محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843248024
واقعیت مجازی : چشم اندازها و چالش ها
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
واقعیت مجازی : چشم اندازها و چالش ها "به قلم Keith Andrew از GamesRadar" زمانی که بحث استفاده از واقعیت مجازی در صنعت بازی می شود، دریایی از تغییرات در دنیای گیمینگ طی شش ماه گذشته به ذهن من می رسد. بین بازیکنان و توسعه دهندگان در مورد پتانسیل واقعیت مجازی و قرار دادن چیزی سیاه رنگ مانند عینک ایمنی بر روی صورت همیشه بحث است ولی چه دوست داشته باشید یا نه، واقعیت مجازی در حال اتفاق افتادن است. به بیان ساده تر، صنعت بازی سرمایه گذاری زیادی بر روی واقعیت مجازی کرده است و به راحتی اجازه نابود شدن این طرح را نمی دهد. با این اوصاف، این بدین معنا نیست که افرادی که نسبت به واقعیت مجازی شک دارند ساکت مانده اند. به جای سوال درمورد امکان پذیر بودن واقعیت مجازی، نقد ها و بحث ها اکنون درباره این است که آیا ما واقعیت مجازی را به خوبی درک می کنیم و یا این که این تکنولوژی هنگام عرضه چه چیزی را به همراه دارد؟ سوال دیگری که مطرح است این است که آیا همه این اتفاق ها در سال 2016 اتفاق خواهد افتاد و یا تا شروع اصلی واقعیت مجازی چند سال باقی مانده است؟ این بحثی است که احتمالا دیوید هلگاسون (David Helgason) خالق موتور Unity، موتوری که می توان گفت سبب خلق شدن بسیاری از بازی ها بوده است، می تواند به خوبی درباره آن صحبت کند. در ماه نوامبر "دیوید هلگاسون" در سخنرانی خود در کنفرانس Slush در Helsinki اعلام کرد که Unity کاملا از واقعیت مجازی حمایت خواهد کرد؛ و همچنین از هر پلتفرمی که شما بتوانید تصورش را بکنید. وی به هیچ طریقی قانع نمی شود که هر بازی که در حال توسعه برای عرضه بر روی واقعیت مجازی است، به خوبی در حال توسعه است. "دیوید هلگاسون" می گوید: "اگر شما در حال توسعه و کار بر روی واقعیت مجازی هستید، به احتمال زیاد آن را اشتباه انجام می دهید."
"وقتی ما به گذشته تکنولوژی نگاه می کنیم، متوجه تفاوت بسیار آن چه توسعه دهندگان در ابتدا ساختند با آن چه درنهایت با آن به کار پرداختند، می شویم." وقتی از وی خواستم که حرف خود را کمی بیشتر توضیح دهد گفت: "اگر می خواهید موفق باشید، باید در تمام راه به انجام کار تمایل داشته باشید، زمانی را که مورد نیاز است برای اختراع فرم و عملکرد صرف کنید و آماده باشید تا چیزهای بسیاری را قبل از شروع امتحان کنید." "صرف نظر از تمام این ها، من عقیده دارم که این فرصت بزرگیست بنابراین رفتن به سمت آن تضمین شده است البته تا زمانی که از ریسکهای آن مطلع هستید. چیزهایی مانند اینکه چه پلتفرم هایی در چه زمانی موفق خواهند شد و یا چه نوع محصولاتی سبب موفقیت خواهند بود." سوال بزرگی که اکنون به وجود می آید این است که اگر طبق گفته "هلگاسون" بازیهای واقعیت مجازی زیادی در حال توسعه اند، پس یک بازی واقعیت مجازی خوب باید دارای چه ویژگیهایی باشد؟ "دیوید هلگاسون" در اینباره میگوید: "خب من خودم هنوز جواب این سوال را نمی دانم. من تعدادی بازی را همراه با مکانیکهای آنان دیده ام که مرا به وجد آورده اند ولی اگر نرم افزار های بسیار خوبی به وجود آیند، احتمال اینکه همانند بازیها متوجه آنان بشوم کم است. من این زمینه کاری را به دقت زیر نظر دارم و می بینم که هر هفته ایده هایی جدید به بازار عرضه می شود."
اینکه جزو اولین توسعه دهندگانی باشید که تلاش می کنند بر روی واقعیت مجازی کار کنند، کمی دلهره آور است؛ مخصوصا اینکه تا پایان راه این تکنولوژی زمان زیادی باقیست. برای مایک بیتهِل (Mike Bithell) که عناوینی همچون Thomas Was Alone و Volume را در کارنامه دارد، یک بازی واقعیت مجازی خوب چیزی فراتر از پورت بازیهای کنسول ها بر روی فضای واقعیت مجازی خواهد بود؛ وی عقیده دارد که در آینده واقعیت مجازی قادر خواهد بود تا کاری کند که بازیکن تصور کند به طور کامل در دنیایی قرار دارد که برای او تدارک دیده شده است. "مایک بیتهل" که هم اکنون در حال کار بر روی یک بسته الحاقی رایگان به نام Coda برای عنوان Volume و واقعیت مجازی PlayStation است، دراین باره می گوید :"این یک حرکت رو به جلو است البته احتمال اینکه همه ما اشتباه کنیم نیز وجود دارد؛ این که به دنبال راههای اشتباه برویم و یا برعکس راههایی را کشف کنیم که تصورش را نمیکرده ایم. برای من به عنوان یک توسعه دهنده، اینکه بازی کردن افراد و تحت تاثیر قرار گرفتن آنها را توسط واقعیت مجازی مشاهده کنم، هیجان انگیز است. حس حضوری که به بازیکن منتقل میشود با هر صفحه گیمینگ دیگری کاملا تفاوت دارد. وقتی که من چشمانم را می بندم، میتوانم به همان خوبی که اتاقهای خانه خودم را به یاد می آورم، محیط های بازی را نیز به یاد آورم. این یک مکان واقعی است؛ من قبلا نیز آن جا بوده ام. این جنبه از پلتفرم واقعیت مجازی مرا تحت تاثیر قرار می دهد و به هیجان وا می دارد." در چند سال گذشته که توسعه دهندگان بر روی بازی هایی برای عرضه بر روی Oculus Rift و PlayStation VR کار کرده اند، بیشتر اوقات سعی شده است که IPها و بازی هایی که از قبل بر روی کنسول و یا PC عرضه شدهاند، بر روی این دستگاهها عرضه شوند؛ چرا که ساخت یک بازی مخصوص واقعیت مجازی از پایه بسیار بیشتر از پورت کردن عناوین بلاک باستر Xbox و PlayStation نیازمند صرف هزینه است. همانطور که در سخنرانی "هلگاسون" گفته شد، هم اکنون یک مقبولیت عمومی میان افراد به وجود آمده است. اگر شما از بازیکنان بخواهید که چند صد دلار پول بابت هدستهای واقعیت مجازی خرج کنند، آنها نمی خواهند که دوباره بازیهای تکراری و به پایان رسیده را انجام دهند. افرادی که پولشان را صرف واقعیت مجازی می کنند میخواهند بازیهایی را تجربه کنند که استفاده درستی از این تکنولوژی کرده باشند تا ثابت کنند که پول خود را به هدر ندادهاند.
"مایک بیتهل" از تجربیات خود در این زمینه نیز صحبت کرد و گفت: "مطمئنا پلتفرم واقعیت مجازی نیازمند مقدار زیادی تخیل و خلاقیت است. به بیان ساده پورت کردن یک بازی و امید به موفقیت آن داشتن در این پلتفرم کار نخواهد کرد؛ ما باید تلاش کنیم تا عنوانی هیجان انگیز بسازیم تا احساس خوبی را در محیط واقعیت مجازی به مخاطب منتقل کند. من فکر میکنم که بازیهای هیجان انگیزی با تفاوتهای بسیار برای هدستهای واقعیت مجازی عرضه خواهند شد." چالش بزرگی که واقعیت مجازی با آن روبرو است، شباهت زیادی با کوچ کردن از کارتریجها به سمت CD-Rom ها در دهه 90 میلادی دارد. همان طور که هر صاحب Sega Mega CD به شما خواهد گفت که درتعداد زیادی از عناوین حرکات کامل ویدئویی (FMV) به گیمپلی سنتی تبدیل شد. این حرکت تازه خیلی زود در صنعت جا افتاد. "هلگاسون" می گوید توسعه دهندگان واقعیت مجازی نیز با چنین چالشی روبرو هستند. "تعداد بسیار زیادی از افراد که جزو جامعه بازی محسوب نمی شوند، واقعیت مجازی را تنها به عنوان وسیله ای می پندارند که می توان با آن به صورت همه جانبه ویدئو تماشا کرد. این طرز تفکر چیزیست که ما باید آن را عوض کنیم؛ چرا که واقعیت مجازی قابلیت های جالب بسیاری نیز دارد." چیزهای جالبی همانند تجربه کامل مکان های واقعی همراه با جزئیات، سفر به کل دنیا و دیدن شگفتی های جهان، بدون اینکه نیازی به ترک کردن اتاق باشد. توسط واقعیت مجازی می توان به ماجراجویی در لندن، پاریس، نیویورک و هر شهر دیگری پرداخت؛ شما می توانید رضایت و خشنودی را که یک جهان گرد تجربه می کند، به دست آورید بدون آن که نیازی به سفر کردن باشد. آیا در 10 سال آینده ما شاهد خواهیم بود که مردم این احساس را داشته باشند که از کوه اورست، Grand Canyon و یا تپه دریایی Grand Barrier بازدید کرده اند آن هم فقط به این دلیل که از عینک های Oculus استفاده کرده اند؟ آیا تکنولوژی سبب خواهد شد تا فشار و فرسودگی که به این شگفتی ها به دلیل بازدید عظیم توریست ها به وجود می آید، از بین برود؟ "مایک بیتهل" در این باره می گوید: "آیا من فکر می کنم که بازی ها در کشور های خارجی قرار می گیرند؟ بله؟ آیا من فکر می کنم که ما نیازمند گیمیفیکشن (gamification) هستیم تا بتوانیم تجربه توریستی واقعیت مجازی را جالب کنیم؟ خب امیدوارم که این طور نشود. انسان ها به ماجراجویی های جدید می پردازند بدون این که امتیاز و یا نشانی کسب کنند. من فکر می کنم که مشکلات بزرگتری برای حل کردن وجود دارند و نباید این همه تلاش و وقت بر روی قضیه واقعیت مجازی صرف کرد."
در کل تا زمانی که افراد به صنعت بازی قدرت ببخشند، جوابی برای سوال موفقیت واقعیت مجازی وجود خواهد داشت. البته همزمان با جلو رفتن این صنعت سوال های بیشتری به وجود خواهد آمد. در موج اول عرضه واقعیت مجازی این بازی ها هستند که باید با چنین مسئله هایی مواجه شوند؛ همان طور که هر کسی که از iPhone استفاده می کند بعد از اجرا شدن App Store به شما خواهد گفت که مدتی طول می کشد تا برنامه به درک خوبی از تکنولوژی برسد. اگر انتظار دارید که آخرین نسخه از Call of Duty و Grand Theft Auto را تا سال دیگر بر روی Oculus تجربه کنید، احتمالا ناامید خواهید شد. صنعت بازی به این نتیجه رسیده است که بازی هایی که برای واقعیت مجازی عرضه می شوند، باید همانند خود تکنولوژی جدید باشند. در حقیقت روز هایی که بازی های سنتی با عنوان سرگرمی تعاملی عرضه می شدند، رو به پایان است. "مایک بیتهل" در این باره می گوید: "هر چیزی که شما در واقعیت مجازی تجربه کنید، تعاملی خواهد بود." سپس نتیجه گیری کرد که مسلما در چند سال آینده چندین کلمه جدید به صنعت بازی های ویدئویی اضافه خواهد شد. توضیحات: FMV نوعی تکنیک در داستان بازی ها است که در آن به جای استفاده از مدل های سه بعدی و دیگر چیزها، از ویدئو های از پیش ضبط شده استفاده می شود. گیمیفیکشن: به المان های مختلف موجود در بازی ها مانند قوانین بازی ها، رقابت با دوستان و دیگر چیز ها گفته می شود؛ معمولا به تکنیکی برای فروش آنلاین و تشویق خریدار به خرید محصول نیز گفته می شود. مترجم: رضا خرقانی
14 بهمن 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]
صفحات پیشنهادی
مهندسی کارآمد گردشگری پزشکی سنگ بنای تحقق چشم اندازها/ نگاهی به تجربه جنوب شرق آسیا
کوالالامپور – ایرنا - اهمیت روز افزون صنعت گردشگری پزشکی مهندسی کارآمد این صنعت را که می تواند سنگ بنایی برای تحقق اهداف سند چشم انداز ایران 1404 در بخش گردشگری باشد مورد تاکید قرار می دهد به گزارش ایرنا گردشگری پزشکی چهارمین صنعت درآمدزای جهان است و با توجه به جایگاه آن در توتیم مخفی اپل و پروژه واقعیت مجازی
طبق گزارشی که از شرکت financial times منتشر شده است یک تیم بزرگ متکشل از کارشناسان قهار واقعیت مجازی توسط اپل به منظور تولید نمونه های اولیه هدست های واقعیت مجازی جمع شده است دستگاه هایی همچون آکیولس ریفت شرکت فیسبوک و هولولنز شرکت مایکروسافت صدای ایران - قسمت تحقیقات سری اپل صداپل عینک واقعیت مجازی می سازد!
یک تیم از متخصصان به صورت مخفیانه در حال فعالیت بر روی پروژه واقعیت مجازی برای شرکت اپل هستند تا بتوانند این شرکت را برای رقابت با اوکولوس ریفت فیس بوک و هولولنز مایکروسافت آماده سازند این تیم شامل صدها نفر می شود که در کنار آن ها نیز تعداد زیادی از کارمندان شرکت هایی که برای فدانلود مجموعه 345 والپیپر زیبا از چشم اندازهای آب
این مجموعه از تصاویر زمینه شامل تعداد زیادی والپیپر از چشم اندازهای زیبای آب در پوزیشن های مختلف می باشد تنوع این والپیپرها به گونه ای می باشد که می تواند سلیقه هر فردی را شامل شود از جمله این تصاویر می توان به آبشارهای زیبا و تصاویری از غروب و دریا اشاره کرد هم اکنون می توانیخبرهای تازه از هدست واقعیت مجازی اچ.تی.سی
ایتنا- اچ تی سی قصد دارد توانایی های هدست واقعیت مجازی خود را با عرضه بازی های جدید بیشتر در معرض دید قرار دهد در حالی که قرار است به زودی از نمونه آزمایشی هدست Vive شرکت اچ تی سی در تایوان رونمایی شود خبرهای تازه ای در مورد آن منتشر شده است به گزارش ایتنا از فارس اچ تی سی مجموناسا به لطف واقعیت مجازی، کاربران بسیاری را به ماموریت مریخ خواهد فرستاد
اکنون در مقطعی از زمان قرار گرفته ایم که به زودی چندین هدست واقعیت مجازی به بازار عرضه خواهد شد هدست هایی که در موردشان صحبت می کنیم قابلیت آن را دارند تا شما را با مواردی بسیاری آشنا سازند و فضای کلی محیطی دیگر را برایتان به تصویر کشند بر همین اساس ناسا تصمیم گرفته یک ماموریواقعیت مجازی پروژه لو رفته اپل
واقعیت مجازی پروژه لو رفته اپل اپل با استخدام تیم خبرهای از محققان در حال ساخت ابزاری در رقابت با فیسبوک و مایکروسافت است به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان اپل در حال پیگیری تحقق هدف قرار دادن نخبگان عرصه واقعیت مجازی روی نسل بعدی هدستهایی است کهگوگل به دنبال ساخت یک سیستم واقعیت مجازی جدید
به نظر می رسد که گوگل برنامه های بزرگی برای واقعیت مجازی در سر دارد این شرکت به دنبال جذب نیروهای متخصص برای این برنامه است در این راه نیز مشاغل مختلفی به وجود خواهند آمد که شامل مواردی مانند مهندسی سخت افزار مدیریت فنی مهندسی لایه های بردهای سخت افزاری و مهندسی سخت افزار بخشطبیعت زیر چرخهای توسعه تخریب چشماندازهای آبشار بکر آیینهرود دماوند با عملیات انتقال گاز+ تصاویر
طبیعت زیر چرخهای توسعهتخریب چشماندازهای آبشار بکر آیینهرود دماوند با عملیات انتقال گاز تصاویرچشماندازهای آبشار بکر آیینهرود دماوند با عملیات انتقال گاز به لاریجان در حال تخریب است به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران شهرستان دماوند در شرق استان تهران یکی از مناطق بکرئیس بخش واقعیت مجازی گوگل در مورد برنامه های آینده این حوزه می گوید
گوگل با معرفی کاردبورد به موفقیت های چشمگیری در زمینه ی واقعیت مجازی دست یافت و توانست این فناوری را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران عادی قرار دهد اما برنامه های آینده ی این شرکت در حوزه ی واقعیت مجازی چیست با زومیت همراه باشید گوگل در زمینه ی شوخی های اول آوریل بسیار زبانزد-
علم و فناوری
پربازدیدترینها