تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814758307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قهرماني با حجاب از بالارفتن پرچم با ارزش‌تر است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: قهرماني با حجاب از بالارفتن پرچم با ارزش‌تر است
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: «افتخار بالاتر از خواندن سرود ملى‏، اقدام آن ورزشكاري است كه حاضر نمي‌شود با حريف صهيونيست كشتي بگيرد يا بانوي ورزشكاري كه با چادر يا حجاب كامل اسلامي روي سكوي قهرماني مي‌ايستد.»


بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ در ديدار دست‏‌اندركاران برگزارى كنگره‏ شهداى ورزش كشور كه در تاريخ 21 دي ماه 94 برگزار شده بود، صبح ديروز در همايشي كه به همين منظور در سالن 12 هزار نفري ورزشگاه آزادي برگزار شد، قرائت شد. رهبر معظم انقلاب در ابتداي صحبت‌هايشان فرمودند: «اولاً خيلي تشكر مي‌كنيم از اينكه برادران و خواهران عزيز ورزشي، به اين فكر افتاديد كه شهداي ورزشكار را از خيل عظيم شهداي كشور بيرون بكشيد و معرفي كنيد تا جامعه بفهمد كه فداكاري در راه خدا و در راه دين و در راه انقلاب با دادن جان يا معلول شدن، مخصوص يك قشر خاصي نيست؛ همه‌ قشرهاي كشور در اين مسابقه‌ عظيم و معنوي كه «سابقوا الي مَغفرَه من رَبكم» [است‌]، شركت داشته؛ به نظر من اين خيلي كار جالب و ابتكار جالبي است كه شهداي ورزشكار را معرفي كنيد.»
ايشان خاطرنشان كردند: «شايد بنده هم مثل ديگران نمي‌دانستم كه ما پنج‌هزار شهيد ورزشكار داريم، يا در بين همين شهداي اخير دفاع از ولايت اهل‌بيت (عليهم‌السلام) و دفاع از حرم اهل‌بيت (عليهم‌السلام) ورزشكاراني هستند، قهرماناني هستند؛ اينها خيلي باارزش است. شما با اين كارتان روحيه‌ انقلابي را در كشور تقويت مي‌كنيد، فكر انقلابي را اعتلا مي‌بخشيد؛ بله، شما درست گفتيد كه جوان ورزشكار، در واقع به‌طور طبيعي يك الگو است براي بخش مهمي از جوان‌ها و اخلاق او، رفتار او، كيفيات زندگي او، سبك زندگي او مي‌تواند اثر بگذارد. چقدر مهم است كه جوان ورزشكار با حوزه‌ تأثير و نفوذي كه شخصيت او دارد، بتواند انسان‌ها را به‌سوي دين، اخلاق، معنويت سوق بدهد.»
رهبر معظم انقلاب تأكيد كردند: «من هميشه در دل تحسين كرده‌ام و تمجيد كرده‌ام اين فرمايش امام (رضوان‌الله‌تعالي‌عليه) را كه همان اوايل انقلاب از ورزشكار با يك بيان كاملاً قابل فهم و كاملاً بومي تمجيد كردند و تكريم كردند و فرمودند «پهلوان». پهلواني به‌اصطلاح يك لقب داراي امتياز است در نظر ملت ما و در ادبيات بومي ما و ملي ما؛ [ايشان‌] تعبير پهلوان را به‌كار بردند؛ خيلي حرف خوبي است.»
ايشان فرمودند: «خوشبختانه، در طول اين سال‌ها ورزشكارهاي ما در محيط ورزشي كارهاي خوب و برجسته‌اي هم انجام داده‌اند؛ نمي‌خواهم بگويم همه‌ ورزشكارها اين‌جوري بوده‌اند، اما بوده‌اند در بين ورزشكارها كساني كه مايه‌ افتخار شده‌اند. خب، افتخار فقط اين نيست كه سرود ملي‌مان را بخوانند؛ البته اين افتخار است، خوب است و چيز برجسته‌اي است، اما بالاتر از اين افتخار، اين است كه مثلاً فرض كنيد كشتي‌گير ما با آن حريف صهيونيست كشتي نگيرد؛ اين خيلي كار بزرگي است؛ يا آن قهرمان خانم بيايد روي سكوي قهرماني با چادر بايستد، اين خيلي مهم است. ببينيد چه‌كسي طاقت مي‌آورد در مقابل چشم‌هاي ملامتگر و پرسشگر دنياي مادي كه افتخار زن به اين است كه حتماً لخت بيايد [اين كار را بكند]؟ مردها سرتاپايشان پوشيده است، زن حتماً بايد لخت بيايد؛ يعني حتماً بايد يك قسمتي از بدنش برهنه باشد و ديده بشود؛ يعني كار غلط، كار عوضي، كار كاملاً موذيانه و سياست‌بازي‌شده؛ در يك چنين دنيايي يك خانمي با چادر يا با يك حجاب كامل اسلامي مي‌رود روي آن سكو مي‌ايستد و جايزه‌ قهرماني‌اش را مي‌گيرد؛ اين خيلي مهم است؛ اين از آن پرچم كه مي‌رود بالا مهم‌تر است؛ اين نشان‌دهنده‌ روحيه‌ قوي ايراني مسلمان است؛ اين نشان مي‌دهد كه در مقابل موج توهمات و احساسات توهم‌آميز، اين [فرد] شكست نمي‌خورد و مغلوب نمي‌شود.»
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اشاره كردند: «هويت يك ملت و استحكام عنصر و فلز يك ملت را كه فلز محكم و مقاومي دارد، اين‌جوري مي‌شود فهميد؛ اينها خيلي باارزش است. خب الحمدلله ما داشته‌ايم؛ حالا من كشتي را مثال زدم؛ در واليبال و در جاهاي ديگر [هم‌] داشتيم كه حاضر نشدند در مقابل دشمن بازي كنند و موجب اين شده كه اينها عقب بمانند در مسابقه؛ قبول كردند؛ اما دنيا اينها را تحسين كرد. اين مثل همان رفتن به ميدان جنگ است؛ يعني همان روحيه، همان استحكام شخصيت و هويت را كه آنجا انسان مشاهده مي‌كند، اينجا هم مشاهده مي‌كند؛ اينها خيلي با ارزش است. ان‌شاءالله بايد شما كاري بكنيد كه محيط ورزش اين‌جور محيطي بشود. عكس اين را هم داشته‌ايم؛ ما در محيط‌هاي ورزشي، جور ديگرش را هم داشته‌ايم، ديده‌ايم، شنيده‌ايم، اطلاع پيدا كرده‌ايم. كاري كنيد كه ان‌شاءالله محيط ورزش به اين سمت حركت كند. البته اين كار شما، ابتكار «بزرگداشت شهداي ورزشكار» يك قدم خيلي خوبي است؛ اين بسيار قدم خوبي است و همين چند موردي كه ذكر كرديد، مهم است.»
 رهبر معظم انقلاب در پايان گفتند: «اين چيزي هم كه بنده عرض كردم، يعني تجليل از آن ورزشكاري كه در ميدان قهرماني و به‌طور علني، در مقابل دوربين ميلياردها انسان، از ارزش‌ها پاسداري مي‌كند؛ چون تماشاچي آن ميلياردي است؛ اينها خيلي با ارزش است. از اينها هم تجليل كنيد؛ يكي از كارها تجليل از اين اشخاصي باشد كه اين كار را مي‌كنند، يا آن ورزشكاري كه اسم خدا را مي‌آورد، يا آن ورزشكاري كه بعد از آنكه در كشتي پشت حريف را به خاك مي‌رساند، سجده مي‌كند؛ اينها خيلي مهم است، اينها نشان‌دهنده‌ يك نماد است؛ از نمادهاي هويت و شخصيت ايران اسلامي است؛ از اين آدم‌ها تجليل كنيد، اينها را تقويت كنيد. اين كجا و آن ورزشكار كجا كه حالا فرض كنيد - حالا نمي‌گويم از كشور ما، از اين قبيل در كشورهاي ديگر هم هستند- كه وقتي مي‌روند مثلاً در يك مسابقات جهاني؛ روزشان مسابقه است يا تمرين است، شبشان يك جور ديگر است و شكل نامطلوبي دارد؛ اين‌جوري نباشد، يعني تقويت كنيد اين كساني را كه آن ارزش‌هاي اسلامي را رعايت مي‌كنند و پيش مي‌روند. بسيار خوب، من خوشحال شدم از اينكه بحمدالله اين كار را داريد انجام مي‌دهيد و ان‌شاءالله روزبه‌روز محيط ورزش را پاكيزه‌تر و روشن‌تر بكنيد.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن