادامه تحولات سوریه اظهار داشت: بدون تردید پیروز نهایی مردم و دولت سوریه هستند و خط مقاومت است که امروز تقویت شده است و ما هیچ تردیدی در پیروزی نهایی نداریم البته راه سختی را در پیش داریم چرا که تنها سوریه نیست که مورد تهاجم تروریست های تکفیری قرار گرفته بلکه در مورد عراق نیز وضع به همین شکل است.
 
در ادامه این بحث حسین امیرعبدالهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه نیز در تحلیل ارزیابی خود از پیروزی در شهرهای نبل و الزهرا اظهار داشت: از ماه ها قبل از شروع مذاکرات تروریست های تکفیری با حمایت خارجی تلاش زیادی را  انجام دادند تا بتوانند در پایتخت پیروزی را نصیب خود کنند و به موازات آن بتوانند در حلب پیروزی دیگری به دست آوردند تا با دست پر پشت میز مذاکره حاضر شوند اما مجموع شرایط میدانی این فرصت را از آن سلب کرد.
 
وی اضافه کرد: تحولی که در منطقه حلب و شکست محاصره دو شهر استراتژیک نبل و الزهرا اتفاق افتاد همزمان با مذاکرات ژنو یک پیام قوی را داشت که اولاً حضور هیئت حکومت سوریه و ماندنشان در ژنو تاکید کرد که حکومت سوریه مناسب ترین راه را راه حل سیاسی می داند و بر راه حل نظامی اصرار ندارد اما مبارزه با تروریست را یک وظیفه و مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت می داند.
 
معارضان سوریه در مذاکرات ژنو کارشکنی کردند
 
معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در این چارچوب ما شاهد کارشکنی های طرف مقابل از ابتدای دعوت آن ها برای حضور در ژنو بودیم چرا که آن ها احساس می کردند شرایط میدانی برای شروع مذاکرات به نفع آن ها نیست و تلاش کردند با پیشرفت هایی قبل از ورود به مذاکره بخواهند طرف مقابل یعنی نمایندگان حکومت سوریه را عصبانی کنند تا آن ها مجبور به ترک ژنو شوند و آن ها نیز اعلام کنند که این نمایندگان حکومت سوریه بودند که مذاکرات را به شکست کشاندند.
 
امیرعبدالهیان در ادامه برنامه با اشاره به این که سوریه راه حل سیاسی دارد گفت: باید از طریق مذاکرات سوری ها و نه تغییر تروریست ها و آمدنشان بر سر میز مذاکره این روند با  مشارکت  فعالسازمان ملل باید دنبال شود
 
معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به مسائل حل نشده در مذاکرات ژنو افزود: گروه های اعزامی از ریاض پیش شرط هایی دارند که یکی از آن ها این موضوع است که اصرار دارند محاصره مناطقی که تروریست های تکفیری در آن قرار دارند شکسته شود تا گروه های مرتبط با ریاض بتوانند در مذاکرات ژنو حضور یابند.
 
وی با بیان این که آن ها می خواهند با قلدری آن چه را در میدان به دست نیاورده اند با پیش شرط هایشان قبل از مذاکره به دست آورند تصریح کرد: این گفتگوها مسیر سخت و دشواری دارد لذا به نماینده دبیر کل سازمان ملل کمک کرده ایم  تا بتوانند با طرف های حکومتی و معارضه معتقد به گفتگو بنشینند.
 
 پیش شرط های معارضان سوری مانع جدی در مذاکرات ژنو است
 
امیرعبدالهیان با بیان این که پیش شرط های معارضان سوری مانع جدی در مذاکرات ژنو است گفت: گفتگوهای ژنو درباره سوریه مسیر بسیار سخت و دشواری است
 
معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به این که تحولات منطقه زنجیره ای به هم پیوسته است ادامه داد:  در رابطه با وضعیت عراق، یمن و لیبی  گفتگوهای تکمیل کننده ای را نماینده رئیس جمهور روسیه داشتیم.
 
 دیدگاه های تهران و موسکو در قبال تحولات منطقه و سوریه نزدیک و کاملاً منطبق بر هم است
 
وی با اشاره به این که مشورت ها، رایزنی های مشترک به طور جدی با مقامات ذی ربط روسیه ادامه دارد اظهار داشت: دیدگاه های تهران و موسکو در قبال تحولات منطقه نزدیک و همچنین در قبال تحولات سوریه کاملاً منطبق به هم است.
 
مسعود اسداللهی کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه برنامه با اشاره به آزاد سازی نبل و الزهرا گفت: این عملیات از محرم شروع شده بود به طوری که در دو مرحله انجام شد.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به این که مرحله اول با هدف آزاد سازی مناطق مشرف به حلب انجام شد ادامه داد:  در این مرحله شاهد زمستان سختی بودیم که منجر به توقف عملیات شد.
 
 عملیات فریب و غافلگیری توسط سردار سلیمانی و مستشاران سپاه انجام شد
 
وی با اشاره به مرحله دوم که در آن عملیات فریب و غافلگیری تمام عیاری انجام شد اظهار داشت: عملیات فریب و غافلگیری توسط سردار سلیمانی و مستشاران سپاه انجام شد.
 
مسعود اسداللهی با اشاره به این که این عملیات از نظر تاکتیک فریب و غافلگیری موفق بود گفت:  این عملیات فراتر از آزاد سازی دو شهرک بود به طوری که با این آزاد سازی ارتش سوریه به مرزهای ترکیه رسید.
 
 ترکیه به صورت سمبلیک رقمی برای حلب و موصل اختصاص داده است
 
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به این که معبر اصلی برای گروه های مسلح بسته شده است عنوان کرد: ترکیه در بودجه سالیانه خود به صورت سمبولیک رقمی را برای حلب و موصل تصویب کرده است زیرا آن ها این دو منطقه را مناطقی از کشور خود می دانند و امیدوارند که روزی بتوانند به این مناطق دست یابند.
 
 با آزاد سازی نبل و الزهرا از ترکیه به سوریه بسته شده است
 
وی با اشاره به این که در مصلحین فروپاشی بزرگی را شاهد هستیم عنوان کرد: با آزاد سازی نبل و الزهرا از ترکیه به سوریه بسته شده است
 
مسعود اسداللهی با اشاره به این که احتمال بازگشت گروه های تروریستی به این مناطق وجود ندارد ادامه داد: نوع عملکرد دولت های حامی تروریست ها غیرعقلانی است پس باید هشیار بود و هماهنگی خوبی بین ایران ، سوریه و روسیه انجام شود.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به این که هماهنگی ها میان ایران، سوریه و روسیه باید مداوم باشد گفت: روس ها اگر می خواستند نظام سوریه را بفروشند زمانی این کار را انجام می دادند که دمشق در حال شکست بود.
 
وی بیان کرد: روس ها اگر سوریه را از دست بدهند  دیگر نمی توانند حضوری در آب های گرم  داشته باشند.
 
 برای روس ها حفظ سوریه امری حیاتی است
 
مسعود اسداللهی با تاکید بر این که روس ها حفظ سوریه جنبه حیاتی دارد عنوان کرد: باید روس ها را در جریان مسائل گذاشت.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به عملیات روانی که علیه روس ها انجام شده است گفت: رایزنی ایران با روسیه کمک کننده است زیرا می تواند عملیات روانی را علیه روس ها خنثی کند.
 
وی با تاکید بر این که غربی ها جنگ روانی سنگینی علیه روس ها به راه انداخته اند اضافه کرد: بهترین جواب به جنایت ها در سوریه، عراق و یمن آزاد سازی مناطق تحت اشغال از دست تروریست ها است.
 
مسعود اسداللهی با اشاره به این که مردم با چهره واقعی اسلام آشنا شده اند ادامه داد: متاسفانه عربستان حمایت هایی را گروه تکفیری انجام می دهد.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به این که آمریکایی ها بر روند مذاکرات ژنو حساب باز کرده بودند افزود: برگزاری این مذاکرات برای آمریکایی ها حائز اهمیت بود لذا دیگر آن ها حرفی برای گفتن در مذاکرات نباید داشته باشند
 
سید محمد حسن حسینی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما طی گفتگوی زنده تلفنی از سوریه با اشاره به این که به زودی اخبار جدیدی از پیش روی ارتش سوریه در حلب به دست خواهد آمد گفت: گروه های تکفیری در کل شمال حلب انسجام خود را از دست داده اند و لذا محاصره نبل و الزهرا برای همیشه شکسته شده است.
 
 


منبع: باشگاه خبرنگاران


94/11/16 - 19:00 - 2016-2-5 19:00:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن